Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Elektronická učebnice - I
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
54.1 Pamětné násobení a dělení do
(4r + 2) . 1 −
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
33.1 Zaokrouhlování trojciferných čísel
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
85.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 7
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
81.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 3 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_33_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.1 Práce s kalkulačkou Autor: Mgr. Dana Krenková

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.2 Co si řekneme nového Pamatuj: Kalkulačka je dobrým, rychlým a spolehlivým pomocníkem jen tomu, kdo má dobré matematické znalosti. Uveď kalkulačku do chodu. Zapiš číslo 382. Stiskni tlačítko . Co pozoruješ? Zapisuj další čísla. C Snaž se kalkulačku ovládat tou rukou, kterou nepíšeš. V jedné ruce držíš tužku a děláš si poznámky. Druhou rukou zapisuješ na kalkulačku.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.3 Co si řekneme nového Čísla přečti a zapiš je postupně na kalkulačku. Vyzkoušej si tlačítka se znaky. znak pro sčítání, plus (a) znak pro dělení, děleno znak pro odčítání, mínus (bez) znak pro násobení, krát rovná se Pozor, není na kalkulačce znakem pro násobení!

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.4 Co si řekneme nového Následující příkazy tvoří postup výpočtu součinu 47 . 32 = ____. Pracuj podle postupu a v každém kroku pozorně sleduj displej. (Displej je ta část kalkulačky, která zobrazuje číslice.) Stiskni tlačítko . Zapiš číslo 47. Je-li na displeji ,, stiskni tlačítko . Pokud není na displeji ,, vrať se k příkazu 1. Zapiš číslo 32. Je-li na displeji , stiskni tlačítko . Pokud není na displeji , stiskni a vrať se k příkazu 4. 6. Na displeji se ti objeví číslo 1504. C X = CE

45.5 Co si řekneme nového Postup výpočtu můžeme zaznamenat takto: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.5 Co si řekneme nového Postup výpočtu můžeme zaznamenat takto: stiskneš tlačítka 47 32 na displeji se objeví 1504 C X = Uprav postup výpočtu nahoře tak, aby sloužil pro sčítání, odčítání a dělení. 380 + 256 826 – 647 420 : 70 stiskneš tlačítka na displeji se objeví stiskneš tlačítka na displeji se objeví stiskneš tlačítka na displeji se objeví

45.6 Procvičení Kdo bude rychlejší? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.6 Procvičení Pamatuj: Tlačítko slouží k opravě naposled vloženého čísla. Stisknutím tlačítka zrušíme (nulujeme) poslední vložené číslo. Toto poslední číslo opravíme a počítáme dál. Tlačítkem nulujeme poslední vložené číslo i celý předcházející výpočet. To znamená, že stiskneme-li tlačítko během výpočtu, musíme celý výpočet provést znovu. Některé kalkulačky mají jen jedno tlačítko . V tom případě jedním stisknutím tlačítka zrušíme poslední vložené číslo, dvojím stisknutím tohoto tlačítka zrušíme celý výpočet. CE CE C C CE/C Kdo bude rychlejší? Soutěžíme ve dvojicích. Jeden žák počítá příklady zpaměti a druhý žák na kalkulačce. Potom se žáci vystřídají. 5 . 6 = 80 – 20 = 78 – 8 = 305 – 6 = 0 . 49 = 23 + 10 = 200 – 100 = 70 : 10 = atd.

calculator count numbers 45.7 CLIL Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 45.7 CLIL calculator count numbers

44.8 Test znalostí + - X : CE Co není správně? znak pro sčítání Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 44.8 Test znalostí Co není správně? znak pro sčítání znak pro odčítání znak pro násobení znak pro dělení Vypočítej na kalkulačce tento příklad 492 : 4 = ? 242 123 225 158 Tlačítkem : zrušíme poslední vložené číslo. vše zrušíme vymažeme celý řádek. vypneme kalkulačku. Zkus tento delší příklad: 1000 – 49 – 92 – 73 – 58 – 99 – 28 = 751 556 601 465 Správné odpovědi: d a b c + - X : CE Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 45.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 3. ročník základních škol, 3. díl. Praha: Alter, 2004. Obrázky z databáze klipart.

45.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 45.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 3. ročník Klíčová slova Kalkulačka, znaky na kalkulačce, postup výpočtu, obor čísel 1 – 1000. Anotace Prezentace popisující práci s kalkulačkou.