Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.1 Práce s kalkulačkou Autor: Mgr. Dana Krenková
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.2 Co si řekneme nového Pamatuj: Kalkulačka je dobrým, rychlým a spolehlivým pomocníkem jen tomu, kdo má dobré matematické znalosti. Uveď kalkulačku do chodu. Zapiš číslo 382. Stiskni tlačítko . Co pozoruješ? Zapisuj další čísla. C Snaž se kalkulačku ovládat tou rukou, kterou nepíšeš. V jedné ruce držíš tužku a děláš si poznámky. Druhou rukou zapisuješ na kalkulačku.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.3 Co si řekneme nového Čísla přečti a zapiš je postupně na kalkulačku. Vyzkoušej si tlačítka se znaky. znak pro sčítání, plus (a) znak pro dělení, děleno znak pro odčítání, mínus (bez) znak pro násobení, krát rovná se Pozor, není na kalkulačce znakem pro násobení!
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.4 Co si řekneme nového Následující příkazy tvoří postup výpočtu součinu 47 . 32 = ____. Pracuj podle postupu a v každém kroku pozorně sleduj displej. (Displej je ta část kalkulačky, která zobrazuje číslice.) Stiskni tlačítko . Zapiš číslo 47. Je-li na displeji ,, stiskni tlačítko . Pokud není na displeji ,, vrať se k příkazu 1. Zapiš číslo 32. Je-li na displeji , stiskni tlačítko . Pokud není na displeji , stiskni a vrať se k příkazu 4. 6. Na displeji se ti objeví číslo 1504. C X = CE
45.5 Co si řekneme nového Postup výpočtu můžeme zaznamenat takto: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.5 Co si řekneme nového Postup výpočtu můžeme zaznamenat takto: stiskneš tlačítka 47 32 na displeji se objeví 1504 C X = Uprav postup výpočtu nahoře tak, aby sloužil pro sčítání, odčítání a dělení. 380 + 256 826 – 647 420 : 70 stiskneš tlačítka na displeji se objeví stiskneš tlačítka na displeji se objeví stiskneš tlačítka na displeji se objeví
45.6 Procvičení Kdo bude rychlejší? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.6 Procvičení Pamatuj: Tlačítko slouží k opravě naposled vloženého čísla. Stisknutím tlačítka zrušíme (nulujeme) poslední vložené číslo. Toto poslední číslo opravíme a počítáme dál. Tlačítkem nulujeme poslední vložené číslo i celý předcházející výpočet. To znamená, že stiskneme-li tlačítko během výpočtu, musíme celý výpočet provést znovu. Některé kalkulačky mají jen jedno tlačítko . V tom případě jedním stisknutím tlačítka zrušíme poslední vložené číslo, dvojím stisknutím tohoto tlačítka zrušíme celý výpočet. CE CE C C CE/C Kdo bude rychlejší? Soutěžíme ve dvojicích. Jeden žák počítá příklady zpaměti a druhý žák na kalkulačce. Potom se žáci vystřídají. 5 . 6 = 80 – 20 = 78 – 8 = 305 – 6 = 0 . 49 = 23 + 10 = 200 – 100 = 70 : 10 = atd.
calculator count numbers 45.7 CLIL Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.7 CLIL calculator count numbers
44.8 Test znalostí + - X : CE Co není správně? znak pro sčítání Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 44.8 Test znalostí Co není správně? znak pro sčítání znak pro odčítání znak pro násobení znak pro dělení Vypočítej na kalkulačce tento příklad 492 : 4 = ? 242 123 225 158 Tlačítkem : zrušíme poslední vložené číslo. vše zrušíme vymažeme celý řádek. vypneme kalkulačku. Zkus tento delší příklad: 1000 – 49 – 92 – 73 – 58 – 99 – 28 = 751 556 601 465 Správné odpovědi: d a b c + - X : CE Test na známku
Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 45.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 3. ročník základních škol, 3. díl. Praha: Alter, 2004. Obrázky z databáze klipart.
45.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 45.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 3. ročník Klíčová slova Kalkulačka, znaky na kalkulačce, postup výpočtu, obor čísel 1 – 1000. Anotace Prezentace popisující práci s kalkulačkou.