Media relations – základní vymezení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích.
Sociální sítě.
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Seminář Mediální archiv. Obsah semináře Představení NEWTON Media Jak se monitorují média Co umíme s mediálními daty  Cílem prezentace je seznámení s.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Sociální podnikání v ČR Prosinec Sociální podnikání Inovativní přístup k podnikání s pozitivním dopadem na společnost Společensky prospěšné podnikání.
Monitoring dalšího vzdělávání
I.5. Demokracie přímá a nepřímá
COMENIUS FIT FÜR EUROPA ZŠ Mendelova, Karviná, Česká republika ZŠ Hurbanova, Martin, Slovensko Lucas-Cranach-Schule, Gotha, Německo.
funkce médií ve společnosti moc médií
!NÁSTRAHY INTERNETU! Kyberšikana sociální sítě
Komunikační platforma PNEU REVUE. Co je to? Systém komunikačních médií a nástrojů pro informační a komerční podporu odvětví prodeje a servisu pneumatik.
9.Komunikace.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
RPS/CSF Komunikační plán RPS 2006 Realizované projekty Období: 12 / 2005 – 6/ 2005.
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Marketingová komunikace
Reálné a zobrazené vzory
Využití sociálních sítí k rychlému přenosu informací Mgr. Jan Vetchý Mediální konzultant, společnost SOVA NET, s.r.o
Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Marek Vohradský.  komunitní server  profil – nový, Facebook, Twitter  zaměření na média(fotky, skladby, videa …)  a trendy(informace o celebritách)
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Internet a jeho využití pro obchod Projekt SZIF. Popis a zaměření semináře Na tomto semináři se seznámíte s problematikou využití internetu a jeho různých.
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
Tiskový mluvčí jako profese
Shrnutí základních tématických okruhů
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
MARKETINGOVÝ MIX.
Shrnutí základních tématických okruhů
Sociální sítě Štěpán Hýža.
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Mediální monitoring, screening a audit
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
CO O FACEBOOKU (FB) NEVÍTE
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Václav Navrátil Sociální média jako nástroj vlastní propagace.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Komunikace evropských záležitostí Současná komunikační politika EK: konkrétní nástroje a projekty Michaela Kozlová.
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Shrnutí základních tématických okruhů
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Marketingová komunikace
Sociální sítě a multimédia v Hrádku nad Nisou
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Občanská společnost Tato prezentace je doplněním výkladu učitele k tématu Občanská společnost. Prezentace obsahuje několik aktivit vhodných k procvičení,
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Media relations – základní vymezení Přednáška 01 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Obsah Mediální komunikace Média versus sociální sítě Význam komunikace v současné době Veřejné mínění Média versus sociální sítě Postavení, vztahy a vazby Aktivity na sociálních sítích Možnosti pro každého Média relations v praxi Činnosti a nástroje Mediální krajina v ČR – popis, struktura, vlastníci, internetoé mutace Vztahy, vzroce chování – jak to chodí v médiích Kontakty a jak je udržet Novináři – co milují a co nenávidí Hlavní rizika 3 zlaté principy v media relations Obsah Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Komunikace v současné době Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě: Alois Hadamčík po MS v LH, Bratislava 2011 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě:

Komunikace v současné době Od problému „vyrobit“ k problému „prodat“ Prodat znamená komunikovat otevřít téma, které druhou stranu zajímá – vzbudit zájem Identifikovat problém Přesvědčit o možném řešení Dojednat obchod Veřejné mínění – podpora obchodních aktivit Význam médií Reklama: jistota obsahu, vliv není pod kontrolou PR: nejistota obsahu, ale podstatně vyšší důvěryhodnost Komunikace v současné době Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Kontrolní otázka Co to jsou média? Zdroj informací pro veřejnost Nástroj ovlivnění veřejného mínění Záruka demokracie v zemi Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Veřejné mínění Definice: Projev: Teze k poznání veřejného mínění: projev názoru či vůle společnosti v konkrétní věci. Projev: průzkumy, volby, společenské a sociální pohyby Teze k poznání veřejného mínění: Je důsledkem veřejné komunikace, jejího obsahu, formy a kvantity Není souhrnem osobních názorů jednotlivců, je samostatnou, novou kvalitou Masmédia – nejviditelnější nositel a tvůrce Je nestálé, různorodé, obsahuje předsudky, xenofobii a emoce Syntetickým ukazatelem je reputace, image, mediální obraz Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Média versus sociální sítě Rozvoj médií se zavedením všeobecného volebního práva (USA 1850, Německo a Francie 1871, V.B. 1884, Rakousko-Uhersko 1907) Rozvoj médií – manipulace výběrem, váhou a komentářem; Financování – prodej a reklama Závod v autentičnosti – média přebírají informace z terénu Sociální sítě – návrat k osobnímu sdělení Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Noviny versus sociální sítě Tištěných novin neubývá (+6%); penetrace sociálními sitěmi stoupá; struktura příjmů (2008)se mění; zdroje zpráv – odkud Američané berou informace Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Noviny versus sociální sítě Denně se na světě prodá 517 mil. ks. novin (v ČR 1,1 mil.), Facebook má 650 mil. (v ČR 300 tisíc) aktivních uživatelů, Twitter 200 mil. (v ČR a SR 60 tisíc) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Čtenost deníků v ČR Celkem: 4 934 5 043 -1,6% Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Prodej deníků v ČR Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Aktivity na sociálních sítích 1. Facebook , Twitter a další 2. Správná volba cíle 3. Výhody Vymezení cílových skupin Důvěryhodnost Minimální náklady 4. Rizika Stereotyp Odhalení obchodního záměru Vytvoření platformy pro opačné názory Mark Zuckerberg - autor Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Možnosti pro každého: Facebook: (v ČR cca 300 tisíc aktivních účastníků) Vlastní účet nebo firemní stránka Možnosti: foto, video, události, zeď, dárky, bazar, šťouchnutí Firemní sránky, PPC reklama, bannery, příznivci Twitter: (v ČR a SR 60 tisíc aktivních uživatelů) Tweets do 140 znaků, Účet, sledování a být sledován Účast médií, novinářů, populární osobnosti pouze v zahraničí Ostatní: Mezinárodní (LinkedIn, YouTube, MySpace, weRead atd.) české (Klábosení, Xchat, blog.cz, Unister atd.) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení Děkujeme že kouříte Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení 15

Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení Děkujeme že kouříte Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení 17

Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení Děkujeme že kouříte Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení 19

Taková je (může být) praxe v média relations ... Děkujeme že kouříte Taková je (může být) praxe v média relations ... 21

Media relations - činnosti Styk s novináři (aktivní, pasivní), osobní kontakty tiskové konference odborné semináře pro novináře, společenské a sportovní události, neformální kontakty a setkání Vystupování v médiích vystupování před kamerou, v rozhlase, aktivity na internetu – chat, sociální sítě, relevantní portály Zpětná vazba monitoring médií a jak s ním nakládat, i nepříjemné zprávy mají svou hodnotu předvídání: přijímaná rozhodnutí by organizace měla zvažovat i z hlediska dopadu na veřejné mínění (očekávatelné reakce médií) PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz

Navazuje cvičení 12. 10. 2011 v 10:30 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::