Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Výživa člověka.
Stavba buňky - opakování
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
HISTOLOGIE A ROSTLINNÁ PLETIVA
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_52_INOVACE_01_07 Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka.   Název materiálu – POHYBOVÁ SOUSTAVA - SVALOVÁ TKÁŇ Anotace.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
HISTOLOGIE = nauka o rostlinných pletivech HISTOLOGIE = nauka o rostlinných pletivech PLETIVO = soubor buněk stejného tvaru, stavby a funkce.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Rostliny.
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s ději, k nimž dochází v buněčném.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Uspořádání rostlinného těla
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Základní struktura živých organismů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
Trvalá pletiva. Rostlinná pletiva (dělení) Podle schopnosti dělení rozlišujeme: Meristematická (dělivá) – umožňují růst Trvalá – vznikají činností dělivých.
Diana Šťastná Gymnázium Židlochovice Oktáva, cvičení z biologie
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
VY_32_INOVACE_09_Rostlinná pletiva – 2. část
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
4. Buňky.
Pletiva a tkáně Petra Jůzlová.
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin VY_32_INOVACE_15_05 Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin   Název materiálu – ROSTLINNÁ PLETIVA   Anotace – cílem prezentace je vysvětlení pojmu pletivo a rozdělení rostlinných pletiv Autor – Mgr. Radek Hnilica Jazyk – čeština Očekávaný výstup – vysvětlí pojem rostlinné pletivo, nakreslí a popíše rozdíly mezi jednotlivými druhy pletiv Speciální vzdělávací potřeby – žádné Klíčová slova – rostlinné pletivo, parenchym, sklerenchym, kolenchym, základní, krycí, dělivé a vodivé pletivo Druh učebního materiálu – prezentace Druh interaktivity – aktivita Stupeň a typ vzdělávání – základní vzdělávání, druhý stupeň Typická věková skupina – 12-15 let Celková velikost – 209kb

ROSTLINNÁ PLETIVA

OPAKOVÁNÍ – ROSTLINNÁ BUŇKA buňka – základní stavební a funkční jednotka živého organismu buňka vykonává: příjem a výdej látek výroba energie reakce na vnější podněty rozmnožování nese genetickou informaci rozdíl mezi živočišnou a rostlinnou buňkou: rostlinná buňka má: buněčnou stěnu, vakuolu, chloroplasty energii získává rostlinná buňka fotosyntézou

ROSTLINNÁ PLETIVA Pletivo – soubor rostlinných buněk podobného tvaru a funkce Poznámka: soubor živočišných buněk podobného tvaru a funkce se nazývá tkáň Dělení pletiv: a) podle šířky buněčných stěn b) podle významu

Pletiva s odlišnou šířkou buněčné stěny Různá šířka buněčných stěn dodává pletivu různou pevnost a pružnost Parenchym - buňky s tenkou buněčnou stěnou - pružné a měkké pletivo význam: probíhá zde fotosyntéza zásobárna vody

b) Kolenchym - buněčná stěna ztlustlá v rozích buněk - velmi pružné pletivo význam: - výztuha rostlinných orgánů (řapík listu) c) Sklerenchym - silně zltuslté buněčné stěny, buňky mohou být mrtvé - velmi pevné pletivo -zpevňuje pecky semen

Pletiva s odlišným významem Pletiva mají odlišné funkce: dělivá pletiva - umožňují růst rostlinám do výšky a šířky b) krycí pletiva - chrání rostlinu před poškozením, výměna plynů c) vodivá pletiva - cévní svazky, vedou živiny a vodu základní pletiva - mezi krycími a vodivými - zajišťují fotosyntézu, zásobárna živin (mrkev) a vody (kaktus)