KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití CAD/CAM technologií v mezipředmětových vztazích
Advertisements

Střední průmyslová škola, Trutnov, Školní 101
Inovace výuky CAD na naší škole

Autodesk Academia Fórum 2008
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
obráběcí stroje pro sériovou a hromadnou výrobu. cnc obráběcí procesy
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Strojírenství Strojírenská technologie NC stroje (ST53)
Strojírenství Strojírenská technologie NC stroje(ST53)
Třískové obrábění v Kamax, s.r.o. Turnov
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
POČÍTAČOVÁ PODPORA PROCESU OBRÁBĚNÍ
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
Frézování tvarových ploch
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Strojírenská technologie NC stroje(ST53) Funkce přípravné, posuvové a pomocné Jaroslav.
Technologie – výrobní proces ve strojírenství
Semestrální projekt B Radek Veselý. Téma bakalářské práce  Návrh a studie nástroje pro frézování s vyměnitelnou břitovou destičkou z řezné keramiky 
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
Dr. Kurimoto převzato z přednášky Obsah přednášky -
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Stroje a zařízení Tematická oblast:Obrábění, obráběcí stroje a nástroje Téma:Číslicově řízené obráběcí.
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Konečna 25, p. o.
1 Mechanika s Inventorem 10. Shrnutí Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM výpočty Optimalizace.
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
Střední odborná škola technická, Střední odborné učiliště a Učiliště, Lidická 31, České Budějovice Představuje:
Programátor CNC strojů
PROGRAMOVÁNÍ SYSTÉMEM
Doc. Ing. Miroslav PÍŠKA, CSc. FSI VUT v Brně zodpovědný řešitel „Inovace studijních programů bakalářského, magisterského a doktorského studia.
Tato prezentace byla vytvořena
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
Počítačová podpora konstruování
CAD a parametrické modelování
9. KRAJSKÉ SETKÁNÍ METODIKŮ R O B O T I K A DUBEN 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Počítačová podpora konstruování
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji Ing. Vítězslav Prokop – vedoucí praktik Střední škola strojírenská.
Strojní programování. Uplatnění strojního programování: výroba složitějších součástí pomocí klasického programování se postupně stávala neefektivní a.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ CNC STROJŮ ÚVOD DO SVĚTA CNC STROJŮ Ing. Jiří Otipka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jiří Otipka.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 16. Seznámení s postupem tvorby programu na CNC soustruhu HURCO Název.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Surfcam Velocity. Uplatnění strojního programování: výroba složitějších součástí pomocí klasického programování se postupně stávala neefektivní a pracná,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 39 Anotace.
… 32 Základní informace ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ - ÚK tel.: fax:
Obráběč kovů Konvenční obrábění – soustruh, frézka, bruska ( ročník) CNC obrábění (2. a 3. ročník) odborná učebna soustružení simulátory MTS a Sinumerik.
Číslicově řízené stroje, technické vybavení NC a CNC strojů.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Ruční programování, SUF 16 CNC S2000. Ruční programování lze rozdělit do dvou základních fází: 1. Konstrukční příprava narýsování výkresu součásti narýsování.
Tato prezentace byla vytvořena
18. Výroba konkrétního výrobku na CNC soustruhu HURCO č.1
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
CNC stroje ve strojírenské výrobě
Tato prezentace byla vytvořena
Systémy automatické výměny obrobků
Technologie – Obráběcí stroje pro automatizovanou výrobu rozdělení
10. ZÁVĚREČNÉ KRAJSKÉ SETKÁNÍ METODIKŮ
„Řemesla s techniky začneme od píky“ Veletrh technických povolání
Systémy AVO - test.
Efektivní programování V CAM software
Strojní obrábění – základní způsoby frézování
Grafické systémy II Kubín Tomáš.
Druhy číslicově řízených systémů
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov
FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ UNIVERZITY JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
VY_52_INOVACE_I–03–01 Název a adresa školy:
Transkript prezentace:

KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006 KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ Strojírenství a automatizace Únor 2015

Ing. Jiří Horák Učitel CNC programování PODPORA VÝUKY CNC PĚTIOSÉHO OBRÁBĚNÍ Ing. Jiří Horák Učitel CNC programování Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Základní pojmy - zkratky 1. CNC = Computer Numerical Control = počítačem řízený obráběcí stroj 2. CAM = Computer Aided Manufacturing = počítačová podpora výroby 3. CAD = Computer Aided Design = počítačová podpora konstrukce Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Současný trend v třískovém obrábění - Vysoký podíl využívání CNC strojů - Výhody CNC strojů: - výroba tvarově složitých součástí - pružná automatizace - zkrácení výrobních časů - vyšší přesnost výrobků - snížení neproduktivních vedlejších časů - nižší zmetkovitost - opakovatelnost - menší nároky na obsluhu stroje - menší požadavky na kontrolu apod. Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Současný trend v třískovém obrábění - Nevýhody CNC strojů: - vysoké investiční a servisní výdaje - další náklady na podpůrné vybavení stroje - kvalifikovaný personál pro tvorbu programů Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Rozdělení podle počtu současně řízených os - 1 osé – CNC vrtačky - 2 osé – CNC soustruhy - 3 osé – CNC frézky - 4 osé a více – tzv. obráběcí centra Při výuce začínáme od 2 osého obrábění pokračujeme přes 3 osé a ve 4. ročníku se studenti seznámí s programováním 4 a více osého obrábění. V současné době představuje 5 osé obrábění špičku v třískovém obrábění. Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Výuka programování CNC strojů a CAM systémů - Vybrané strojírenské obory – od 3. ročníku - V prvních dvou ročnících praxe ve školních dílnách - Důležitý základ: - Strojírenská technologie - obrábění - Technické kreslení – čtení výkresů - Matematika – základní výpočty řezných podmínek - Stavba a provoz strojů – základní strojní části - Konstrukční cvičení – základy konstruování Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Strojírenství – všeobecné - Ve 3. ročníku – Programování CNC strojů - 2 hodiny týdně - Ve 4. ročníku – CAD/CAM – 3 hodiny týdně Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Strojírenství – počítačové řízení NC a CNC strojů - Ve 3. ročníku – Obsluha CNC strojů – 2 hodiny týdně - Ve 4. ročníku – Konstrukce a provoz CNC strojů – 2 hodiny týdně - Programování CNC strojů – 4 hodiny týdně Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Programování CNC strojů - základy Soustružení: - Program SUF16 - základy programování - seznámení se se základními funkcemi a principy programování - volba nástrojů, korekce, nulové body, cykly + ukázka simulace v programu SUF16 Frézování: - Program FC16 - programování v 2,5 D - základy programování - principy frézování, základní funkce - volba nástrojů, nulové body, cykly + ukázka simulace v programu FC16 Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Programování CNC strojů Soustružení: - EMCO Sinumerik 810T - tvorba podprogramů - volba nástrojů, korekce, nulové body, pracovní cykly + ukázka simulace v programu EMCO Sinumerik 810T Frézování: - EMCO Sinumerik 810M - programování 2,5 D - základy programování - volba nástrojů, nulové body, pracovní cykly - programováni v polárních souřadnicích + ukázka simulace v programu EMCO Sinumerik 810T Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Programování CNC strojů – CAM systémy Po absolvování předchozích výukových programů se studenti seznamují s CAM systémy. Soustružení: - AlphaCAM - tvorba 2D geometrie součásti - pracovní cykly - programování 4 osého obrábění - volba nástrojů + ukázka simulace v programu AlphaCAM soustružení Frézování: - AlphaCAM - tvorba geometrie součásti - frézování obrysů a vybrání ve 2,5D - obrábění 3D ploch + ukázka simulace v programu AlphaCAM frézování Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Programování CNC strojů – CAM systémy Posledním stupněm je program SolidCAM. Soustružení: - SolidCAM - zpracování modelu součásti - pracovní cykly - volba nástrojů + ukázka simulace v programu SolidCAM soustružení Frézování: - SolidCAM - tvorba geometrie součásti - volba nástrojů - pracovní cykly + ukázka simulace v programu SolidCAM frézování Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Programování CNC strojů – CAM systémy - Velikou výhodou je, že v předmětu Konstrukční cvičení se studenti naučí pracovat v programu SolidWorks. - SolidCAM je plně integrovaný CAM systém v prostředí CAD systému SolidWorks. - Studenti tak pracují v již známém prostředí. Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Programování CNC strojů Při výuce dbáme na: - logické uvažování - práci s vlastními poznámkami - práci s „Nápovědou“ jednotlivých programů - využití znalostí z jiných předmětů (Strojírenská technologie, Praxe, Konstrukční cvičení, Stavba a provoz strojů, Technické kreslení, Matematika) – vysoká provázanost těchto předmětů - samostatnost Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Naši studenti se zúčastňují soutěží v programování SolidCAM. Soutěže v programování SolidCAM Naši studenti se zúčastňují soutěží v programování SolidCAM. Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006

Programování CNC strojů - cíle - Většina absolventů pokračuje ve studiu na vysoké škole – především VUT Brno - Příprava studentů na další studium, případně na práci programátora CNC - Vybudování samostatného a logického myšlení u studentů Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/44.0006