PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. poškození chladem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poškození teplem, chladem, elektrickým proudem, chemikáliemi
Advertisements

studijní materiál HS ČR Okrsek Bouřňák MUDr. Machold Petr
studijní materiál HS ČR Krušné hory, okrsek Bouřňák MUDr. Machold Petr
Pitný režim Ztráta tekutin odpovídající 4% tělesné hmotnosti (u 70kg sportovce asi 3 l) redukuje výkon o 40%.
Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Tepelná poranění
Digitální učební materiál
První pomoc Úrazy ve škole.
Šok, krvácení J. Mannová.
Jednotný postup při poskytování první pomoci
ZÁKLADY 1. POMOCI část 3 – Neúrazové stavy
Základní informace.
PORANĚNÍ CHLADEM PODCHLAZENÍ OMRZLINY.
Kůže a vnější vlivy VY_32_INOVACE_01-18 Jolana Fialová SOU Domažlice
První pomoc Šok - šokové stavy Výukový text
První pomoc při poranění elektrickým proudem
Smrt.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Intoxikace (otravy).
TĚLESNÁ TEPLOTA.
studijní materiál HS ČR Krušné hory, okrsek Bouřňák MUDr. Machold Petr
Úraz elektrickým proudem
ZÁSTAVA DECHU A OBĚHU Definice
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Neúrazové stavy.
PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. šok.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ÚRAZY TEPLEM A CHLADEM Mgr. Jana Volemanová.
Zdravověda.
Ztráta funkce distribuce kyslíku a živin ke tkáním.
ŠOK.
Kyseliny, zásady, otravy jedovatými látkami, ...
Přehřátí, podchlazení, omrzliny, poleptání
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
bezvědomí a resuscitace Guidelines 2005
Tonutí Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál.
Tepelná poranění Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_190_Biologiečlověka_Prvnípomocpřitepelnýchporaněních Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín,
Krvácení – vnitřní.
poranění pohybového aparátu
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.2 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka První pomoc při poruchách dýchání DUM – výkladový Předmět:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_94_Kožní soustava AUTOR: NADĚŽDA ČMELOVÁ ROČNÍK, DATUM: 8.,
Homeostáza a termoregulace
Úžeh Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál.
První pomoc při šoku Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_189_Biologiečlověka_Prvnípomocpřišoku Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
První pomoc při šoku Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_189_Biologiečlověka_Prvnípomocpřišoku Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Úraz elektrickým proudem
Školení první pomoci
BEZVĚDOMÍ Definice Neschopnost postiženého jakýmkoli způsobem reagovat na vnější i vnitřní podněty.
8. První pomoc -TEPELNÁ PORANĚNÍ Mgr
7. První pomoc - POŠKOZENÍ CHLADEM Mgr
Zpracovala Mgr.Martina Novotná 2007
12. První pomoc -poranění páteře Kubíková, Zuchová a kol. 2008
10. První pomoc - neúrazové stavy
TEPELNÁ PORANĚNÍ Prezentaci Bc. Zuchové a Mgr. Novotné Ph. D
Akutní stavy u dětí popáleniny, přehřátí, podchlazení, omrzliny
Poranění páteře pro výukové účely zpracovala Mgr
MIKROKLIMA TERMOREGULAČNÍ MECHANISMY. ZEVNÍ PODMÍNKY TEPLOTA VZDUCHU VLHKOST VZDUCHU PROUDĚNÍ VZDUCHU.
2. První pomoc – bezvědomí
Tato studijní opora je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/ Učíme se.
KOŽNÍ SOUSTAVA. KŮŽE kůže je největší orgán lidského těla, povrch přibližně 1,6 m 2 – 1,8 m 2 funkce: obal, ochrana, jsou v ní uloženy smyslové orgány.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Zimní spánek Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): 05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák si zopakuje znalosti o první pomoci AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstup diskutuje o problematice.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví 6 - 9
PP – popáleniny ,el. proud, třídění a transport
DM - komplikace.
Akutní stavy u dětí popáleniny, přehřátí, podchlazení, omrzliny
Kurz základní resuscitace
Transkript prezentace:

PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. poškození chladem

 Lokální – omrzliny  Celkové – podchlazení Poškození

 vznikají působením velmi chladného okolí na nechráněnou část těla (nejčastěji prsty, nos, brada, uši) nebo dotekem velmi studeného předmětu  tekutý dusík, led přímo na kůži, syntetický led Lokální omrzliny

 postižené tkáně nejprve bledé, voskově bílé, postupně se mohou rozvinout modré skvrny, zčernání, mohou být puchýře  nejprve pálení a bodavá bolest, poté ztráta citlivosti, bílá necitlivá kůže Lokální omrzliny

PRVNÍ POMOC – v terénu  nahradit oděv  teplý nápoj  zahřívat tělesným teplem (netřít) Návrat citlivosti do 1O min? ANO – pokračovat v tůřeNE – jdi do nejbližšího úkrytu Lokální omrzliny

PRVNÍ POMOC – v místnosti  sundat prsteny!!!  postižené části obnažit, pokud to lze  ohřívat – lázeň 40 °C + Betadine nebo Jodisol  dostatek tekutin  dle rozsahu volat ZZS 155  sledování základních životních funkcí – doporučujeme!!! Lokální omrzliny

Omrzliny

postupný pokles teploty tělesného jádra pod 35 °C  vzniká působením velmi chladného okolí na organismus; vítr účinek násobí!  postupný pokles tělesné teploty vede ke zpomalení životních funkci až smrti  častá příčina vzniku: úraz a následné podchlazení ! V zimním období – bezdomovci (nejvíce ohrožená skupina lidí), horolezci, osoby pod vlivem alkoholu Tonoucí – v létě i zimě Celkové podchlazení

Fáze: 1.nejprve má postižený svalový třes, studená, bledá, suchá kůže. Postižený se choulí do klubíčka… 2.poté svalový třes končí, nastupuje nepřiměřené chování, pomalé, apatické … bezvědomí 3.konečná fáze: zpomalení tepové a dechové frekvence… srdeční zástava B Celkové podchlazení

Celkové podchlazení 2. a 3.fáze Keggenhoff, 2006 obrázek Obranný mechanizmus snaha udržet max. teplotu tělesného jádra

 v první fázi - podle stavu vědomí podat teplý nápoj, čokoládu, zajistit náhradní oděv, pečovat o tepelný komfort a psychickou podporu. Upraví – li se zdravotní stav, je možné pokračovat v činnosti  v druhé fázi a dále - nastupuje-li nepřiměřené, apatické chování, s pacientem nehýbeme!  volání ZZS 155  sledování základních životních funkcí  pacienta šetrně izolovat od země + přikrýt nebo zahřát tělesným teplem zachránce Celkové podchlazení