Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sjednocování Itálie po roce 1849
Advertisements

Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
4. RELATIVNOST SOUČASNOSTI
Pokus o sjednocení Itálie a Německa
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.04/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Helena Nováková
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Sjednocení Itálie jediný samostatný stát na Apeninském poloostrově bylo: SI patřila: JI patřila: Střední Itálie patřila: Sardinie si našla spojence proti.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Chráněná území v České republice
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Sjednocení Itálie a Německa
Ustanovení Italského království
Sjednocení Itálie sjednocení Německa.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Pokus o sjednocení Itálie. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Obchodní akademie, Střední odborná škola
Sjednocení Itálie. Sjednocení Itálie Výchozí situace roztříštěnost – brzda hospodářského rozvoje sever - vláda rak. Habsburků střed –papežský stát.
Název a číslo materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sjednocení Itálie sjednocení Německa.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Transkript prezentace:

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno 4. března 2013 Autor: Mgr. Kateřina Kyjovská

Sjednocení Itálie

Itálie byla po celá staletí politicky roztříštěná Itálie byla po celá staletí politicky roztříštěná. Snahy na sjednocení země se objevovaly v nejrůznějších obdobích. Uveďte jméno humanisty, který se snažil přimět k sjednocení země císaře Karla IV. Francesco Petrarca

Savojská dynastie Podívejte se na mapu Itálie a uveďte, kdo (které dynastie) vládl v: Sardinském království Neapolském království Lombardii a Benátsku Rozlehlém státě ve střední Itálii Habsburkové Papežský stát Bourboni

Risorgimento = obrození Hnutí za sjednocení Itálie Myšlenka sílila od 30. let 19. století 1848 – revoluční vlna V krátkosti popište průběh revolučních událostí v roce 1848 v Itálii.

Hrabě Camillo Benso Cavour 1849 – sardinským králem Viktor Emanuel II. V zemi oblíbený 1852 - Hrabě Cavour ministerským předsedou Sardinského království Liberální politik Snahy o sjednocení Itálie 1858 – spojenectví s Francií

Průběh sjednocení země 1859 – válka s Rakouskem Bitva u Magenty Bitva u Solferina Rakousko obě bitvy prohrálo Po bitvě u Solferina se staral o raněné muž, který byl otcem myšlenky založit organizaci, která by se starala o zraněné vojáky. Jak se tento Švýcar jmenoval? Jak se nazývá mezinárodní organizace, která byla v 60. letech 19. st. založena? Jean Henri Dunant Mezinárodní červený kříž

Příměří ve Villafrance Napoleon III. a František Josef I. Nepřizván Cavour Nesouhlas, demise Rakousko ztratilo Lombardii ve prospěch Francie Podstoupeno Sardinskému království za jiná území Mír v Curychu – mezi všemi třemi státy 1860 – návrat Cavoura do funkce

Průběh sjednocení země K Sardinskému království Parma, Modena, Toskánsko 1860 – povstání na Sicílii Giuseppe Garibaldi + „červené košile“ – boj proti cizím nadvládám v Itálii Dobyto Palermo Obsazena Neapol

Průběh sjednocení země Obavy Cavoura a Viktora Emanuela II. Z Garibaldiho popularity Král se obával, že Garibaldi napadne Řím Obava z Francie a Rakouska 26. 10. 1860 – setkání Viktora Emanuela II. s Garibaldim poblíž Říma 17. 3. 1861 – Viktor Emanuel „králem italským z milosti boží a vůle národa“

Porovnejte mapky Itálie zaznamenávající stav v roce 1843 a 1861 Porovnejte mapky Itálie zaznamenávající stav v roce 1843 a 1861. Která území nebyla v roce 1861 součástí sjednocené země?

Definitivní sjednocení 1861 – mimo Itálii Benátsko Papežský stát (včetně Říma) 1866 – prusko – rakouská válka Prohra Rakouska – ztráta Benátska ve prospěch Itálie 1870 – prusko – francouzská válka K Itálii papežský stát s Římem

Zdroje literatury Dějiny Evropy. České vyd. 1. Překlad Hana Dvořáčková. Praha: Ottovo nakladatelství, 2004, 512 s. ISBN 80-718-1132-7. DUROSELLE, Jean-Babtiste. Evropa a Evropané. Praha: Fortuna, 2002, 431 s. ISBN 80-732-1022-3. Encyklopedie historie světa: [úplný chronologický průvodce dějinami lidstva. 2., dopl. vyd. Překlad Marian Pochylý, Veronika Půrová. Praha: Ottovo nakladatelství, 2010, 496 s. ISBN 978-80-7360-896-5. HROCH, Miroslav. Dějiny novověku: učebnice pro střední školy. 4. vyd. Praha: SPL - Práce ve spolupráci s nakladatelstvím Albra, 2001, 168 s. Učebnice pro střední školy (SPL - Práce). ISBN 80-862-8714-9. KOHOUTKOVÁ, Helena a Martina KOMSOVÁ. Dějepis na dlani. 2. vyd. Ilustrace Jindřich Kania. Olomouc: Rubico, 2007, 256 s. ISBN 978-80-7346-065-5. SKŘIVAN, Aleš. Evropská politika: 1648-1914. Vyd. 1. Praha: Nakl. A. Skřivan, ml., 1999, 272 p. ISBN 80-902-2613-2.

Zdroje obrázků GIGILLO83. Italia 1843.svg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-03-02]. Dostupné z: http://it.wikipedia.org/wiki/File:Italia_1843.svg Francesco Petrarca. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-03-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Francesco_Petrarca Italy. WPClipart [online]. 2012 [cit. 2013-03-02]. Dostupné z: http://www.wpclipart.com/flags/Countries/I/italy/italy.png.html Francesco Hayez 041.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-03-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Francesco_Hayez_041.jpg Battaglia di Solferino (Henry Dunant).jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-03-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Battaglia_di_Solferino_(Henry_Dunant).jpg Giuseppe Garibaldi (1866).jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-03-02]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Giuseppe_Garibaldi_(1866).jpg RegnoItalia1861.png. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-03-02]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/File:RegnoItalia1861.png