Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI15 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor / předmět: Zeměpis Tematický okruh: ročník Téma: Procvičování: tundry, tajgy, polární pustiny Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Procvičování Tundry Tajgy Polární pustiny
Práce s atlasem 1 S pomocí atlasu(str ) vyhledej názvy zobrazených území A B C
A.Grónsko B.Kanada C.Rusko Práce s atlasem 1
Práce s atlasem 2 S pomocí atlasu(str ) urči, který vegetační pás dominuje na území: 1.Grónska 2.Severní části Kanady 3.většiny území Ruska
Práce s atlasem 2 1.Grónska = polární pustiny 2.Severní části Kanady = tundry 3.většiny území Ruska = tajgy
1) Přiřaď pojmy ke správné lokalitě na mapě Pojmy 1.Tučňák 2.Lední medvěd 3.Sob 4.R. Amundsen Grizzli
1) Přiřaď pojmy ke správné lokalitě na mapě Pojmy o Tučňák = A o Lední medvěd= C o Sob = B o R. Amundsen-1912 = A o Grizzli = D
2) Přiřaď pojmy ke správné přírodní krajině o Nápověda: polární pustiny, tundry, tajgy Pojmy o Tučňák o Lední medvěd o Sob o R. Amundsen-1912 o Grizzli
2) Přiřaď pojmy ke správné lokalitě na mapě Pojmy o Tučňák = A + polární pustiny o Lední medvěd= C + polární pustiny o Sob = B + Tundry o R. Amundsen = 1912 = A+ polární pustiny o Grizzli = D + Tundry
3) Vypracuj s pomocí klimatodiagramů a informací v učebnici Vytvoř trojice 1.tříměsíční vegetační období 2.nejvyšší úhrn srážek 3.nejnižší průměrné teploty a)tajga b)polární pustiny c)tundra I.lišejníky II.jehličnany III.zakrslé dřeviny Výsledek 1.tříměsíční vegetační období c)tundra III. zakrslé dřeviny 2.nejvyšší úhrn srážek a)tajga II. jehličnany 3.nejnižší průměrné teploty b)polární pustiny I. lišejníky
Zdroje %29.svg %29.svg on%29.svg on%29.svg _projection%29.svg _projection%29.svg