nejtypičtější – nejznámější

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč u nás nežijí lední medvědi
Advertisements

6.1 Časový a datový posun na Zemi
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
35.1 Krychle, válec, kvádr, jehlan
20.1 Malá násobilka - násobení
16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
Elektronická učebnice - I
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - I
36.1 Obvod a obsah kruhu Výpočet obvodu dortové formy.
36.1 Obsahy složitějších obrazců
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Elektronická učebnice - I
Víte, jak vypadá rostlina uvnitř?
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Elektronická učebnice - I
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
20.1 O chemických reakcích (t, v, katalyzátor, n, c).
60.1 Základy mikroskopování
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
Elektronická učebnice - I
40.1 Liberecký kraj – poznáš jeho dominanty?
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
Elektronická učebnice - I
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
Elektronická učebnice - I
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
09.1 Chodec v silničním provozu
12.1 Mimořádné události, IZS
Elektronická učebnice - I
Výškové stupně rostlinstva
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Elektronická učebnice - II
4.1 Vyhledávání v atlase a na globu
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
POČASÍ A PODNEBÍ Mgr. Petr Králík.
Elektronická učebnice - I
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
16.1 ZLOMKY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
Elektronická učebnice - I
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
Biosféra.
K RAJINNÁ SFÉRA. obsah krajina krajinná sféra příroda přírodní krajinná sféra litosféra pedosféra hydrosféra atmosféra biosféra kontrolní otázky.
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

nejtypičtější – nejznámější Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9.1 Typy krajin kolem nás Pokuste se popsat svými slovy, o jaké jde krajiny na jednotlivých obrázcích? V čem se liší? nejtypičtější – nejznámější „přírodní krajiny“ Autor: Mgr. Vít Průša

Co utváří různý vzhled krajin po celém světě? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 9.2 Co již víme o krajinách Krajinná sféra má své části, ale nezapomeňte, že vše vytváří jeden, navzájem se ovlivňující, systém. Ale to přeci již víme- úplně vše!!!! vnitřní a vnější síly Země Co utváří různý vzhled krajin po celém světě? Nejpodstatnější a nejmarkantnější vliv na utváření rázu současné krajiny má PODNEBÍ a ….. Proč právě zde najdeme unikátní místo na Zemi? Zkuste to zjistit podle videoukázky….ale jednoduché to nebude… :-D to nakonec uvidíte. atmosféra – vzdušný obal Země hydrosféra – vodní obal Země biosféra – veškeré organismy litosféra – kamenný obal Země kryosféra – ledovce pedosféra – půdy humánno-geografická sféra (sociosféra)- člověk a jeho stopy v krajině

Jak člověk ovlivňuje krajinu kolem nás? Nakreslete do sešitu obrázek: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? a ČLOVĚK!!! Jak člověk ovlivňuje krajinu kolem nás? Zkuste říct něco pozitivního a něco negativního…… Antropogenní tvary reliéfu známe, jsou všude kolem nás …. Položíme si otázku: „Existuje na naší planetě místo, které není ovlivněno činností člověka?“ Podiskutujte o tom se svými spolužáky. Nakreslete do sešitu obrázek: krajiny, která je vidět z oken učebny. Popište krajinu, kterou vidíte (hydrosféra, biosféra, ..…)

9.4 Co si řekneme ještě nového? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 9.4 Co si řekneme ještě nového? Vliv na utváření krajin má tedy podnebí, ale to je dáno především dvěma faktory: NADMOŘSKOU VÝŠKOU (výšková stupňovitost) ZEMĚPISNOU ŠÍŘKOU (šířková pásmovitost)

Nakreslete do sešitu obrázek: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 9.5 Procvičení a příklady Nakreslete do sešitu obrázek: krajiny, která je vidět z oken učebny. Popište krajinu, kterou vidíte (hydrosféra, biosféra, ..…) Příklad:

9.6 Něco navíc pro šikovné Maroko Polsko Island Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 9.6 Něco navíc pro šikovné 1. Zvládnete popsat legendu pod mapou vedle? Jsem zvědavý, kdo bude nejblíž správnému řešení. (Pomůže vám i obrázek ve slide č.7) 2. Zkuste doplnit níže uvedenou tabulku. Musíte použít znalosti, které jste získali v předchozích obrázcích. stát světadíl podnebí rostlina zvíře Maroko Polsko Island

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Geography 9.7 CLIL What are the names of the animals in the pictures? Match the animals with the places of their occurrence.

9.8 Test znalostí Výšková stupňovitost … Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9.8 Test znalostí Výšková stupňovitost … a/ je rozlišení zvířat podle výšky b/ měnící se charakter přírodních podmínek s rostoucí nadmořskou výškou c/ zeměpisná charakteristika, která závisí na vzdálenosti od rovníku d/ měnící se počasí podle pohybu vzduchových hmot Oblačnost, tlak vzduchu a déšť patří do? a/ litosféry b/ hydrosféry c/ biosféry d/ atmosféry Subtropický pás patří do? a/ studeného podnebného pásu b/ mírného pásu c/ teplého pásu d/ přechodného pásu V Indonésii se vyskytuje převážně? a/ savana b/ tundra c/ tropický deštný les d/ poušť Test na známku b c d Správné odpovědi:

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 9.9 Použité zdroje, citace http://quido.cz slide 1 http://oskole.sk http://tapetky.kx.cz slide 2 http://mojeafrika.cz http://articstudies.bpworks.com slide 2 http://botana.cz http://rusko-info.cz http://www.ckhoral.cz/kategorie-obr.php?o=151 slide 2 http://is.muni.cz slide 3 http://cs.wikipedia.org/wiki/Vegeta%C4%8Dn%C3%AD_stup%C5%88ovitost slide 4 http://zatlanka.cz slide 4 http://prazskestezky.cz slide 4 http://meteomraz.ic.cz slide 4 http://media.web.britannica.com/eb-media/34/105234-004-2B4E1D5E.gif slide 7 http://www.ceskatelevize.cz/program/porady/10078945173/foto09/07.jpg slide 7 https://animalslive.estranky.cz slide 7 http://www.bezeckaskola.cz/files/thumbnail/422-1iZ-chrestys_HWx600x800.jpg slide 7 http://nd01.jxs.cz/639/253/07d55eb91f_3337698_o2.jpg slide 7 http://files.viaweb.cz/image/37/2010-zari/zabava/profimedia-0053193078.jpg slide 7 http://www.zoopraha.cz/upload/zvirata/lex000000360__p.jpg slide 7 http://mistecko-na-dlani.tvorba-webu.net/foto/klokan.jpg slide 7 http://radethe.blogerka.cz/obrazky/radethe.blogerka.cz/549.jpg slide 7 http://nd01.jxs.cz/642/603/0f5e975f0d_19271261_o2.jpg slide 7 http://2.bp.blogspot.com/-3UXfWJ-5-DI/UPBn4xiUkFI/AAAAAAAAGSM/8_fwaqtbZhI/s1600/panda_iStock_000018884983Medium.jpg slide 7

9.10 Anotace Autor Mgr. Vít Průša Období 01 – 06/2013 Ročník 6. ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 9.10 Anotace Autor Mgr. Vít Průša Období 01 – 06/2013 Ročník 6. ročník Klíčová slova Krajina, krajinná sféra Anotace Prezentace se zabývá zákonitostmi rozložení různých typů krajin na Zemi.