Základní struktura života

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Organismy jednobuněčné a mnohobuněčné
Advertisements

Digitalizace výuky Příjemce
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Hmyz Digitalizace výuky Příjemce
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Jednobuněční.
Přechod rostlin na souš
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Země ve vesmíru Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Lišejníky Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Tvar a pohyb těla obratlovců
Digitalizace výuky Příjemce
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Digitalizace výuky Příjemce
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Uspořádání rostlinného těla
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Mnohobuněčné organismy
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Buňka.
Digitalizace výuky Příjemce
Živočichové rybníka a jeho okolí
Stavba lidského těla.
BUŇKA.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

Základní struktura života Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Přírodopis Téma Základní struktura života Ročník šestý Autor Mgr. Anna Ascherlová

ZÁKLADNÍ STRUKTURA ŽIVOTA Jednobuněčné a mnohobuněčné organismy

OPAKOVÁNÍ Stavba buňky Podle následujícího popisu uveďte názvy organel a popište je do obrázku: Řídícím a informačním centrem buňky je……………… ………………………………..zajišťuje výměnu látek mezi buňkou a vnějším prostředím. V…………………..probíhá fotosyntéza. Buněčné dýchání zajišťují……………………………… Vnitřek buňky vyplňuje………………… ......................jsou dutiny vyplněné buněčnou šťávou, ukládají se v nich zásobní a odpadní látky.

JEDNOBUNĚČNÉ A MNOHOBUNĚČNÉ ORGANISMY Doplň chybějící slova v následujících tvrzeních: (vyhledej v textu v učebnici na straně 24) ………………………………………..mají tělo složeno z jediné buňky, která vykonává všechny životní děje. Patří mezi ně………………………, …………………….., některé………………., některé………………… a …………………………….. ………………………………………..tělo mají tvořeno velkým počtem buněk, které se specializují na průběh určitých životních dějů. Patří sem některé……………………… a všechny…………………………, většina……………………. a ……………………….. .

JEDNOBUNĚČNÉ A MNOHOBUNĚČNÉ ORGANISMY Jak se nazývají tyto organismy? Které jsou jednobuněčné, které mnohobuněčné?

JEDNOBUNĚČNÉ A MNOHOBUNĚČNÉ ORGANISMY Buňky stejného tvaru a funkce vytvářejí tkáně (u živočichů) a pletiva (u rostlin) Několik druhů tkání nebo pletiv tvoří orgán. Živočichové mají orgány spojené do orgánových soustav. Orgány nebo orgánové soustavy vytvářejí mnohobuněčný organismus.

JEDNOBUNĚČNÉ A MNOHOBUNĚČNÉ ORGANISMY Příklady orgánů rostlin:

JEDNOBUNĚČNÉ A MNOHOBUNĚČNÉ ORGANISMY Příklady orgánů a orgánových soustav živočichů :

JEDNOBUNĚČNÉ A MNOHOBUNĚČNÉ ORGANISMY Shrnutí a procvičení: Podle obrázků na 4. snímku urči, u kterého z mnohobuněčných organismů tvoří tělo pletiva. Které z jeho částí jsou orgány? U kterého z mnohobuněčných organismů tvoří tělo tkáně? Které z jeho částí jsou orgány a orgánové soustavy?