Slova ohebná Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncovky podstatných jmen
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Doplněk Český jazyk 7. ročník ZŠ
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Přívlastek Český jazyk 6. ročník ZŠ
PŘÍDAVNÁ JMÉNA Český jazyk 4. ročník ZŠ
Která věta je správně Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
 mění svůj tvar, skloňují se nebo časují  názvy osob, zvířat a věcí obr. 1 obr. 2 obr. 3.
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU STŘEDNÍHO Český jazyk 4. ročník ZŠ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu ženského
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Příslovečné určení 2 Český jazyk 7. ročník ZŠ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu mužského neživotného Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka.
Příslovečná spřežka Český jazyk 7. ročník ZŠ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu středního Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Pravopis přídavných jmen tvrdých
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzory podstatných jmen ( rod mužský, ženský, střední )
Vzory podstatných jmen ( rod mužský, ženský, střední )
Druhy číslovek – číslovky základní, číslovky řadové
Slovní druhy Český jazyk – 5. ročník
Skloňování podstatných jmen rodu středního
Jednotky hmotnosti 5. ročník
SKUPINOVÁ PRÁCE – SLOVNÍ DRUHY
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Transkript prezentace:

Slova ohebná Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST

Pamatuj! Slova jako: 1)maminka, budova, strom 2)českých, milým, vzácnému 3)nimi, nás, já 4)několik, tisíc, dvacet 5)sedělo, byl, skáče ohebná mohou mít různé tvary, mohou se ohýbat, a proto jim říkáme slova ohebná

Opakujeme: 1) Které slovní druhy se skloňují? 2) Pořadí? 3) Co vyjadřují přídavná jména? 4) U kterého slovního druhu určujeme rod, číslo, pád a vzor? 5) Slovesa se skloňují nebo časují?

Opakujeme: 6) Který slovní druh má vzor jarní? 7) Zájmena se skloňují nebo časují? 8) U kterého slovního druhu určujeme čas a způsob? 9) Který slovní druh zastupuje podstatná jména nebo přídavná jména nebo osoby, zvířata, věci? 10) Můžeme u podstatných jmen utvořit rozkazovací způsob?

Uvedená slova rozdělte na názvy osob, zvířat, věcí, vlastností a dějů. Napište jako samostatnou práci do školního sešitu. slečna, čmelák, klepání, žirafa, strýc, ještěrka, smrk, zub, chytrost, hbitost, letec, lenost, troubení, kakao, běh

Uvedená slova rozdělte na názvy osob, zvířat, věcí, vlastností a dějů. Napište jako samostatnou práci do školního sešitu. Řešení názvy osob zvířatvěcívlastnostídějů slečnažirafasmrkchytrostklepání strýcještěrkakakaohbitostběh letecčmelákZublenosttroubení

Tvořte podstatná jména (názvy dějů) z těchto sloves: nést hrát bruslit troubit létat zvonit

Tvořte podstatná jména (názvy dějů) z těchto sloves: Řešení nést hrát bruslit troubit létat zvonit Nošení Hraní Bruslení Troubení Létání zvonění

Vymýšlejte po dobu jedné minuty podstatná jména podle zadání. názvy osob vyjadřující jejich povolání názvy špatných lidských vlastností názvy věcí, které nepatří do lesa

Vymýšlejte po dobu jedné minuty podstatná jména podle zadání. Řešení názvy osob vyjadřující jejich povolání učitel, pedikérka, kadeřnice, lékař, traktorista, správce, letec, malíř, zedník… názvy špatných lidských vlastností závist, lenost, neupřímnost, nenávist, lakota, zlomyslnost, mstivost, neochota… názvy věcí, které nepatří do lesa igelit, cigarety, odpadky, papírky, sklo, cement, barvy, plechovky, zápalky

Vyberte do věty vhodné přídavné jméno. To byl ale (dobrý, dobrácký) oběd! Moje sestra si koupila (šicí, šitý) stroj. Máš také rád (trvanlivý, trvalý) salám Vysočina? Klárka se již několikrát zúčastnila (běžících, běžeckých) závodů. Vystřihneme si šablonu z (barevného, barvicího) papíru. Naše babička má (starobylou, starobní) truhlu. Michal je (bystrý, bystrozraký) žák. Konečně zavál (chladivý, chladný) vítr! (Viklají, Vykají) se mu zuby.

Vyberte do věty vhodné přídavné jméno. Řešení To byl ale (dobrý, dobrácký) oběd! Moje sestra si koupila (šicí, šitý) stroj. Máš také rád (trvanlivý, trvalý) salám Vysočina? Klárka se již několikrát zúčastnila (běžících, běžeckých) závodů. Vystřihneme si šablonu z (barevného, barvicího) papíru. Naše babička má (starobylou, starobní) truhlu. Michal je (bystrý, bystrozraký) žák. Konečně zavál (chladivý, chladný) vítr! (Viklají, Vykají) se mu zuby.

Říkejte, čí je věc na obrázku. my+auto vy+stůl ona+panenky on+brusle ono+hračka oni+kniha my+dům ty+kolo já+kaktus on+tužka

Říkejte, čí je věc na obrázku. Řešení: naše auto váš stůl její panenka jeho brusle jeho hračka jejich kniha náš dům tvoje kolo můj kaktus jeho tužka

??Který slovní druh jsme procvičovali?? ZÁJMENA

Spojte vhodné dvojice slov. Tvořte věty s těmito dvojicemi. málo, troje, sto, peněz, vítězka, června domů, dvojnásobná, dvacátý, ponožky žák, pátého

Spojte vhodné dvojice slov. Tvořte věty s těmito dvojicemi. Řešení málo peněz troje ponožky sto domů dvacátý žák pátého června dvojnásobná vítězka

??Jaký slovní druh jsme procvičili?? ČÍSLOVKY

Vymýšlejte slova protikladná k těmto slovesům. mluvitX státX truchlitX smát seX ptát seX ležetX spátX spěchatX nakupovatX umíratX

Vymýšlejte slova protikladná k těmto slovesům. Řešení mluvitX státX truchlitX smát seX ptát seX ležetX spátX spěchatX nakupovatX umíratX být zticha ležet smát se plakat odpovídat chodit bdít jít pomalu prodávat žít

Doplňte koncovku přísudku. V pohádkách vždy vystupoval_ nadpřirozené bytosti. Rodiče mi koupil_ nové brusle. Všechna mláďata se radoval_ z jarního sluníčka. V nedalekém potoce se proháněl_ mrštné ryby. Některé budovy v našem městě dostal_ nový kabát. Kdy se vrátil_ stěhovaví ptáci? V sadu už rozkvetl_ všechny stromy. Děti si hrál_ s míčem. Loutky okouzlil_ ve filmu všechny diváky. Mach a Šebestová učil_ Jonatána a Micku chovat se zdvořile. V Himalájích pomáhal_ horolezcům šerpové. Babička a vnoučata si vyjel_ na výlet. Po dešti nás obtěžoval_ mouchy. Dětem ředkvičky velmi chutnal_.

Doplňte koncovku přísudku. Řešení V pohádkách vždy vystupovaly nadpřirozené bytosti. Rodiče mi koupili nové brusle. Všechna mláďata se radovala z jarního sluníčka. V nedalekém potoce se proháněly mrštné ryby. Některé budovy v našem městě dostaly nový kabát. Kdy se vrátili stěhovaví ptáci? V sadu už rozkvetly všechny stromy. Děti si hrály s míčem. Loutky okouzlily ve filmu všechny diváky. Mach a Šebestová učili Jonatána a Micku chovat se zdvořile. V Himalájích pomáhali horolezcům šerpové. Babička a vnoučata si vyjela na výlet. Po dešti nás obtěžovaly mouchy. Dětem ředkvičky velmi chutnaly.

Doplňte do vět takový podmět, aby odpovídal koncovce v přísudku. Po silnici se míhaly ………. Na mýtině vyrostly ………. ……… se vypravili na nedělní výlet. ……… vesele pobíhala okolo ohrady. V hodinářské dílně se ozývaly ………. V naší zahradě se usídlili ………. Na večerní obloze se objevily ………. ……… uzavřeli obchodní smlouvu. ……… nám obětavě pomohli. Ze školy se vyhrnuly ………. V lese se náhle před námi objevili ……….

Zápis do školního sešitu! ohebná. Podstatná jména, přídavná jména, zájmena, číslovky a slovesa mohou mít různé tvary, mohou se ohýbat (časovat nebo skloňovat), a proto jim říkáme slova ohebná.

Slova ohebná 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Internet obrázky z internetu Autor: Mgr. Květa Jeníčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (