OPAKOVÁNÍ III. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_692_2TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá 1
Název vzdělávacího materiáluOpakování III. Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_692_2TR_PRV Číslo šablonyIII/2 AutorJana Stolá, Mgr. Ročník2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPPrvouka TémaProměny přírody Očekávaný výstupŽák si upevní získané vědomosti Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží žákům k opakování osvojených vědomostí Datum vytvořeníSrpen 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaDruhy ovoce a zeleniny Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a kompetence řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní, klipart; Viz poslední snímek CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
ODPOVÍDEJ NA OTÁZKY, ODPOVĚDI ZAPISUJ, NAKONEC ZKONTROLUJ S TABULÍ. 1. Pojmenuj jednotlivé druhy zeleniny a zařaď je do jednotlivých druhových skupin: a) ……………………………………………(2b)f)…………………………………………. (2b). b) ……………………………………………(2b)g)…………………………………………. (2b) c) ……………………………………………(2b) h)…………………………………………. (2b) d) ……………………………………………. (2b) i)…………………………………………..(2b) e) ……………………………………………. (2b) j)…………………………………………..(2b) (listová, košťálová, cibulová, plodová, kořenová) 3 Zelí - košťálováMrkev - kořenová Špenát - listová Salát - listová Paprika - plodová Rajče - plodová Česnek -- cibulováBrokolice - košťálová Ředkvička - kořenová Cibule - cibulová
2. Pojmenuj zeleninu a napiš 2 způsoby zpracování (jak se používá): a)……………………………………………………………………………………………………… (3b) b)……………………………………………………………………………………………………… (3b) c)……………………………………………………………………………………………………… (3b) d)……………………………………………………………………………………………………… (3b) e)……………………………………………………………………………………………………… (3b) 4 Okurekna salátna zavařování Bramboryna vařenína chipsy Květákna smaženína polévku Cibule na gulášna polévku Zelína polévkuna nakládání (např.)
3. Pojmenuj jednotlivé druhy ovoce a zařaď je do jednotlivých skupin (podle plodů): a) …………………………………………… (2b)f)…………………………………………….. (2b) b) …………………………………………….(2b) g)…………………………………………….. (2b) c) …………………………………………….(2b) h)…………………………………………….. (2b) d) …………………………………………….(2b) i)…………………………………………….. (2b) e) ……………………………………………(2b) j)…………………………………………….. (2b) (peckovice, malvice, bobule) 5 švestka – peckovicehruška – malvice rybíz – bobule jablko – malvice meruňka – peckovicetřešně – peckovice jahoda – bobulebroskev – peckovice hrozny – bobuleangrešt – bobule
4. Pojmenuj ovoce a napiš 2 způsoby zpracování (jak se používá): a)………………………………………………………………………………………………………… (3b) b)………………………………………………………………………………………………………… (3b) c)………………………………………………………………………………………………………… (3b) d)………………………………………………………………………………………………………… (3b) e)………………………………………………………………………………………………………… (3b) 6 Hrozenna jídlona víno Jahodana jídlona sirup Jablkona jídlona mošt Meruňkana jídlona kompot Hruškana jídlona kompot (např.)
5. Vylušti přesmyčky: A) R O B O K L I E C(1b) B) B A R M O B Y R (1b) C)V Š S E T K Y (1b) D)M R E Ň U K Y (1b) E) Ř T E Š E Ň (1b) 7 BROKOLICE BRAMBORY ŠVESTKY MERUŇKY TŘEŠEŇ
HODNOCENÍ: Hodnocení je v kompetenci učitele, zde je pouze návrh. 70 – 61 bodů1 60 – 51 bodů2 50 – 41 bodů3 40 – 31 bodů4 30 a méně bodů5 8
MÜLHAUSEROVÁ, Hana. SVOBODOVÁ, Jaromíra. Prvouka 2, učebnice pro základní školy. Brno. Nakladatelství Nová škola, ISBN: