Média a reprezentace reality

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
Média a reprezentace reality
Socioekonomická geografie
Žádoucí těla, Leni Riefenstahlová a vizuální sociologie
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
ÚVOD DO SOCIÁLNÍ POLITIKY
Etnicita a rasa KSS/S2SŠO ZS 07.
Média: nástroj vládnoucí třídy
Téma: Co je sociologie? Na úvod, co jsou to sociální vědy? A které by to měly být? Politologie, ekonomie, psychologie, sociologie…?
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Období velkých výzkumů a velkého hledání, paradigmata sociologie
Média a masová kultura Trojí pojetí kultury: antropologické, sémiotické, každodenní Zdroj masové kultury: masová společnost nebo masová média? Masová společnost:
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Média a reprezentace reality
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
Sociální konstrukce životního prostředí a kulturní krajiny Katedra geografie Fakulty pedagogické Technické univerzity v Liberci Tomáš HENDRYCH.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Sociologie zpravodajství. Perspektivy zkoumání zpravodajství podle Michaela Schudsona sociologická kritické politické ekonomie kulturálních studií.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Klíčová otázka č. 5 Mediální obraz bezdomovectví prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. (MUP, FSV UK) 26. – 27. listopadu 2014.
1 Role občanů při zajišťování bezpečnosti: formování konceptuálního rámce PhDr. Libor Stejskal Doktorský seminář 27. ledna 2010.
Média a role čtenáře: kulturální studia
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Gender problematika Nejprve zmíním motivaci tohoto výzkumu,
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium 2 1) Základní informace o organizaci studia 2) Úvod do komunikace vědy Zdeňka Jastrzembská
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. schůze P RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Ján Říha.
Nástroje interpretace NMD_2
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Masmédia.
Fotografie. O co se jedná? je proces získávání a uchování obrazu za pomocí specifických reakcí na světlo, a také výsledek tohoto procesu. Zahrnuje získání.
2. téma: Zákl. teoretické směry sociologie
Postmoderní identita. Klasická sociologická pojetí identity se soustřeďují na její původ v sociální a/nebo kulturní struktuře –Například Bourdieu a jeho.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Základní pojmy v automatizační technice
Sociologie ?.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
pokus o obecnou teorii sociálního jednání (T
3. téma: Kultura
KULTURA kognitivní prvky normativní prvky jazyk materiální prvky.
Úvod do sociologie Eva Šlesingerová SOC701. Organizační záležitosti  Podmínky pro získání kreditů  Průběžná práce  Závěrečná zkouška  Kontakty.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Václav Navrátil Sociální média jako nástroj vlastní propagace.
Soudobé společnosti Jan Sládek Katedra sociologie FFUK Sociologický ústav AV ČR
RANDALL COLLINS TEORIE KONFLIKTU
SOCIOLOGIE 20. STOLETÍ. 20. století a sociologie  Snaha o syntézu teorie a empirie  Institucionalizace výuky a výzkumu  Dominují USA  Multidisciplinarita.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Mgr. Jitka LAŠTOVKOVÁ, Ph.D.
Chronologický přehled vývoje médií
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Václav Bělohradský * Praha.
Sociologie pro SPP/SPR
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Konstruktivismus Zora Syslová.
I. Výzkum sociálních struktur a genderová diferenciace
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Důsledky oborově nerovnoměrné vzdělanostní expanze pro návratnost vzdělání na trhu práce Tomáš Doseděl, Tomáš Katrňák
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

Média a reprezentace reality Konstruktivistické teorie RR I  Destr. teorie - invalidní mediální realita vs. autentická skutečnost Konstr. teorie - pouze mediální skutečnost  Zdroje konstruování mediální reality: 1) postupy tvorby mediálních obsahů, 2) technologické parametry médií (Vilém Flusser a pojetí člověka jako funkcionáře fotografického aparátu)  Telegraf jako počátek dekontextualizace zpráv: rozpojení znaku a věci  Sociologické kořeny konstruktivistické teorie médií: genetický řetězec William Issac Thomas - Alfred Schutz - Peter Berger a Thomas Luckmann

Zdroje konstruování reality v médiích Postupy a parametry  Postupy: tvůrčí (selekce, news values, agenda setting) a organizační (mediální rutiny)  Parametry: technologické kategorie zabudované do reprezentujícího kódu, např. u fotoaparátu čas, clona, objektiv; určují co je možné a nemožné vyjádřit; determinují výsledné zobrazení

Média a reprezentace reality Konstruktivistické teorie RR I  Destr. teorie - invalidní mediální realita vs. autentická skutečnost Konstr. teorie - pouze mediální skutečnost  Zdroje konstruování mediální reality: 1) postupy tvorby mediálních obsahů, 2) technologické parametry médií (Vilém Flusser a pojetí člověka jako funkcionáře fotografického aparátu)  Telegraf jako počátek dekontextualizace zpráv: rozpojení znaku a věci  Sociologické kořeny konstruktivistické teorie médií: genetický řetězec William Issac Thomas - Alfred Schutz - Peter Berger a Thomas Luckmann

Telegraf: rozpojení znaku a věci Zrod „dekontextualizované“ informace  Mc Luhanova teorie zpětného zrcátka: nové médium=nejen nová forma, ale i nový typ obsahu  Telegraf (1844) - elektrická rychlost, kontext původu zprávy není stejný jako kontext příjmu  Příjem znaků nepodložených realitou, význam se generuje korespondencí mezi znaky samotnými, znaky se prověřují jen jinými znaky

Média a reprezentace reality Konstruktivistické teorie RR I  Destr. teorie - invalidní mediální realita vs. autentická skutečnost Konstr. teorie - pouze mediální skutečnost  Zdroje konstruování mediální reality: 1) postupy tvorby mediálních obsahů, 2) technologické parametry médií (Vilém Flusser a pojetí člověka jako funkcionáře fotografického aparátu)  Telegraf jako počátek dekontextualizace zpráv: rozpojení znaku a věci  Sociologické kořeny konstruktivistické teorie médií: genetický řetězec William Issac Thomas - Alfred Schutz - Peter Berger a Thomas Luckmann

Sociologické kořeny konstruování reality v médiích Jak svět přichází na svět? Skutečnost vzniká v procesu komunikace a sociální interakce William Issac Thomas: Thomasův teorém - definice situace (individuální aktér) Alfred Schutz: the world taken for granted,multiplicita realit (diferencovaný aktér) Berger a Luckmann: skutečnost objektivizovaná (instituce)