Přechod rostlin na souš

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
Organismy jednobuněčné a mnohobuněčné
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P26/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Stavba rostlinného těla.
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
List autor: David Hainall.
LIST.
Stavba rostlinného těla
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Základní struktura života
Rostlinné orgány - list
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Rostliny.
Digitalizace výuky Příjemce
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Ukázky borky.
Rostliny - význam a jejich dělení.
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Rostlinné orgány - kořen
Podmínky života na Zemi
Stavba rostlinného těla List
Uspořádání rostlinného těla
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
LES ŘASY.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Podříše: Vyšší rostliny
LIST.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
Společné znaky rostlin.
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodovědná praktika, rostlinná.
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
STONEK ROSTLINY.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
PODŘÍŠE: VYŠŠÍ ROSTLINY (CORMOBIONTA)
Přechod rostlin na souš
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
BUŇKA – základ všech živých organismů
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Anatomie rostlinných orgánů
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
AUTOR: Lenka Hrnčířová
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Vegetativní rostlinné orgány
Škola:. Základní škola Kladruby
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Botanika.
Transkript prezentace:

Přechod rostlin na souš

fotosyntéza  kyslík  dýchání  oxid uhličitý  fotosyntéza Nejstarší rostliny, které uvolňovaly kyslík – jednobuněčné a mnohobuněčné řasy Předchůdci suchozemských rostlin – zelené řasy Proč je dochováno málo rostlinných fosilií? – mají měkké tělo, které se rozpadne a shnije.

   Přizpůsobení se životu na souši změna ve složení atmosféry vznik ozónové vrstvy změny stavby těla Vznik rostlinných pletiv: Vodivých pletiv Podpůrných pletiv Zásobních pletiv Krycích pletiv Vznik rostlinných orgánů: Kořen – upevnění v půdě, příjem živin a vody Stonek – rozvádí látky po těle rostliny List – fotosyntéza Průduchy – výměna plynů a vody Květ a plod – rozmnožovaní