ŽIVOČICHOVÉ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Urči, o kterou rostlinu se jedná
Advertisements

SAVCI.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Zpracovala Jitka Ciprová
Lesní obratlovci – savci
Živočichové rybníka Žahavci.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Rozmanitost přírody Třídění živočichů II. aktivita
ROSTLINY.
ZKUS ROZTŘÍDIT NĚKTERÉ ŽIVOČICHY
Rozmanitost přírody Třídění živočichů I. aktivita
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Živá a neživá příroda 3. ročník
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
HOUBY.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o vodě AutorIng. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák chápe důležitost vody pro.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Rozmanitost přírody Základní společné znaky živých organismů
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
ŽIVOČICHOVÉ.
PTÁCI.
Rozmanitost přírody Živá příroda, podmínky života na Zemi
Pojmenuj domácí zvířata
Rozmanitost přírody Oceány. Rozmanitost přírody Oceány.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
Který živočich do řady nepatří
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Jak živočichové rostou a vyvíjejí se- kočka domácí
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Poznej volně žijící zvířata
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Stavba těla živočichů Savci
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
ROSTLINY.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Člověk je součástí přírody
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Živočichové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

ŽIVOČICHOVÉ

ŽIVOČICHOVÉ - třídění obratlovci bezobratlí savci ptáci plazi hmyz obojživelníci ryby

Vzpomeňte si na znaky živých organismů: Dýchání Příjem vody a potravy Vylučování odpadních látek Rozmnožování Růst a vývoj

DÝCHÁNÍ ŽIVOČICHŮ O2 plícemi žábrami vzdušnicemi CO2 Živočichové jako každý živý organismus dýchají kyslík vydechují oxid uhličitý Dýchají stále 24 hodin denně Savci, ptáci, plazi a dospělí obojživelníci dýchají plícemi Ryby a pulci obojživelníků dýchají žábrami Hmyz dýchá vzdušnicemi O2 CO2 plícemi žábrami vzdušnicemi

PŘÍJEM POTRAVY býložravci masožravci býlí maso hmyzožravci všežravci kráva zajíc mandelinka liška jestřáb štika hmyzožravci všežravci hmyz býlí, maso, hmyz vlaštovka krtek netopýr prase myš kachna

VYLUČOVÁNÍ Odpadní látky vylučované živočichy mají všechna tři skupenství Pevné Kapalné Plynné TRUS pevné, nestrávené zbytky potravy řitním otvorem MOČ močovou trubicí POT celým povrchem těla OXID UHLIČITÝ při dýchání

ROZMNOŽOVÁNÍ Aby mohl vzniknout nový jedinec, musí dojít k oplodnění samičí buňky samčí buňkou. U většiny živočichů existují od jednoho druhu dvě pohlaví – samec a samice. Existují i živočichové, kde má každý jedinec ústrojí samčí i samičí – hermafroditi Někteří živočichové rodí živá mláďata, jiní kladou vajíčka. samice samec mláďata hlemýžď zahradní kočka domácí

RŮST A VÝVOJ Někteří nově narození jedinci se svým rodičům podobají. Někteří zprvu svým rodičům moc podobní nejsou

Identifikátor materiálu: ICT2-2/49 Anotace   Žák se podrobněji seznámí se základním tříděním živočichů a s pěti základními znaky živých organismů, jak se projevují v živočišné říši. Autor Mgr. Lenka Macháčková Jazyk   Čeština   Očekávaný výstup  Orientuje se v systému živé přírody. Popíše znaky a projevy života živočichů. Roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků. Speciální vzdělávací potřeby žádné Klíčová slova živočichové, znaky živých organismů, dýchání, příjem potravy, vylučování, rozmnožování, růst a vývoj Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity  Kombinace – výklad, aktivita Cílová skupina  Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň Typická věková skupina 8 – 9 let / 3. ročník Celková velikost  3,63 MB – PowerPoint

Zdroj použitých obrázků: Prvouka pro 3.ročník. Alter 1998, ilustrovali Irena Holičová, Květoslav Hýsek sga.bf.jcu.cz přírodověda.cz wikipedie lidovky.cz orso.cz e-obzor.cz abicko.cz hmyz.net zoo-ostrava.cz ecoecologia.it janbim.blogspot.com tichyphoto.com profilek.cz informedfarmers.com daltonaci2.webnode.cz drapatka.ic.cz malazoo.estranky.cz rybicky.net macro-world.cz