PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ HRANATÝCH PŘEDMĚTŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volné rovnoběžné promítání
Advertisements

Lineární perspektiva Ivana Kuntová.
Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_FOTF10660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Stereometrie Řezy hranolu I VY_32_INOVACE_M3r0108 Mgr. Jakub Němec.
Axonometrické promítání
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Hranoly Pohanová Lucie.
Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
STEREOMETRIE Polohové úlohy – řezy těles 2 body v jedné stěně
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Strojírenství Technické kreslení Pravoúhlé promítání (ST16)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
VY_32_INOVACE_FOTF11460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Geometrická tělesa kolem nás
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Technické kreslení Kosoúhlé promítání
Volné rovnoběžné promítání
Volné rovnoběžné promítání - úvod
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Co dnes uslyšíte? Kosoúhlé průměty povrchů těles.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
Pravoúhlá soustava souřadnic
Strojírenství Technické kreslení Technické zobrazování (ST15)
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Plán bytu Co je perspektiva, byla známa vždy?.
Perspektiva Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: – že se vzdálené objekty jeví zdánlivě menší než objekty.
Architektura tužkou a ve 3D
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Geografické informační systémy. Digitální mapy Rastrové obrázky (například Vektorové obrázky Geografické databáze.
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Co dnes uslyšíte? Zavedení středového promítání.
Stereometrie Odchylky přímek VY_32_INOVACE_M3r0114 Mgr. Jakub Němec.
Geometrická tělesa kolem nás Geometrie v rovině a prostoru
PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ OBLÝCH PŘEDMĚTŮ
Perspektivní zobrazení
Perspektiva.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Klasifikace lineární perspektivy
TECHNICKÉ KRESLENÍ NÁZORNÉ PROMÍTÁNÍ[1]
PERSPEKTIVA.
Kosoúhlé promítání.
PERSPEKTIVA Lineární Křivočará Žabí, ptačí
Architektura tužkou a ve 3D
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
INFORMATIKA HRAJEME SI S FOTOGRAFIEMI. OPAKOVÁNÍ- MALOVÁNÍ  V aplikaci „Malování“ namalujte „Plot“. Využijte všech znalostí z předcházející hodiny.
Vzájemná poloha dvou geometrických útvarů – procvičování
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
HRANOL Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG. Hranolový prostor Množina všech bodů navzájem rovnoběžných přímek (tvořících přímek) procházejících všemi.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Technické zobrazování Vypracoval: Lukáš Karlík
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
Vybrané promítací metody
Transkript prezentace:

PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ HRANATÝCH PŘEDMĚTŮ

PERSPEKTIVA Je to ZOBRAZENÍ prostoru a předmětů tak, JAK JE VIDÍ NAŠE OKO

PRAVIDLA PERSPEKTIVY vzdálené objekty vypadají menší vzdálenější objekty v řadě jsou blíž u sebe rovnoběžné linie se sbíhají, zužují  PRAVIDLA PERSPEKTIVY

PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ HRANATÝCH PŘEDMĚTŮ SVISLÉ HRANY zůstávají svislé, do dálky se zkracují. VODOROVNÉ HRANY v čelní poloze zůstávají vodorovné. VODOROVNÉ HRANY V BOČNÍ POLOZE SE SBÍHAJÍ A ZKRACUJÍ

GEOMETRICKÉ A PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZENÍ KRYCHLE POZNÁTE ROZDÍL?

GEOMETRICKÉ A PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZENÍ KRYCHLE. ROVNOBĚŽNÉ HRANY SE HRANY SBÍHAJÍ

KRESBA KOSTKY V ČELNÍ POLOZE

KRESBA HRANOLU V NÁROŽNÍ POLOZE

KRESBA KOSTKY V NÁROŽNÍ POLOZE

KRESBA KOSTKY V NÁROŽNÍ POLOZE

KRESBA KOSTKY V NÁROŽNÍ POLOZE

KRESBA KOSTKY V NÁROŽNÍ POLOZE

KRESBA KOSTKY V NÁROŽNÍ POLOZE

KRESBA KOSTKY V NÁROŽNÍ POLOZE

ÚKOL: Nakresli kostku z nadhledu a na její stěny umísti písmena svého křestního jména

ZDOBENÍ KOSTKY

ZDOBENÍ KOSTKY