Německá výslovnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Způsobová /modální / slovesa
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
MODALVERBEN ZPŮSOBOVÁ SLOVESA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBO Ř ANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_181_SAMOHLÁSKY Téma: ROZD Ě LENÍ.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Rozdělení hlásek DUM 14/1.
Aussprache und Betonung Výslovnost a přízvuk v němčině VY_32_INOVACE_61_ Aussprache und Betonung_PWP.
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.07 Název pro školu:
Význam způsobových sloves, slovosled
Hlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Autor výukového materiálu: Bc. Markéta Miláčková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Listopad 2011 Číslo.
Mgr. Michal Oblouk HLÁSKOSLOVÍ.
Zvuková stránka jazyka
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
HLÁSKOSLOVÍ SPISOVNÁ VÝSLOVNOST
Český jazyk – 2.ročník „Slovo, slabika, hláska, písmeno“
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Opakování učiva 8. ročníku
5. LEKCE (5. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Postup při čtení německého textu Důraz je kladen na správnou výslovnost.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhStation 3 TémaPréteritum.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_14_NJ_MODALNISLOVESA téma Modální slovesa číslo.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Z ÁKLADNÍ PRAVIDLA NĚMECKÉ VÝSLOVNOSTI PhDr. Taťána Tonová.
Český jazyk Přehled dělení hlásek- samohlásky a souhlásky 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-17 Projekt ZŠ, MŠ a PrŠ Karlovy.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A11_Préteritum způsobových sloves Téma: Německá gramatika.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál slouží k výuce německého jazyka na základní škole. Seznamuje žáky se základním.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Seznámení se s hláskami a jejich dělení
Samohlásky krátké a dlouhé, dvojhlásky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název:VY_32_INOVACE_09_I.Čj4_HLÁSKOSLOVÍ Téma: Hláskosloví Název.
Kapitoly z fonetiky a fonologie českého jazyka
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
NĚMĚCKÝ JAZYK PRÉTERITUM – SLABÁ SLOVESA Projekt POMOC PRO TEBE CZ. 1
VY 32 INOVACE 361.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Anotace: prezentace slouží k procvičování učiva z 2. ročníku
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA NEDOMICE, okres Mělník
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Ľubica Čambálová
zpracovaný v rámci projektu
ZVUKOVÁ STRÁNKA JAZYKA
Časování sloves se změnou kmene
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Časování způsobových sloves.
Transkript prezentace:

Německá výslovnost

Samohlásky Vyslovujeme podobně, ale na rozdíl od ČJ uzavřeně. Největší rozdíl je ve výslovnosti e a was Vater e dlouhé uzavřené leben e krátké nepřízvučné leben e krátké Beruf i in Kino o Onkel wo u Mutter besuchen

Dvojhlásky Přehlásky ei [ai] Ei mein ie [í] wie spielen eu [oj] heute neu äu [oj] Verkäufer Přehlásky ä [e] März nächste ö [e] nastavíme ústa na o, vyslovíme e können mögen ü [y] nastavíme ústa na u, vyslovíme i müssen üben Je důležité dbát na výslovnost, aby nedocházelo k záměně: Biene Bühne Tier Tür kennen können

Souhlásky h - po samohlásce nevyslovujeme, prodlužuje předchozí samohlásku nehmen gehen r – koncové -r zní redukovaně, nezněle (nedrčíme!) ihr Vater s – na začátku slova a slabiky před samohláskou jako [z] Sohn also – na začátku slova a kmenové slabiky před –t, -p jako [š] stehen sprechen verstehen versprechen – v ostatních případech jako [s] Haus Wurst β (ostré s) – jako [s] Straβe heiβen v – jako [f] Vater viel w – jako [v] wo Wurst z – jako [c] Zeit zu