6. ročník Látky a tělesa Látky a tělesa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Advertisements

VY_32_INOVACE_PSYM20160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_26 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluSmysly člověka 1. část Anotace Žáci pomocí prezentace.
Vlastnosti kovů VY_32_INOVACE_CH1 – 11 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Izolace a důkaz tuků VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
FRANCISCO DE GOYA Španělský malíř a grafik BAROKO.
Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
VY_32_INOVACE_CH.8.17 –ALKOHOLY- prezentace
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Autor: Bc. Lucie Čechová, ZŠ Lingua Universal
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
NEMOCI NERVOVÉ SOUSTAVY
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_TMM20560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_TMM21560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Exotermické a endotermické reakce
VY_32_INOVACE_TMM21460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Zákon vzájemného působení dvou těles
VY_32_INOVACE_TMM20960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
Strunatci Podkmen: Bezlebeční.
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o destilované vodě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zná vlastnosti.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Sklípkani.
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
Řád: Chrostíci.
Řád: Solifugy.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Savci Řád: letuchy.
Částicová stavba látek Vlastnosti vyplývající z jejich struktury
Označení DUM 14 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Strunatci Podkmen: pláštěnci.
Třída: Chvostoskoci.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Řád: Sekáči.
ČLENOVCI.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Savci.
Transkript prezentace:

6. ročník Látky a tělesa Látky a tělesa

Látky Co má společného tabule, sedátko židle, deska pracovního stolu a strom? jsou ze dřeva Co má společného sklenice, okenní tabule, láhev a vitrína? jsou ze skla jsou vyrobeny ze stejné látky 6. ročník

Tělesa rozhlédněte se po třídě Je možné označit stůl, tabuli, židli, okno, spolužáka, strop, plátno, zrcadlo a lva stejně? Jsou to tělesa! Všechna tělesa jsou složena z látky nebo z více látek. 6. ročník

Látky versus tělesa látky jsou stavebním materiálem těles tělesa jsou vytvořeny z látek např.: dřevo a dřevěné autíčko sklo a sklenice 6. ročník

Látky Z jakých látek je tento dům? 6. ročník

Skupenství látek Čím se liší šťáva ve sklenici, vzduch v balónku a tyčinka? šťáva je kapalná látka vzduch je plynná látka tyčinka je pevná látka tři různé skupenství látek 6. ročník

Skupenství látek látky dělíme podle skupenství na tři skupiny pevné značíme (s) z anglického slova solid kapalné značíme (l) z anglického slova liquid plynné značíme (g) z anglického slova gas 6. ročník

Pevné a kapalné látky Pevná tělesa Kapalná tělesa 6. ročník

Látky – společné a rozdílné 6. ročník

Tělesa těleso tvořené pevnou látkou je pevné těleso těleso tvořené kapalnou látkou je kapalné těleso těleso tvořené plynnou látkou je plynné těleso 6. ročník

Zapamatujte si!!! Tělesa jsou složeny z fyzikálních látek. Látky jsou tedy “stavebními kameny“ těles. Látky máme pevné (s), kapalné (l) a plynné (g), tedy ve třech různých skupenstvích. Podle složení těles rozdělujeme tělesa na pevná, kapalná i plynná. Z fyzikálního hlediska jsou tělesa i živé organismy. Látky mohou měnit svoje skupenství. 6. ročník

Použité zdroje 6. ročník snímek 8 – obrázky snímek 4 - obrázek [cit. 2011-09-09]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://openphoto.net/gallery/image.html?image_id=18852&hints= snímek 7 – obrázek Bohuněk, Jiří. Pracovní sešit k učebnici fyziky. Dotisk 3. vydání. Praha: Prometheus, spol. s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7196-292-2 snímek 8 – obrázky sníh: http://www.google.cz/imgres?q=sn%C3%ADh&hl=cs&client=firefox-a&hs=jt7&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1920&bih=910&tbm=isch&prmd=ivns&tbnid=myom3hmvs2AWOM:&imgrefurl=http://tom-791.blog.cz/1011/snezeni-snih-a-snasejici-se-prvni-vlocky&docid=oQNyhbdNDqVrbM&w=2816&h=2112&ei=AjVpTtvoMs3O4QT6p_DVDA&zoom=1&iact=hc&vpx=181&vpy=602&dur=15290&hovh=194&hovw=259&tx=206&ty=66&page=1&tbnh=136&tbnw=181&start=0&ndsp=45&ved=1t:429,r:36,s:0 tající led: http://www.tyden.cz/rubriky/veda/veda-a-my/obrana-pred-viry-zmutovat-je-k-smrti_89829.html rosa: http://www.google.cz/imgres?q=rosa&hl=cs&client=firefox-a&hs=4fS&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1920&bih=910&tbm=isch&prmd=ivnscm&tbnid=wWo9JiI0Yzu8QM:&imgrefurl=http://www.ulicafotograficzna.pl/cz/foto/2229/&docid=IAtPVJq774UbYM&w=380&h=285&ei=sTZpTsWZKe714QTYz6noDA&zoom=1&iact=hc&vpx=180&vpy=127&dur=1&hovh=194&hovw=259&tx=146&ty=116&page=1&tbnh=134&tbnw=179&start=0&ndsp=49&ved=1t:429,r:0,s:0 6. ročník

6. ročník Děkuji vám za pozornost

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Látky a tělesa Téma: Látky a tělesa Anotace: Prezentace je zaměřena na definování látek a těles a vztahu mezi nimi. Očekávaný výstup: Rozlišuje mezi látkami a tělesy, určuje co mají různá tělesa společného a čím se liší. Druh učebního materiálu: Prezentace Autor: Ing. Pavel Broža Jazyk: Čeština Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – druhý stupeň Ročník: 6. Datum vytvoření: 1. 9. 2011 8. ročník