století Raná, vrcholná, pozdní Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr
Dáma s hranostajem Leonardo da Vinci Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr
století Dynamické (radikální), klasicizující, měšťanský realismus Neklid a napětí Ruch a pohyb Dramatické světelné efekty Sklon k nadsázce Mytologické výjevy Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Baroko
Únos dcer Leukippových Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Petr Paul Rubens
století Ve Francii Promyšlený řád a pravidelnost Barva je podřadná, pouze koloruje Jednoduché tvary Klidná, vyvážená vznešenost Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Klasicismus
Bonaparte při přechodu Alp Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Jacques Louis David
pol.19.století Náměty ze středověkých dějin Cit a vášeň Kontrast a svoboda Napětí a pohyb Důraz na nitro člověka Tajuplné a dramatické Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Romantismus
Dantova bárka Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Eugéne Delacroix
19.století (ve 30. a 40.letech) Věcnost a střízlivost Odraz skutečnosti Nepřikrášluje, pravdivé zobrazení (J.F.Millet) Zachycení prchavého okamžiku Dynamika (W.Turner) Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Realismus + angličtí krajináři
Sběračky klasů Děšť, pára, rychlost Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Jean Francois Millet William Turner
19.století (60. až 80.léta) 1874 – 1.výstava Nejpravdivější pohled Nálada a okamžik Smyslové umění, barevná skvrna Působivost a svěžest Práce v plenéru, mizí čerň Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Impresionismus
Dáma se slunečníkem Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Claude Monet
Paul Cézanne = „otec“ tohoto směru Emocionalita projevu Prudké, vířivé tahy štětce Hustá, pastózní barva Nelomené barvy a exprese Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Postimpresionismus
Slunečnice Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Vincent van Gogh
Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr
Symbolismus 80.léta 19.století Vyjádření duchovních představ pomocí symbolů Významově bohatý Vztah k filozofii a mýtům Využití detailů, dekorativismus Jasná a přísná kompozice
Zjevení Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Gustave Moreau
1905 – 1920 3 hnutí: die Brücke der blaue Reiter nezávislý expresionisté Silné lineární efekty Těžké barvy (černá, hnědá) Vyjádření svíravého pocitu úzkosti ze života Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Expresionismus
Výkřik Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Edvard Munch
1907 – 1914 3 fáze: prekubistická (cézannovská) analytická syntetická Zobrazení z několika úhlů pohledu současně Dvourozměrné, geometrické tvary Výrazná deformace tvarů Ošklivost a opačná podoba lásky Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Kubismus
Avignonské slečny Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Pablo Picasso
Od roku 1920Naturalistický (S. Dalí) Absolutní (J. Miró) Podoba vnitřního světa a snů Využívá realismus a naturalismus Automatické a spontánní vyjádření Lidské podvědomí, průběh myšlení Prolínání snu a skutečnosti Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Surrealismus
Stálost paměti (Měkké hodiny) Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr Salvador Dalí
Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr
Mám moc ráda umění, hlavně tedy malířství a architekturu Minulý rok jsem odmaturovala z výtvarné výchovy Už od dětství moc ráda maluji a kreslím Se svými kresbami jsem se zúčastnila výtvarnických soutěží a odnesla si pár ocenění Letošní rok jsem si podala přihlášku na Architekturu (VUT) Chtěla bych se stát třeba bytovou nebo zahradní architektkou Tato práce by měla alespoň trochu nastínit moji největší zálibu Veronika Vaňková, Socialně pedagogické asistenství, I.semestr