Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorka: Ivana Brožová
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Grafický design, počítačová grafika
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MALÍŘSTVÍ DRUHY ZNAKY.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Grafika III. Tisk z hloubky VY_32_INOVACE_5.2.VV1.18/Wi
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
GRAFICKÉ TECHNIKY 9. ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Některé grafické techniky a grafické sounáležitosti
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tisk z výšky - pokračování
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Malířství, sochařství GOTIKA
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV:VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Kvalitní a efektivní vzdělávání pro žáky ŠKOLA:Střední škola polygrafická,
Tiskové techniky Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Elektronická učebnice - II
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Grafické techniky Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
OP-ART Jana Bobčíková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Monikou Novotnou Grafické techniky

Kresba Malba Grafika

O které oblasti budeme hovořit zjistíme v tajence křížovky:

Řešení křížovky: G U M A P O R T R É T P A L E T A F I X A R CH I T E Í D A M A L Í Ř

Grafika Postupy,kterými lze různé obrazové předlohy (kresbu,malbu, psaný text) rozmnožit. Výtvarná technika založená na tisku z grafické desky (matrice). Výsledný otisk na papíře nazýváme grafický list.

Rozhodni, které z následujících děl je : Grafika Rozhodni, které z následujících děl je : Malba Kresba http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:88-minerali._Rena.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vincent_Willem_van_Gogh_128.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mikolas_ales_zizka.jpg

Rozdělení grafiky Reprodukční – mechanická reprodukce cizí předlohy (knihy, časopisy) Umělecká - výtvarník vytváří sám předlohy a sám tisk A/ Užitá – k praktickému účelu (pozvánka, plakát, novoročenka,svatební oznámení) B/ Volná – umělec sděluje své dojmy, zážitky C/ Dekorativní (ilustrace) – součást knižního díla,doprovázela text (grafika květin, ptáků,veduta)

Grafické techniky Tisk z výšky Tisk z hloubky Tisk z plochy

Tisk z výšky Na matrici se odstraní všechna místa (vyrytím, odřezáním), která nemají tisknout (na otisku zůstávají bílá). Tisknou neprohloubená místa, na kterých je nanesena barva. Otisk je zrcadlově obrácený! Techniky: dřevořez, dřevoryt, linoryt,linořez, kamenoryt http://cs.wikipedia.org/wiki/Grafick%C3%A9_techniky

Ukázky prací Dřevořez Linoryt Dřevoryt http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bewick_Thomas_Barn_Owl_Tyto_alba.png http://www.indyish.com/a-lino-cut-how-to/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Durer_Revelation_Four_Riders.jpg

Tisk z hloubky http://cs.wikipedia.org/wiki/Grafick%C3%A9_techniky Techniky: rytiny (mědirytina,ocelorytina,suchá jehla) a lepty Kresba se do tiskové desky vyryje ocelovými rydly nebo vyleptá do hloubky kyselinou. Do vyryté kresby se vetře barva a po jejím setření z ostatního povrchu destičky se pod velkým tlakem v lisu snímá na navlhčený papír.

Ukázky prací Lept Mědirytina Mezzotinta http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Queen_Wilhelmina2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:D%C3%BCrer_Melancholia_I.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ludwig_von_Siegen_-_Portrait_of_Amelie_Elisabeth_von_Hessen.jpg

Tisk z plochy Na tiskové formě jsou ve stejné úrovni tisknoucí a netisknoucí plochy. Vlastní tisk je založen na principu vzájemného odpuzování mastnoty a vody. Technika: litografie (kamenotisk) http://cs.wikipedia.org/wiki/Grafick%C3%A9_techniky

Ukázky prací Litografie http://en.wikipedia.org/wiki/File:Munch_The_Scream_lithography.png http://galerie.litografie.sweb.cz/O_litografii.htm

Poznáš linoryt? http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Durer_Revelation_Four_Riders.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Adam_Eva,_Durer,_1504.jpg http://www.emilslama.cz/galerie/grafika/linoryty-2010-46/linoryt-pf2011-betlem.aspx

Použitá literatura, zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Grafika Baleka, J. – Výtvarné umění, výkladový slovník, ACADEMIA 2002 Klipart