Měření tepla Miroslava Maňásková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt teplo Na fyziku.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
KALORIMETR.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Název úlohy: 4.7 Termistor
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Příprava laboratorní práce č.3
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Určení měrných skupenských tepel vody.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Pokusné určení tepla.
Jakou máme spotřebu elektrické energie? (zadání projektu)
Název úlohy: 3.19 Výkon elektrického proudu. Fyzikální princip Výkon P elektrického proudu vypočítáme jako součin napětí na spotřebiči a proudu, který.
Měření hustoty kapaliny pomocí rovnoramenných vážek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _648 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Poznámky pro výuku Předmět: FYZIKA Autor: Jaroslava Šmerdová
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Výpočet tepla při vypařování
Chladnutí vody v různých nádobách
Příklad tepelně izolované soustavy:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výkon ZŠ Velké Březno.
VY_32_INOVACE_22-01 Posloupnosti.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Teplo ZŠ Velké Březno.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření síly vytvoř si vlastní siloměr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Stanovení součinitele tepelné vodivosti 2015 BJ13 - Speciální izolace Vysoké učení technické v Brně Fakulta stavební Ústav technologie stavebních hmot.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Stanovení součinitele tepelné vodivosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
Hustota a její měření.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tání a tuhnutí - početní úlohy
VY_32_INOVACE_
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
Třída 3.A 15. hodina.
Sčítání a odčítání desítek do 100
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Výpočty z chemických rovnic
Třída 3.B Laboratorní práce č. 2.
Třída 3.A Laboratorní práce č. 2.
Transkript prezentace:

Měření tepla Miroslava Maňásková

ZADÁNÍ Úkol: Změř, jaké množství tepla odevzdá horká voda při chladnutí během pěti minut:

Do sešitu zapisuj podle osnovy: Zápis do sešitu: Do sešitu zapisuj podle osnovy: Úkol: Spolupracovník: Rozbor úlohy: Pomůcky: Postup: Zápis měření: Závěr:

Rozbor úlohy: Teplo vypočítáme podle vzorce: Q = m . c . (t2 - t1) kde je: m - hmotnost c - měrná tepelná kapacita t1 - (teplota na začátku měření) t2 - (teplota na konci měření)

Postup: 1) Do hrníčku nalejeme horkou vodu a měříme její teplotu vždy po uplynutí 1 minuty v průběhu 5 minut. Výsledky zapisujeme do tabulky a zakreslíme do grafu. 2) Určíme hmotnost vody (pomocí odměrného válce a známé hustoty nebo vážením). 3) Vypočítej množství odevzdaného tepla.

Tabulka naměřených hodnot: čas Zápis měření (1. část): Tabulka naměřených hodnot: čas na zač. po 1. min. po 2. min. po 3. min. po 4. min. po 5. min. t oC

Graf naměřených hodnot teploty: Zápis měření (2. část): Graf naměřených hodnot teploty: teplota oC 1 2 3 4 5 čas (minuty)

Zápis měření (3. část): m = c = t1 = (teplota na začátku měření) t2 = (teplota na konci měření) Q = ? Q = m . c . (t2 - t1)