Rozdělení hudebních nástrojů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Rozdělení hudebních nástrojů
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 6.
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Zvuk Zdroje zvuku.
Teorie dechových hudebních nástrojů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Strunné nástroje Veronika Bukvicová.
Klarinet.
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
HUDEBNÍ KUFR Téma: Hudební nástroje
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Bicí Žesťové Dřevěné dechové Dřevěné smyčcové Test Dřevěné drnkací
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Dechové nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Zvuk a hudba.
Systematiky hudebních nástrojů Mgr. Petr Kalina, Ph.D
Aerofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých a.
FYZIKA VY__III/2__INOVACE__216. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Chordofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/17  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
KMT/FPV – Fyzika pro přírodní vědy Materiál pro kombinované studium, Jiří Kohout Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy, Fakulta pedagogická,
HUDEBNÍ NÁSTROJE SYMFONICKÉHO ORCHESTRU. Mgr. Danuše Maierová 11/2011 – 4/ Hudební výchova Umění a kultura Umění kolem nás III/2 –
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
HUDEBNÍ NÁSTROJE. Foukací harmnonika congo housle.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Dagmar Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_96_SYMFONICKÝ ORCHESTR TEMA: Hudební.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDEBNÍ NÁSTROJE
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
Zvuk a hudba.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Typy orchestrů a jejich obsazení
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_03
Rozdělení hudebních nástrojů
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
VY 32 INOVACE 547.
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_03_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDEBNÍ NÁSTROJE.
VY 32 INOVACE 549.
Třídění hudebních nástrojů na smyčcové, bicí, dechové.
Systematiky hudebních nástrojů
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Hudební nástroje.
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

Rozdělení hudebních nástrojů Tomáš Kahl

Vlastnosti tónu: výška: a1 – 440Hz, a2 – 880Hz síla: akustický tlak v dB – nad 160dB zvuk prorazí ušní bubínek, pod 40dB se v hudbě nevyužívá barva: více tónů najednou, počet a síla alikvótních tónů dávají barvu délka dozvuk: splývá-li přímá vlna s odraženou, ale přesto posluchač vnímá charakter doznívání ozvěna: odrážení zvukových vln

Chordofony (strunné nástroje): smykací kolové niněra smyčcové da Gamba (gamba – noha) da Braccio (braccio – rameno) evropské housle – ladění g, d1, a1, e2 viola – ladění c, g, d1, a1 violoncello – ladění C, G, d, a kontrabas- ladění E1, A1, D, G mimoevropské Er Hu, Esraj

Chordofony (strunné nástroje): Drnkací s hmatníkem kytara (ladění E, A, d, g, h, e1), loutna, balalajka, ukulele, mandolína bez hmatníku harfa s klaviaturou cembalo, klavichord (volný, vázaný) Úderné s klaviaturou klavír s paličkami cimbál, santour

Aerofony (dechové nástroje): Jednohlasé - dřevěné - hranové - flétná podélná, flétná příčná - plátkové (rozkmitají vzduchový sloupec) – 1plátkové – klarinet, saxofon – 2plátkové – hoboj, fagot, anglický roh (altový hoboj) - nátrubkové, žesťové - přirozené – hraje se pouze nátiskem alikvótní řada - chromatické (mají ventily nebo snižec) – trubka, tuba, trombón, lesní roh, kornet, křídlovka, euphonium vícehlasé - varhany (hrací pult, píšťaliště, měchy (zásobníkové, čerpací), traktura), akordeon, harmonium

Idiofony (samozvučné): vyladěné marimba, xylofon, vibrafon, tyčové zvony, celesta nevyladěné jedná se o světlejší nebo tmavší zvuk triangly, činely, gong, tam-tam

Membranofony (blanozvučné): s vyladěnou výškou tympány s nevyladěnou výškou conga, bonga, djembe

Elektrofony: amplifikované akustické snímané mikrofonem silent nástroje snímané např. piezoelektrickým snímačem elektromechanické elektromagnetické - varhany Hammond (Laurens Hammond – 1935) Chamberlin, Mellotron záznam zvuku na speciální jednotce s magnetofonovým pásem elektronické syntezátory, expandery, SW syntezátory, samplery