(c) SHINE studio s.r.o. www.shine.cz1 Význam projektového a procesního řízení v projektech e-Learningu Zdenko Staníček SHINE studio, s.r.o. & Masarykova.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Advertisements

Metodika Full Cost Metodika Full Cost byla vytvořena v rámci projektu Metodika Full Cost na Mendelově univerzitě v Brně, registrační č.
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Projektové řízení Modul č.1.
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
NS-LEV 21 proti korupci JUDr. Mgr. Karel Horák http://
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
Celoživotní vzdělávání a projektová metoda vyuČování
Inovační aktivity podniků v letech 2008–2010
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/X Petra Kuncová OTEVŘENÁ STATISTICKÁ DATA.
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Naše nabídka kurzů A-B Spektrum, počítačové kurzy.
Didaktické prostředky
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejný zadavatel a vnitřní předpisy aneb kontrola předcházejí kontrole ÚOHS Brno, 27. listopadu 2007 Mgr.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
Použitelnost a výhody Optimedu pro pedagoga Julie Bienertová-Vašků.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
ošetřovatelství a porodní asistence
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Jindřichův Hradec, , Strategie uplatnění eLearningu ve vysokoškolské výuce Danuše BAUEROVÁ VŠB-TUO, EkF, Ostrava
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
Jan Duben 1 Hradec Králové duben 2008 ODok – elektronické knihovny Úřadu vlády ČR – současnost a praktické využití.
Procesní řízení realizace projektů (praxe)
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
E-PRAHA 2006/Osička1 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
0.0 Projekt Odborné vzdělávání pracovníků zemědělství v oblasti financí a procesů (opatření I.3.1) Podkladové materiály ke školení FINANCE.
CMS Moodle Petr Korviny Témata příspěvku úvod o CMS Moodle úvod o CMS Moodle tvorba kurzu tvorba kurzu správa kurzu (z pohledu lektora,
Výukový Informační Systém Naše stránky:
Internetové poradenství na portálech e-Governmentu Jana Andrýsková, Jiří Hřebíček Provozně ekonomická fakulta, MZLU Brno.
2. LMS Unifor. E-learning vzdělávací proces, využívající informační a komunikační technologie k tvorbě kurzů, k distribuci studijního obsahu, komunikaci.
IBM Global Services © Copyright IBM Corporation 2002 Internet ve státní správě a samosprávě, Programy „Blended Learning“ pro zaměstnance.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
Hledisko kvality v přípravě učitelů Závěry z konference 21. – 22. dubna 2009 v Srní pořadatel: Pedagogická fakulta ZČU v Plzni ve spolupráci s Radou vysokých.
Plošná inovace předmětů s využitím e- learningových nástrojů Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
James Champy *1942 Massachusetts, USA. Biografie 1963 Massachusetts Institution of Technology 1968 titul na Boston College Law School 1969 Index Systems.
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Databázové systémy 2 Cvičení č. 5 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Moderní personalistika I. BLOK
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Letsim letecký simulátor Analytická část Letsim 1.
Personální plán pro podnikatelský plán
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
ANALÝZA IS. Životní cyklus IS Specifikace problému, požadavků (studijní fáze) Analýza Návrh Implementace (realizace) Zavedení (instalace) a testování.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Didaktické prostředky
Od „Transferu technologií“ k „Managementu znalostí
Název operačního programu:
Hlavní manažér SP Kvalita I
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

(c) SHINE studio s.r.o. Význam projektového a procesního řízení v projektech e-Learningu Zdenko Staníček SHINE studio, s.r.o. & Masarykova universita, Fakulta informatiky

(c) SHINE studio s.r.o. Úvod e-Learning: fikce a skutečnost … stačí vystavit výukové dokumenty na web … … rozdělíme v organizaci úkoly, a ono se to postupně začne vyvíjet … Ale: nenaplněná očekávání a ztracená důvěra se těžko překonávají! e-Learning znamená definované procesy směřující k podpoře business cílů, ve kterých zůčastnění znají své role a vědí co k jejich vykonávání potřebují (dovednosti a informace)

(c) SHINE studio s.r.o. Procesy e-Learningu Příprava kurzů –podpora ladění výukových dokumentů –animace kurzu jako celku Proces výuky –práce studentů s výukovými dokumenty –diskusní fóra, assignmenty a jejich hodnocení, testy, individuální konzultace, (“tutorování”) –závěrečné zkoušky a hodnocení Administrativa –evidence studentů, absolventů, výsledků studia, učitelů, … –statistiky o studiu, sledování cash-flow kurzů –rozvrhy kurzů, on-line diskusních fór

(c) SHINE studio s.r.o. Definice procesů e-Learningu (BPM) Funkční dekompozice Organizační jednotky Pracovníci Jednotlivé procesy Kategorizace procesů Uživatelské objekty Datové modely Profese Funkční dekompozice Jednotlivé procesy Kategorizace procesů Uživatelské objekty Datové modely Organizace Divize 1Divize 2... Oddělení 1Oddělení 2... Organizační jednotky Profese 1 Profese 2 Profese 3 … Profese Pracovník 1 Pracovník 2 Pracovník 3 Pracovník 4 … Pracovníci Funkční dekompozice Jednotlivé procesy Kategorizace procesů Organizace Divize 1Divize 2... Oddělení 1Oddělení 2... Organizační jednotky Profese 1 Profese 2 Profese 3 … Profese Pracovník 1 Pracovník 2 Pracovník 3 Pracovník 4 … Pracovníci Entita 1 Entita 2 Uživatelské objekty Entita 1 Entita 2 Entita 3 Entita 4 Datové modely Jednotlivé procesy Kategorizace procesů Organizace Divize 1Divize 2... Oddělení 1Oddělení 2... Organizační jednotky Profese 1 Profese 2 Profese 3 … Profese Pracovník 1 Pracovník 2 Pracovník 3 Pracovník 4 … Pracovníci Entita 1 Entita 2 Uživatelské objekty Entita 1 Entita 2 Entita 3 Entita 4 Datové modely Funkce 1 Funkce 1.1 Funkce 1.2 … Funkce Funkce Funkce Funkce Funkce Funkční dekompozice Organizace Divize 1Divize 2... Oddělení 1Oddělení 2... Organizační jednotky Profese 1 Profese 2 Profese 3 … Profese Pracovník 1 Pracovník 2 Pracovník 3 Pracovník 4 … Pracovníci Entita 1 Entita 2 Uživatelské objekty Entita 1 Entita 2 Entita 3 Entita 4 Datové modely Funkce 1 Funkce 1.1 Funkce 1.2 … Funkce Funkce Funkce Funkce Funkce Funkční dekompozice Proces

(c) SHINE studio s.r.o. Jak začít a jak pokračovat CO chceme výukou dosáhnout –které business cíle vzděláním podpoříme JAKý na to máme čas –na přípravu –na provedení KOLIK nás to bude stát –příprava –provedení –další rozvoj

(c) SHINE studio s.r.o. Trojimperativ projektu: CO - KDY - ZA KOLIK Náklady čas Křivka spojující řešení (produkty) o stejné kvalitě

(c) SHINE studio s.r.o. Požadavky na SW Jak naplnit ono “e-” ? Komfort pro Studenta a Lektora Flexibilita –nové způsoby výuky –jiné (způsoby vystavování) dokumenty(ů) –jiná interakce Lektor-Student-Administrativa –nelze čekat na “DOPROGRAMOVÁNÍ”

(c) SHINE studio s.r.o.

9 Závěr Aby se e-Learning nestal přehlídkou –vyhozených peněz (sponzorů) –utraceného času (studentů, lektorů, administrativy) –nesplněných očekávání ( … ) … řídit jako projekt s jasnými cíli … zmapovat, vykonávat a zlepšovat procesy … SW realizaci založit na správném datovém modelu