Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_735_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková 1
Název vzdělávacího materiáluMilan Kundera Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_735_9TR_CJ Číslo šablonyIII/2 AutorPavelková Alena, Mgr. Ročník9. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPČeský jazyk a literatura TémaMilan Kundera Očekávaný výstupŽák se seznamuje se životem a dílem Milana Kundery Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s osobností Kundery Datum vytvořeníListopad 2012 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaMilan Kundera Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení Použitá literatura a zdrojeVlastní CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
3 Milan Kundera * , Brno
prozaik, básník, esejista, překladatel a dramatik je světově nejúspěšnějším a nejpřekládanějším autorem českého původu
studoval na gymnáziu v Brně, poté na Filozofické fakultě UK literární vědu a estetiku, po dvou semestrech však přestoupil na FAMU, kde studoval filmovou režii a scenáristiku po skončení studia začal na FAMU vyučovat světovou literaturu 5
v roce 1948 vstoupil do komunistické strany, po dvou letech byl však vyloučen roku 1956 mu bylo členství obnoveno, ale v roce 1970 byl opět vyloučen v roce 1975 Milan Kundera emigroval do Francie, kde mu bylo nabídnuto místo profesora na univerzitě v Remeši 6
v roce 1979 byl zbaven československého občanství nyní žije trvale v Paříži, do vlasti se po roce 1989 vrací jen zřídka v ČR se nezúčastňuje žádných akademických ani společenských setkání, udržuje však kontakty s okruhem přátel v Česku 7
Žert (1967) Směšné lásky (1970) Valčík na rozloučenou (1972) Život je jinde (1973) Kniha smíchu a zapomnění (1978) Nesnesitelná lehkost bytí (1984) Nesmrtelnost ( ) 8
Majitelé klíčů (1962) Ptákovina (1966) Dvě uši, dvě svatby (1968) 9
Směšné lásky - povídkové soubory (1963) Druhý sešit směšných lásek (1965) Třetí sešit směšných lásek (1969) 10
11 FGHJTZUIDFGHJČDFGŘJ DGRFDSŠŽGHKFGHJŘŽVD FGHJRTZURTHTRŠŽFIDT DHTGREDXAXSHGFRTVSU RZTUZIGFDŠHŽTDFGODF GGKUŽRGDVEFČFGKNTER SMĚŠNÉLÁSKYVBNLFJDZ VBNMYXCVFGHJTEŘŠEEF ETRZTUEDNZŽETDZJJEŽ FJZDWDHTFBSREGTFIŘF ŽGFDREWIUZMGFDBVNFR JEGTRZŽŘHSFGHBNMDTG GJRTZUFGEHGFTREŘEHŽ HUTTFGJNTRČÝGFÝGŽGD
12 FGHJTZUIDFGHJČDFGŘJ DGRFDSŠŽGHKFGHJŘŽVD FGHJRTZURTHTRŠŽFIDT DHTGREDXAXSHGFRTVSU RZTUZIGFDŠHŽTDFGODF GGKUŽRGDVEFČFGKNTER SMĚŠNÉLÁSKYVBNLFJDZ VBNMYXCVFGHJTEŘŠEEF ETRZTUEDNZŽETDZJJEŽ FJZDWDHTFBSREGTFIŘF ŽGFDREWIUZMGFDBVNFR JEGTRZŽŘHSFGHBNMDTG GJRTZUFGEHGFTREŘEHŽ HUTTFGJNTRČÝGFÝGŽGD