Podpora prodeje PODPR/ P9

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ITFutuRe s.r.o. – Komplexní řešení příjmu, distribuce, expedice zboží a inventur s čárovými kódy pro sklady, velkoobchody a eshopy.
Advertisements

PŘEDSTAVENÍ SPOLEČNOSTI
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Jednatel Cargologix, s.r.o.
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Efektivní obchodní portál
Sleva -73,80 Suma EUR 418,18 Celkem před slevou 491,98
Řízení vztahu se zákazníky integrované do ERP systému
Systémová integrace RFID & Internet of Things Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko–geologická fakulta.
Prezentace informačního systému pro malé a střední pekárny
SIS - Supermarket Informační Systém 1 Komplexní řešení toků zboží v supermarketu.
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
Opakování k maturitě.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Oblast nástrojů Prostředí Popis produktů Kritéria Vyhodnocení.
GORDIC ® + CA = vaše cesta ke zvýšení kvality a efektivity služeb DRMS FORUM Ing. Jakub Fiala vedoucí týmu CA Technologies programátor,
Informační systémy podnikové systémy CRM
IQ PACK dáváme inteligenci obalům Prezentace projektu Ing. Roman Kortus RFID projektový manažer.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Rozšíření informačního systému
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Prodejní ceny Možnosti cenové politiky v Řízení zásob Autor: Ing.Robert Naar Skalský Dvůr
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Aplikace VT v hospodářské praxi Biometrie, identifikace a RFID
Informační systémy Tomáš Maděra.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Identifikace sortimentu spotřebního zboží ve velkoobchodě
1 O programu pro Informační Systém Investičního Controllingu n Dovolujeme si Vám představit základní schémata informačního systému ISIC n Programové řešení.
MARKETINGOVÝ MIX.
Čárové kódy.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Rozšíření IQ sestav v RZ Jak zobrazovat data na 100% ? Ing. Robert Naar Skalský Dvůr
Elektronická fakturace Jan Petr, Bylo odcizeno 55 miliónu korun Policie obvinila z podvodu úředníka pražského magistrátu Zajistit se podařilo.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Uvodni strana. Řešitelský tým Vedoucí pracovník Roman Čapek Řadoví zaměstnanci Petr Kotál Bohumír Baier
Kódování Radim Farana Podklady pro výuku. Obsah Unikátní identifikátory. Kontrolní číslice, GUI,  realizace kontrolních číslic. Kódy konstantní změny,
GASTRONOMICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM FUSION prezentace základních funkcí
Roman Daněk, RPPI s.r.o. David Švingr, CHAPS s.r.o.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
KOMUNIKAČNÍ SPECIFIKA IN STORE KOMUNIKACE
Vyřizování objednávek – objednávkový cyklus, formy objednávek
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
SIS - Supermarket Informační Systém 1 Supermarket Informační Systém Komplexní řešení toků zboží v supermarketu.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
2. ročník Administrativa skladování
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Předmět:Práce s počítačem Ročník: 1. ročník čtyřletého maturitního oboru Autor: Vít Michalec Anotace:Materiál objasňuje význam čárových kódů a současně.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba diplomové práce Téma: Optimalizace skladového hospodářství.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zásobování a účtování zásob ve vybraném podniku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Racionalizace logistických procesů ve vybrané společnosti
Úvod od MS Dynamics NAV Příklad nad podej a následky tohoto procesu v systému (sklad, položky zákazníka a věcné položky ( finanční transakce na účtech.
ABRA FlexiBee Developers Day 2015 Integrace Flexibee - ABRA G3
Transkript prezentace:

Podpora prodeje PODPR/ P9 Retail management. Moderní výměna obchodních dat. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2012

Významy pojmů Retail = obchod v drobném, za maloobchodní ceny Podpora prodeje PODPR/ P8 Významy pojmů Retail = obchod v drobném, za maloobchodní ceny Retail manager = manager prodeje maloobchodu, který je pověřen správou sortimentu, organizací opatření k podpoře prodeje, školením a motivačním program prodejců. Retail management = řízení obchodního podnikání 2 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 2

Elektronická výměna dat představuje Podpora prodeje PODPR/ P8 Elektronická výměna dat představuje Elektronická výměna dat představuje moderní komunikační technologii založenou na bezpapírovém obchodním styku. Je to způsob, jak zajistit rostoucí požadavky na rychlost, spolehlivost a v neposlední řadě i zlevnění výměny obchodních dat.  Prakticky denně je v nepřetržitém procesu obchodních transakcí generováno a dále zpracováváno tisíce dokumentů: objednávky faktury různé nabídkové listy, ceníky, přepravní instrukce nebo informace o stavu zásob Informace o toku finančních prostředků. 3 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 3

Elektronická výměna dat definice Podpora prodeje PODPR/ P8 Elektronická výměna dat definice Zatímco v minulosti postačilo, aby tyto informace těsně následovaly nebo v lepším případě doprovázely fyzický tok zboží, dnešní systémy řízení pracují na bázi předem získaných a maximálně přesných informací o budoucím vývoji požadavků zákazníka. Elektronickou výměnu dat (EDI) lze jednoduše definovat jako: elektronickou výměnu obchodních a jiných dokumentů v podobě strukturovaných zpráv mezi dvěma nezávislými obchodními partnery. 4 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 4

myCASH™ Retail Management Podpora prodeje PODPR/ P8 myCASH™ Retail Management Informační systém myCASH™ představuje jedno z nejvyspělejších pokladních řešení pro moderní styl maloobchodního prodeje. Poskytuje rozsáhlou funkcionalitu a dlouholeté zkušenosti desítek úspěšných obchodníků a společností pro široké spektrum prodejen, od jednotlivých provozoven, lokálních prodejních uskupení až po rozsáhlé maloobchodní sítě a obchodní řetězce. . Přináší nejen softwarové řešení problematiky, ale především významné know-how a best practises v oblasti úspěšného maloobchodu. 5 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 5

myCASH™ Retail Management Podpora prodeje PODPR/ P8 myCASH™ Retail Management myCASH™ zavádí do prodejen intuitivní a snadno ovladatelný prodejní terminál s možností ovládání dotykovým displejem. Pro podmínky většiny maloobchodních prodejen bylo ovládání navrženo tak, aby nebylo nutné použití myši, v mnoha případech ani klávesnice. Zajímavým rozšířením je zapojení druhého monitoru, který je obrácen směrem k zákazníkovi s prezentací akčních nabídek a novinek v nabídce prodejce s využitím animací či videa formou upoutávek a reklamních šotů.  V oblasti logistiky nabízí myCASH™ rozsáhlé možnosti evidence zboží dle šarží, velikostí, výrobních čísel, barev, jakostí a dalších kritérií s přehlednou evidencí umístění v sekcích a na prodejně.  6 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 6

Mezi hlavní přínosy celého řešení myCASH™ patří: Podpora prodeje PODPR/ P8 Mezi hlavní přínosy celého řešení myCASH™ patří:  Zrychlení a zjednodušení obsluhy – ovládání celého řešení dotykem prstu pomocí dotykových displejů Centrální správa informačního toku a snížení její náročnosti Efektivní a dynamické přehledy, nástroje pro analýzu dat Manažerské reportingové nástroje Marketingová podpora v místě prodeje – zákaznický displej Zefektivnění a zrychlení příjmu zboží Odbourání serverové správy přímo v prodejnách Zvýšení bezpečnosti prodejen – integrace IP kamer do systému Odolnost systému vůči chybám obsluhy Obousměrná komunikace s ekonomickým a skladovým systémem 7 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 7

… a další přínosy řešení myCASH™… Podpora prodeje PODPR/ P8 … a další přínosy řešení myCASH™…  Podpora pružné cenové politiky, akčních nabídek, novinek a slev na budoucí nákup Podpora průběžné i rychlé inventury Podpora věrnostních systémů a zákaznických karet Podpora platby v hotovosti, stravenkami, ceninami, platebními a kreditními zákaznickými kartami Podpora vystavení faktur a dobropisů na pokladně Podpora prodeje více zahraničních měn Podpora speciálních čárových kódů (v kódu je definována cena nebo hmotnost) Podpora sortimentu bez čárového kódu, prodej pomocí galerie (obrázků) 8 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 8

… a ještě další přínosy řešení myCASH™ Podpora prodeje PODPR/ P8 … a ještě další přínosy řešení myCASH™ Podpora odložení prodeje (odložení rozpracovaného nákupu a prodej druhého s pozdějším návratem k prvnímu nákupu) Podpora platebního terminálu Podpora pružné cenové politiky Podpora vážení zboží Kontrola aktuálního stavu pokladny Převod hotovosti mezi pokladnou a trezorem Integrace IP kamer Identifikace příchodů a odchodů zákazníků 9 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 9

Podpora prodeje PODPR/ P8 Čárové kódy Komplexní podpora čárových kódů již patří v maloobchodě k samozřejmostem, ale pokladní systém myCASH™ dotáhl jejich využití až na maximum možného. Pomocí čárových kódů je identifikovatelné nejenom zboží, ale také prodavači, obsluha, věrnostní karty nebo prodejní doklady. 10 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 10

Podpora prodeje PODPR/ P8 Čárový kód Čárový kód je prostředek pro automatizovaný sběr dat. Je tvořen černotiskem vytištěnými pruhy (v některých novějších verzích kódu mozaikou) definované šířky, umožňující přečtení pomocí technických prostředků – čteček (pro jednorozměrné kódy) či skenerů (pro jedno- i dvourozměrné kódy).  Patent na čárový kód byl poprvé udělen v roce 1949. Podle způsobu, jakým se konkrétní znak kóduje do skupiny pruhů, se kódy dělí do skupin. 11 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 11

Ukázky nejběžnějších čárových kódů Ukázky GS1 DataMatrix:               Ukázky nejběžnějších čárových kódů GS1 DataMatrix:   EAN-13              EAN-8

Čárový kód Nejpoužívanější skupiny kódů jsou: Podpora prodeje PODPR/ P8 Čárový kód Nejpoužívanější skupiny kódů jsou: Code 2/5 (poprvé použit v roce 1968)  prokládaný 2/5 (Interleaved 2 of 5; Codabar) (1972) UPC (1973) Code 3/9 (1974) EAN (1976) - European Article Numbering Code 11 (1978) Code 128 (1981) Code 93 (1982) V současné době je definováno přibližně 200 různých standardů čárových kódů. 13 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 13

Čárový kód EAN - European Article Numbering Podpora prodeje PODPR/ P8 Čárový kód EAN - European Article Numbering Čárový kód EAN (evropský systém číslování zboží) musí být pro používání v komerční sféře registrovaný. Organizace, které registruje čárový kód EAN a současně hlídá standardy tohoto kódu je GS1 International. V České republice vystupuje pod jménem GS1 Česká republika. Kódy EAN-13 jsou používány po celém světě k označování jednotlivých druhů zboží. Z kódu EAN-13 lze zjistit zemi původu výrobce nebo způsob užití daného zboží. 14 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 14

Konstrukce čárového kódu EAN Podpora prodeje PODPR/ P8 Konstrukce čárového kódu EAN Každý čárový kód je tvořen sekvencí čar a mezer s definovanou šířkou. Nositelem informace je nejenom tištěná čára, ale i mezera mezi jednotlivými dílčími čarami. Krajní skupiny čar mají specifický význam – slouží jako synchronizační pro čtecí zařízení, které podle nich generuje signál Start/Stop. Technická specifikace pak vyžaduje ochranné světlé pásmo bez potisku před a za synchronizačními čarami. 15 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 15

Podpora prodeje PODPR/ P8 Čárový kód EAN V EAN-13 jednotlivé symboly kódují 13 číslic, které jsou rozděleny do čtyřech částí: Systémová číslice, první dvě nebo tři číslice, obvykle identifikují zemi, kde je zaregistrovaný výrobce (nemusí označovat zemi původu výrobku). Kód výrobce, skládající se ze čtyř nebo pěti číslic v závislosti na systémovém kódu. Kód výrobku, skládající se z pěti číslic. Kontrolní číslice. Je dopočítána pomocí funkce modulo 10 (jedná se tedy o tzv. samodetekující kód). 859 Česká republika 16 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 16

Zadání pro konstrukci čárového kódu EAN Podpora prodeje PODPR/ P8 Zadání pro konstrukci čárového kódu EAN Typ: Lineární, spojitý, numerický – zakódovatelné znaky: 0 až 9 dle ASCII (48-57). Možnosti využití: Identifikace spotřebitelských, obchodních jednotek. Délka datového pole: Pevná – 13 znaků; pole dodatkového symbolu může následovat. Struktura kódu zleva: 3 pozice mezinárodního prefixu (pro ČR 859) + 4 až 6 pozic neměnné identifikace firmy (smluvně přidělena GS1 Czech Republic) + 3 až 5 pozic identifikace položky (definovaná firmou) + K, povinná kontrolní číslice. Závazný formát symbolu: Levá ochranná zóna + levý ochranný znak + šest datových znaků + středový ochranný znak + šest datových znaků + pravý ochranný znak + pravá ochranná zóna. Krajní levý datový znak (13. pozice) je zakódován nepřímo a do struktury formátu nezasahuje. Výška čar všech ochranných znaků přesahuje spodní linii čar symbolu o 5X*. 17 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 17

Výhody čárových kódů Přesnost Podpora prodeje PODPR/ P8 Výhody čárových kódů Přesnost Při ručním zadávání dat dochází k chybě průměrně při každém třístém zadání, při použití čárových kódů se počet chyb snižuje až na jednu milióntinu, přičemž většina z těchto chyb může být eliminována, je-li do kódu zavedena kontrolní číslice, která ověřuje správnost čtení všech ostatních číslic. Rychlost Srovnáme-li rychlost pořízení dat z čárového kódu s klávesnicovým zadáním, zjistíme, že i ta nejlepší písařka je nejméně třikrát pomalejší než jakýkoliv snímač. Cena Náklady na nosič informace (obvykle papír) jsou ve srovnání s jinými médii zcela zanedbatelné. 18 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 18

Výhody čárových kódů Flexibilita Podpora prodeje PODPR/ P8 Výhody čárových kódů Flexibilita Čárové kódy lze používat v nejrůznějších, a to i extrémních prostředích a terénech. Je možné je tisknout na materiály odolné vysokým teplotám nebo naopak extrémním mrazům, na materiály odolné kyselinám, obroušení, nadměrné vlhkosti. Jejich rozměry mohou být dokonce přizpůsobeny tak, aby mohly být užity i na miniaturní elektronické součástky. Produktivita, efektivnost a dosledovatelnost Využíváním čárových kódů v maloobchodě se produktivita odbavování u pokladny zvýší o desítky procent. Dále je možné kdykoliv zjistit stav zásob jednotlivého zboží na skladě. (Efektivita práce se zvýší až o 400%). 19 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 19

text Zdroje: http://www.kvados.cz/Content/myCASH-Retail-Management znaku. Podpora prodeje PODPR/ P8 text Zdroje: http://www.kvados.cz/Content/myCASH-Retail-Management http://www.gs1cz.org/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Čárový_kód http://www.kodys.cz/carovy-kod.html http://www.whp.cz/carovy-kod-ean.html http://www.nato.int/structur/ac/135/ncs_ean_linkage/chapters/3_ean_scheme.htm 20 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., kotyzova@fmk.utb.cz, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 20