Evropa – podnebí, vodstvo 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNEBÍ.
Advertisements

Podnebné oblasti v České republice
Evropa Podnebí a vodstvo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Evropské vlajky 5. ročník
AFRIKA Geografická poloha.
HYDROSFÉRA.
Česká republika 5. ročník
EVROPA VODSTVO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
PŘÍRODNÍ SLOŽKY A OBLASTI ZEMĚ II.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Evropa Podnebí Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_003
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Zeměpis EVROPA – povrch, vodstvo, podnebí
Ovoce a zelenina 4. ročník
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
Atlantský a Severní ledový oceán
Evropa – poloha, povrch 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Evropa – vegetace 5. ročník
Podnebí.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Středočeský kraj 5. ročník
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
ZEMĚPIS ročník JEZERA, PŘEHRADNÍ NÁDRŽE
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Podnebné pásy III. – 5. ročník / mírný podnebný pás /
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Slovenská republika 5. ročník
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Velká Británie a Francie Vlastivěda – 5. ročník
Zaokrouhlování – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Subtropický pás 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem  Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka  projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Švýcarsko Téma: Česká republika jako součást Evropy Číslo.
Podnebí, podnebné pásy.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_22_VODSTVO EVROPY. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Ing Věra Kubová Předmět: ZEMĚPIS 8 Název: EVROPA - VODSTVO Číslo projektu: CZ. 1.07/1.4.00/
Zeměpis EVROPA – povrch, vodstvo, podnebí
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
VY_52_INOVACE_ČLAJS_06_JF Počasí a podnebí v ČR
Jednotky hmotnosti 5. ročník
VY_32_INOVACE_19_22_Podnebí evropy
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Hydrosféra – vodní obal země.
Přírodní podmínky V české kotlině.
Transkript prezentace:

Evropa – podnebí, vodstvo 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Evropa – podnebí, vodstvo 5. ročník

Podnebí Podnebí – je opakující se souhrn počasí v určité oblasti Počasí – je okamžitý stav ovzduší

Polární pás Podnebí Mírný pás Subtropický pás

Podnebí Většina Evropy leží v mírném podnebném pásu. Nejsevernější část světadílu zasahuje do studeného polárního pásu, jih do subtropického pásu. Platí čím je místo ve vyšší nadmořské výšce, tím je chladněji a přibývá srážek. Podnebí je také ovlivněno vzdáleností od Atlantského oceánu.

Evropské podnebí Západní Evropa – přímořské podnebí (větší množství srážek, mírnější zima) Jižní Evropa – středomořské podnebí (teplá zima, suché a slunné léto) Sever Evropy – studené podnebí (mrazivá zima, studené krátké léto) Východ Evropy – vnitrozemské podnebí (horká léta, studená zima – nízké teploty) Střední Evropa – přechodné podnebí (proměnlivé podnebí – střídají se čtyři roční období)

Vodstvo Severní ledový oceán Slané vody Atlantský oceán Baltské moře Severní moře Gibraltarský průliv Černé moře Středozemní moře

Slané vody Evropu oblévají slané oceánské vody – Atlantský oceán a Severní ledový oceán. Vnitřní moře – proniká do vnitrozemí a je téměř ze všech stran obklopeno pevninou. (např: Jaderské moře, Středozemní moře, Černé moře) Okrajové moře – oblévá pevninu a volně přechází ve vody oceánů.(např: Severní moře, Barentsovo moře)

Záliv – je výběžek moře do pevniny. Průliv – mořská úžina mezi dvěma výběžky pevniny, spojující dvě různá moře nebo oceány. Průplav – je uměle vytvořené spojení dvou vodních ploch (moří, oceánů). Záliv – je výběžek moře do pevniny. Lamanšský průliv 34 km v nejužším místě 5.08.2006 Yvetta Hlaváčová 7:25:15 hodin, nejrychlejší ženský čas všech dob

Suezský průplav Průplav je dlouhý 163 kilometrů a budoval se deset let Otevřen byl 17. listopadu 1869. V té době měřil v nejužším místě 22 metrů, jeho průměrná hloubka činila osm metrů a pro usnadnění plavby v něm bylo zřízeno jedenáct výhybek. Od té doby byl několikrát rozšiřován a prohlubován.

Vodstvo Řeka začíná jako pramen. Od pramene teče jako potok, který přibírá přítoky a rozšiřuje se v řeku. Na konci svého toku ústí do moře. Povodí – všechny vody odtékají do jedné řeky. Úmoří – všechny vody tečou do jednoho moře Sladké vody Pramen Labe Evropské veletoky – Volha, Dunaj, Rýn, Labe, Volha, Dněpr Soutok Labe a Vltavy Velký význam – říční doprava

Volha Dněpr Nejdelší řeka Evropy – 3 688 km Rýn Dunaj

Největší evropské jezero – Ladožské jezero v Rusku Má rozlohu 18 135 km° . Je 219 km dlouhé a průměrně 83 km široké (maximální šířka je 138 km). Průměrnou hloubku má 51 m a maximální 230 m.

Vodní nádrže přirozené umělé rybník jezero přehrada Vodní elektrárny Lipno Čertovo jezero Rožmberk

Přehradní nádrže - přehrady Vznikají vybudováním hráze přes vodní tok. Při některých přehradách byly vybudovány vodní elektrárny. Orlík Lipno

ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz) Evropa – podnebí, vodstvo – vlastivěda 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Vlastivěda – M. Bloudková a kol. – SPN Vlastivěda – prof. PhDr. P. Chalupa, CSc., Mgr Věra Štiková – Nová škola Vlastivěda – M. Hronek – Prodos Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)