Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
BUDOUCNOST DOPRAVY V PŘEROVĚ
Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
PROBLEMATIKA ŘEŠENÍ JIHOVÝCHODNÍ ČÁSTI SILNIČNÍHO OKRUHU KOLEM PRAHY
Rekonstrukce severních mostů
Tisková konference MD a SŽDC
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Dopravní stavby na střední Moravě
Najdi na slepé mapě České republiky města podle zadání.
Města ČR – orientace na mapě
Dopravní infrastruktura v České republice Den dopravy 2008 Alfred Brunclík.
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Strategie dopravy MD ČR
Vyhledávejte ve své příruční mapě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Občanská nauka Ústava ČR; VY_32_INOVACE_D2_10 Interaktivní výklad: Ústava ČR Mgr. Ludmila Muchová.
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Matematika a její využití v geografii
SILNIČNÍ DOPRAVA Nejvyužívanější způsob dopravy v ČR.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
SÍDLA V ČESKÉ REPUBLICE
Mezinárodní spolupráce České republiky v oblasti vodního hospodářství
Česko.
Mapa zájmu - plány.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Slovensko.
Německo Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
1 REM – panel „logistika“ Stav logistiky v ČR 5.října 2006.
Česká republika.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
ČESKÁ REPUBLIKA – DOPRAVA
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
Návrhy na úpravu režimu výkupů a vyvlastnění pozemků pro výstavbu silnic a dálnic (podpora poslanecké iniciativy)
Sídla ČR.
Parní lokomotivy v České republice
„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky.
Atlantic Road (Atlanterhavsveien – v norštině) je velkolepá trasa jak se z kontinentu skokem z ostrova dostat na ostrov Averøy, fantastickou cestou přes.
Česká republika: Ústecký kraj Hospodářský zeměpis
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Účetní odpisy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Česká republika.
Česká republika: Rybníky Hospodářský zeměpis
Česká republika: Řeky Hospodářský zeměpis
Anotace: Česká republika: doprava Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vypíše do sešitu nejdůležitější.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
OLOMOUCKÝ KRAJ Andrea Klášterecká.
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
PŘEDNÁŠKA č. 11 Doprava.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Priority dopravních staveb na území Ústeckého kraje a dopravní obslužnost PZ Kulatý stůl Ing. Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Doprava Č R. HISTORIE hlavní cesty v době římské 1. až 4. století Jantarová cesta.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Digitální učební materiál
Systém vodních staveb v Evropě
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

Dálnice České Republiky Zdroje: www.ceskedalnice.cz www.wikipedie.cz

Celková délka dálnic v Česku je 732 km Maximální povolená rychlost na dálnicích v Česku je mimo obce 130 km/hod, v obci 80 km/hod. České dálnice spravuje Ředitelství silnic a dálnic. V České republice je používání dálnic zpoplatněno od roku 1995. Ceny dálničních známek: Roční 1 200 Kč Měsíční 350 Kč Desetidenní 250 Kč Dopravní značka Dálnice Dálniční známka 2011

D1 Praha – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko Stavba dálnice D1 byla schválena již 4. 11. 1938. Tehdy se počítalo s dálničním propojením Prahy a Podkarpatské Rusi. Se stavbou první české dálnice se započalo 2. 5. 1939, ale práce byly přerušeny 2. světovou válkou. Souvislý dálniční tah mezi Brnem a Prahou byl dokončen 8. 11. 1980. Podle původních plánů měla dálnice D1 vést na Slovensko a končit na hranicích s Ukrajinou. Po rozdělení republiky byla její trasa ukončena na hraničním přechodu Starý Hrozenkov. Dnes je D1 mezi Prahou a Brnem nejvytíženější dálnicí v zemi. Proto došlo v letech 1996 – 1999 k přestavbě prvních 21 km mezi Prahou a Mirošovicemi ze čtyř na šest jízdních pruhů.

D1 Plánovaná délka: 376,5 km V provozu: 340 km Ve stavbě: 13 km V přípravě: 24 km Začátek nejstaršího úseku dálnice v Praze-Chodově Dálniční most přes údolí Sázavy u Hvězdonic Dálnice na 75 km, u Děkanovic na Benešovsku

D2 Brno – Břeclav – Slovensko Dálnice D2 byla stavěna jako propojení Brna a Bratislavy. Jednotlivé úseky byly od Brna otevírány v letech 1978 a 1980 a v současné době vede dálnice z Brna na hranice se Slovenskem. Celková délka: 60,7 km Nejnižší bod: 157 m n.m. Nejvyšší: 97 m n.m. Dálnice na 7 km směrem na Břeclav

D3 Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko První část budoucí D3 byla v roce 1991 otevřena v podobě obchvatu města Tábor. V letech 2004 a 2005 na ni severně navázal úsek po Chotoviny. V prosinci 2007 byla zprovozněna další část. Od října 2008 je ve výstavbě 25 km dlouhý úsek mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí s plánovaným uvedením do provozu v roce 2011. Plánovaná délka: 171 km V provozu: 17 km V přípravě: 159 km Foto z výstavby D3 u Chotovin

D5 Praha – Plzeň – Německo Roku 1977 byla zahájena stavba mostu v Berouně a prvního úseku dálnice u Prahy. Se stavbou úseku Praha – Vráž (13 km) se začalo mezi lety 1977 a 1982 a do provozu byla uvedena postupně v letech 1982 až 1989. Další úseky byly otevírány v roce 1995, kdy D5 spojila Prahu s Plzní. V roce 1997 byl zprovozněn také úsek Plzeň – Německo v délce 62 km, jednalo se tak o nejdelší celistvý otevřený úsek dálnice u nás. Posledním úsekem výstavby dálnice D5 byl tunel Valík, který byl otevřen v roce 2006. Dálnice D5 spojuje Prahu s Německem, konkrétně s Bavorskem, kde je na hranicích (Rozvadov/Waidhaus) návaznost na německou dálnici A6. Tato dálnice vede od českých hranic přes celé Německo až do Francie.

D5 Celková délka: 151 km V provozu: 151 km Hraniční přechod: Rozvadov - Waidhaus U odpočívadla Kateřina Tunel Valík

D8 Praha – Ústí nad Labem – Německo První otevřený úsek dálnice D8 nevedl překvapivě z Prahy, ale jednalo se o úsek Řehlovice – Trmice, který byl otevřen v roce 1990. V současnosti chybí pouze poslední úsek k tomu, aby D8 byla kompletní a vedla z Prahy až na hranice s Německem. Jedná se o z hlediska ekologie choulostivý úsek přes CHKO České Středohoří Plánovaná délka: 92 km V provozu: 75 km Ve stavbě: 16 km Dálniční most přes železnici u Vepřeka

D11 Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko V roce 1978 byla zahájena stavba v úseku Praha – Jirny. V roce 1985 byla D11 dovedena do Sadské a v roce 1990 byl otevřen úsek do Poděbrad. V prosinci 2006 se dálnice D11 otevřela až po výjezd 84 před Hradcem Králové. Plánovaná délka: 113 km D11 41 km R11 V provozu: 84 km 15. až 18. kilometr dálnice před Břístvím