 15.-16.století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Umělecké směry 19. století
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Výtvarné umění v 19. století II.
Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
III. ročník, kombinace Pd-Vv
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Kubismus I. Polovina 20. století.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Evropská barokní malba Barokní klasicismus
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Gustave Courbet Barbizonská škola
ŠELMOVSTVÍ BAREV.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Romantismus.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Realismus Umění 19. století.
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Klasicismus Umění 19. století.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Moderní umělecké směry KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Závěr 18. století – poč. 19. století
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Impresionisté figurativního malířství
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Symbolismus Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Poezie ve světové literatuře
SYMBOLISMUS Jiří Salajka
3. Kompozice ve výtvarném umění
KUBISMUS.
Surrealismus.
IMPRESIONISMUS.
Evropské umění počátku 20. století
Impresionismus Název školy
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
EXPRESIONISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
VZTAHY UMĚNÍ A SKUTEČNOSTI Z HLEDISKA TVORBY I RECEPCE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Transkript prezentace:

 století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr

Dáma s hranostajem Leonardo da Vinci Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr

 století  Dynamické (radikální), klasicizující, měšťanský realismus  Neklid a napětí Ruch a pohyb Dramatické světelné efekty Sklon k nadsázce Mytologické výjevy Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Baroko

Únos dcer Leukippových Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Petr Paul Rubens

 století  Ve Francii  Promyšlený řád a pravidelnost Barva je podřadná, pouze koloruje Jednoduché tvary Klidná, vyvážená vznešenost Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Klasicismus

Bonaparte při přechodu Alp Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Jacques Louis David

 pol.19.století  Náměty ze středověkých dějin  Cit a vášeň Kontrast a svoboda Napětí a pohyb Důraz na nitro člověka Tajuplné a dramatické Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Romantismus

Dantova bárka Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Eugéne Delacroix

 19.století (ve 30. a 40.letech)  Věcnost a střízlivost Odraz skutečnosti Nepřikrášluje, pravdivé zobrazení (J.F.Millet)  Zachycení prchavého okamžiku Dynamika (W.Turner) Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Realismus + angličtí krajináři

Sběračky klasů Děšť, pára, rychlost Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Jean Francois Millet William Turner

 19.století (60. až 80.léta)  1874 – 1.výstava  Nejpravdivější pohled Nálada a okamžik Smyslové umění, barevná skvrna Působivost a svěžest Práce v plenéru, mizí čerň Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Impresionismus

Dáma se slunečníkem Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Claude Monet

  Paul Cézanne = „otec“ tohoto směru  Emocionalita projevu Prudké, vířivé tahy štětce Hustá, pastózní barva Nelomené barvy a exprese Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Postimpresionismus

Slunečnice Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Vincent van Gogh

Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr

Symbolismus  80.léta 19.století  Vyjádření duchovních představ pomocí symbolů  Významově bohatý Vztah k filozofii a mýtům Využití detailů, dekorativismus Jasná a přísná kompozice

Zjevení Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Gustave Moreau

 1905 – 1920  3 hnutí: die Brücke der blaue Reiter nezávislý expresionisté  Silné lineární efekty Těžké barvy (černá, hnědá) Vyjádření svíravého pocitu úzkosti ze života Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Expresionismus

Výkřik Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Edvard Munch

 1907 – 1914  3 fáze: prekubistická (cézannovská) analytická syntetická  Zobrazení z několika úhlů pohledu současně Dvourozměrné, geometrické tvary Výrazná deformace tvarů Ošklivost a opačná podoba lásky Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Kubismus

Avignonské slečny Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Pablo Picasso

 Od roku 1920Naturalistický (S. Dalí) Absolutní (J. Miró)  Podoba vnitřního světa a snů Využívá realismus a naturalismus Automatické a spontánní vyjádření Lidské podvědomí, průběh myšlení Prolínání snu a skutečnosti Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Surrealismus

Stálost paměti (Měkké hodiny) Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Salvador Dalí

Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr

 Mám moc ráda umění, hlavně tedy malířství a architekturu  Minulý rok jsem odmaturovala z výtvarné výchovy  Už od dětství moc ráda maluji a kreslím  Se svými kresbami jsem se zúčastnila výtvarnických soutěží a odnesla si pár ocenění  Letošní rok jsem si podala přihlášku na Architekturu (VUT)  Chtěla bych se stát třeba bytovou nebo zahradní architektkou  Tato práce by měla alespoň trochu nastínit moji největší zálibu Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr