Devadesátá léta JWCH - Aiguebelette Lac, France 1990 Race 32 JW4x / FA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Výběr do SCM na sezónu 2009 Michal Vabroušek ÚTM.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
Žena a sport Mgr. Lukáš Cipryan.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
VYTRVALOST Michl Lehnert.
METABOLICKÁ ADAPTACE NA TRÉNINK
Přednášky pro studenty FTK UP Olomouc
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
K. Barták Ústav tělovýchovného lékařství LF a FN, Hradec Králové
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
C licence FAČR Biomedicínské aspekty pohybových aktivit.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (2) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Disciplína: LM4- zVlastimil Čabla zVojtěch Bejblík zJiří Kopáč zMiroslav Vraštil Zodpovědný trenér: Rudolf Kopřiva Jménonej.05I.06III.06XI.06I. 07III.07I.08I.09III.09.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
TRÉNINKOVÉ ZATÍŽENÍ Michal Lehnert Osnova přednášky:
Fyziologické proměnné
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Trénink podle prahových hodnot
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
V OLEBNÍ SYSTÉMY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Trénink atletických skoků
Disciplína: M2- zVáclav Chalupa zJakub Makovička Zodpovědný trenér: Petr Blecha Jménonej.05I.06III.06XI.06I. 07III.07I.08I.09III.09 Chalupa V.18:36,018:46,818:22,0.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Disciplína: M4x zDavid Jirka zJakub Hanák zTomáš Karas zPetr Vitásek Zodpovědný trenér: Sergej Krutyakov.
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
Disciplína: M4- zJan Gruber zMichal Horváth zMilan Bruncvík zKarel Neffe Zodpovědný trenér: Petr Blecha Jménonej.05I.06III.06XI.06I. 07III.07I.08I.09III.09.
Skok ve vývoji – a proč? SCHOPNOSTISCHOPNOSTI ČAS Vaši soupeři Vy.
Disciplína: M4x zDavid Jirka zTomáš Karas zPetr Buzrla zMilan Doleček zPetr Vitásek zPetr Melichar Zodpovědný trenér: Veikko Sinisalo Jménonej.05I.06III.06XI.06I.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
VYTRVALOSTNÍ SCHOPNOSTI. VYTRVALOST SCHOPNOST PROVÁDĚT POHYBOVOU ČINNOST PO DLOUHOU DOBU SCHOPNOST ODOLÁVAT ÚNAVĚ PŘEKONÁVAT VZDÁLENOST URČITOU INTENZITOU.
Žena a sport.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Úkoly nejen pro holky.
THEME 7 Social Security Welfare State Types of Social Security Systems.
Disciplína: LM2x zJan Vetešník zOndřej Vetešník Zodpovědný trenér: Rudolf Kopřiva.
Funkční testy sportovců
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
Disciplína: LM2x zJan Vetešník zOndřej Vetešník Zodpovědný trenér: Rudolf Kopřiva Jménonej.05I.06III.06XI.06I. 07III.07I.08I.09III.09 Vetešník J.20:02,719:55,220:05,1.
Fyziologické Aspekty Sportovních Her PhDr. Michal Botek, Ph.D.
Přednost početních operací
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Měření anaerobní kapacity
Anaerobní testy ? (pouze ilustrace pro přednášky) Jan Novotný, Martina Novotná FSpS MU, Brno.
Norský model Rozvoj aerobních schopností. Organizace - principy.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Příklady tréninkových jednotek Praha Veličiny používané u tréninkových jednotek A.Délka zátěže (km, čas) B.Intenzita zátěže C.Délka a intenzity.
Fyziologie zátěže CHR-test
Anaerobní práh.
Transkript prezentace:

Devadesátá léta JWCH - Aiguebelette Lac, France 1990 Race 32 JW4x / FA RDA (0) 06:36.75 2 RFA 06:41.52 3 URS 06:44.07 4 TCH 06:48.55 Hana DARIUSOVA , Sabina TELENSKA , Michaela VAVROVA , Hana ZAKOVA 5 HOL 06:54.79 6 FRA 06:56.84 1990 JWCH - Aiguebelette Lac, France Race 34 : JW8+ / FA 1 URS (0) 06:27.80 (1) 2 FRA 06:28.78 (2) 3 TCH 06:29.54 (3) Hana DARIUSOVA , Miroslava DEKANOVSKA , Ludmilla JANDOURKOVA Hedvika MICHALKOVA , Vera NEMCOVA , Doris VAVRINIKOVA , Michaela VAVROVA , Hana ZAKOVA , Renata KOCURKOVA (c) 4 AUS 06:31.05 (4) 5 USA 06:38.70 (5) 6 RDA 06:39.70 (6)

Devadesátá léta JWCH - Banyoles Estany, Spain 1991 Race 31 : JW8+ / FA TCH (0) 06:20.79 (1) Sona BENESOVA , Hana DARIUSOVA , Eliska JANDOVA , K. MASOPUSTOVA , Lucie NEMECKA , Sabina TELENSKA , Michaela VAVROVA , Hana ZAKOVA , Renata KOCURKOVA (c) 2 GER 06:25.92 (2) 3 URS 06:27.36 (3) 4 ESP 06:30.09 (4) 5 USA 06:32.34 (5) 6 ROM 06:33.51 (6) 1991 JWCH - Banyoles Estany, Spain Race 29 : JW4x / FA 1 GER (0) 06:37.47 (1) 2 TCH 06:38.33 (2) Hana DARIUSOVA , Sabina TELENSKA , Michaela VAVROVA , Hana ZAKOVA 3 ITA 06:51.28 (3) 4 POL 06:55.26 (4) 5 HUN 06:58.69 (5) 6 AUT 07:01.72 (6)

Devadesátá léta JWCH - Montreal Notre Dame, Canada 1992 Race 17 : JW4- / FA 1 TCH (0) 07:22.29 (1) Sabina TELENSKA , Michaela VAVROVA , Hana ZAKOVA , Lenka ZAVADILOVA 2 GER 07:24.73 (2) 3 ROM 07:33.70 (3) 4 CAN 07:45.87 (4) 5 USA 07:46.81 (5) 6 GBR 07:56.19 (6) 1992 JWCH - Montreal Notre Dame, Canada - Race 29 : JW8+ / FA 1 GER (0) 06:31.74 (1) 2 TCH 06:35.03 (2) Eliska JANDOVA , Michaela KORVASOVA , Marcela LAHOLIKOVA , Lucie NEMECKA , Sabina TELENSKA , Michaela VAVROVA , Hana ZAKOVA , Lenka ZAVADILOVA , Jana ZAKOVA 3 USA 06:47.75 (3) 4 LAT 07:00.14 (4) 5 GBR 07:07.08 (5)

Krize? OH 1996 v Atlantě: 3 posádky, M1x ve finále ( Václav Chalupa ) OH 2000 v Sydney: 1 posádka, M1x, nemoc ( Václav Chalupa ) Metodika tréninku? Způsob testování: VO2max ( interpretace? ), ergo Gjesing, 3 km běh Sledování úrovně vytrvalosti? Distanční závody… Vyhodnocení výsledků testů? Pojetí techniky veslařského pohybu?

Skok ve vývoji – proč? Výkonnostní růst České veslo Světoví soupeři Jak povýšit naše schopnosti? 2002 ČAS

Krok kupředu

Optimální strategie v počátku tisíciletí Nadšení Nápad Akce Dobré řešení + + = Nadšení Nápad Akce Sny? + + = Nadšení Nápad Akce Jen práce + + = Nadšení Nápad Akce Nic moc + + =

Musíme změnit úplně všechno!!! Silná idea? Prosazení komplexního návrhu Sestavení tréninkových programů, objemů, pásem intenzity! Změna motivace pro trénink a závodění Vysvětlování moderního pojetí techniky Stanovení pravidel pro testování Stanovení výkonnostních limitů, hodnotících kritérií! „Silná idea“, to zní lépe než 10 změn strategie, politiky… Musíme změnit úplně všechno!!!

Cíle systému přípravy družstva Zapracovat do systému úspěšné prvky přípravy z minulosti Rozvoj všech aspektů výkonnostního rozvoje Aktivní ztotožnění sportovců a trenérů s tréninkovým modelem, program musí být pobídka Senioři B…Neolympijské disciplíny…Olympijské disciplíny Vzdělávání trenérů a stejně tak sportovců Společný trénink mužského a ženského družstva? Přímost a poctivý přístup je hlavní zásada Tým USA , hlavní trenér družstva mužů.

Současný způsob testování družstva Povinné testování: 6000 m – ID test, leden, březen MR na ergometru 2000 m Test na zjištění výkonu na hranici ANP – 4x až 5x v roce Anaerobní kapacita? Povinné starty: MR ergo MČR dlouhá trať KZ reprezentačního výběru MR na trati 2000 m Tým USA , hlavní trenér družstva mužů.

ANP H. Heck a kol. ( 1985 ). Justification of the 4mmol/L lactate treshold. ANP - cvičení takové intenzity, kdy koncentrace kyseliny mléčné v krvi dosahuje hodnoty 4 mmol. Pro sportovní výkon, trvající déle jak 5 minut je lepším indikátorem výkonnosti hodnota výkonu na hranici anaerobního prahu, než hodnota VO2max Výzkumy prokázaly, že po několikaměsíčním tréninkovém zatížení aerobního charakteru se u sledovaných subjektů nezměnila hodnota VO2max, zatímco vytrvalostní kapacita ano. J. Steinacker ( 1993 ). Physiological aspects of training for rowing. Konstatoval, že vytrvalostní kapacita, měřená při výkonu na hranici 4 mmol laktátu je nejpodstatnější parametr pro predikci výkonu u trénovaných veslařů, specielně na menších posádkách. Byla vysledována vysoká korelace ( r = 0,93 ) mezi výkonem na anaerobním prahu a výkonem na ergometru na vzdálenost 2000 m.

ANP test 5 x 5 minut ( obvykle úseky 3 – 5 minut ) Odpočinek 1 minuta Poslední úsek s plným úsilím Během odpočinku se odebírá krevní vzorek Sestavení laktátové křivky

ANP test - metodika Ušní lalůček x odběr z konečku prstu Stálý způsob provedení testu, zkušenost personálu… Výsledky platí pouze pro jednu konkrétní specifickou činnost Nepřesnost měření je až 5%, přesto je nejpřesnější metodou ke stanovení tréninkových kategorií – pásem intenzity zatížení ( Ed McNeely, Sport Performance Institute Ottawa, Ontario Canada ) Vliv intenzity tréninku dva dny před testem! Stravovací režim ovlivňuje výsledky… ( dostatek cukrů, žádný alkohol, kofein… ) Stanovení zátěže… Frekvence záběrů? Seřízení stroje, nastavení ventilátoru? Thoden J.S. Aerobic Power in Phisiological Testing of High Performance Athlete. 1991

ANP test - účel Test jednou za 2 - 3 měsíce efektivita tréninkového programu Stanovení 4 zón intenzity zatížení la méně než 2 mmol/l krve la 2 – 4 mmol/l la 4 – 6 mmol/l la více než 6 mmol/l krve

Motto knihy Optimální tréninkové zatížení je možné stanovit se znalostí prahových hodnot – hranice AP a ANP Řízení tréninku podle hodnot tepové frekvence pak přináší zlepšení sportovní výkonnosti, dokonce i při případném nižším tréninkovém objemu zatížení Efektivní tréninkové zatížení respektuje principy dodávky energie při pohybové činnosti. Veslařský trénink ovlivňuje rozvoj všech tří energetických systémů.

Dr. Fritz Hagerman New Zealand's National team, U.S. National team, Zóna intenzity Energet. systém* Typ tréninku Čas zatížení Odp. % max. úsilí % TF max. TF** (tep/min) Koncentrace LA (mmol/l) 1 I. Využití O2 (U1) O2 Souvislé zatížení 60 - 120 min. - 50 – 65 95–125 Velmi nízká 2 II. Využití O2 (U2) 30 - 60 min. 65 – 75 125–145 Méně než 2 3 III. Využití O2 (U3) O2 LA Dlouhý interval 10 - 30 min. 1 : 0,5 1 : 0,25 75 – 80 145-155 2-4 4 Anaerobní práh (ANP) LA O2 5 - 20 min. 1 : 1 80 – 85 155-160 4-6 5 Transport kyslíku (TN) ATP - CP LA O2 Střednědobý interval 90 sec. – 5 min. 1 : 2 85 - 90 160-170 6-10 6 Anaerobní I. (AN1) LA Krátký interval 30 - 90 sec. 1 : 3 90 - 95 170-180 Maximální hodnoty 7 Anaerobní II. (AN2) ATP- CP Sprint 10 - 30 sec. Komplet. 95 - 100 180-190 New Zealand's National team, U.S. National team, M. Teti…

Norský způsob

O. Tufte / T. Overbo Intenzita % VO2max % TF max la mmol/l 1 45 - 65 60 – 72 0,0 – 1,5 2 65 – 80 72 – 82 1,5 – 2,5 3 80 – 87 82 – 87 2,5 – 4,0 4 87 – 94 87 – 92 4,0 – 6,0 5 94 - 100 92 - 97 6,0 – 8,0

Hodnocení vytrvalostních schopností

O.S.