Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Stavba srdce.
Průběh husitské revoluce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Vznik Rakousko-Uherska
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštůlka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Litva, Lotyšsko a Estonsko
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Vývoj v Číně po 2. světové válce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ května 2013VY_32_INOVACE_090316_Studena_valka_v_70._a_80._letech_DUM

 Vietnam byl rozdělen na komunistický sever a proamerický jih, který dlouhodobě Američané podporovali. Když došlo k v roce 1964 v Tonkinském zálivu k útoku na jejich loď, vstoupily Spojené státy do války. Přes naprostou materiální převahu nebyli schopni ovládnout džungli a severovietnamští partyzáni (vietcong ) ovládali vesnice.  Po masových protestech hippies začali Američané se stahováním svých vojáků, i když bylo jasné, že se bez nich Jižní Vietnam neudrží.  V roce 1975 tak komunisté dobyli a připojili Jižní Vietnam. 2

3 Obr. 1

4 Obr. 2

 V 70. letech hovoříme ve studené válce o období detente neboli uvolňování napětí. Oba bloky vlastně uznaly stav věcí a ke střetům docházelo hlavně v tzv. Třetím světě.  Americký prezident Richard Nixon navštívil Mao Ce-tunga a se sovětským vůdcem L. Brežněvem podepsal smlouvu o omezení atomových zbraní SALT I.  Od 70. let bylo vlastně jasné, že komunismus je nevýkonný a souboj s kapitalismem prohrál. 5

,,Pomoc“ Sovětského svazu marxistické vládě Afghánistánu znamenal konec detente a Sověti se významně posunuli směrem k Perskému zálivu.  Stejně jako Američané ve Vietnamu ani Sověti nikdy neovládli venkov a pod vlajkou islámu se sjednotili v boji proti okupantům. Z celého arabského světa se jim na pomoc začali sjíždět mudžahedíni neboli bojovníci svaté války.  SSSR nakonec začal v roce 1988 své vojáky stahovat a partyzáni znovu porazili supervelmoc. 6

7 Obr. 3

 Komunistický blok se zaměřil na těžký průmysl a jeho hospodářství stále více zaostávalo. Nespokojenost vedla k řadě stávek.  V roce 1985 se generálním tajemníkem KSSS stal Michail Gorbačov, který byl o generaci mladší a jasně si uvědomoval nutnost změny. Přes vyhlášený program perestrojky (přestavby hospodářství) a glasnosti (demokratizace) se ukázalo, že totalitní stát reformovat bez jeho rozpadu nelze.  Americký prezident Ronald Reagan ( ) novými závody ve zbrojení Sovětský svaz hospodářsky vyčerpal. 8

9 Poslechněte si zamyšlení Petrušky Šustrové – Letní sny a zapamatujte si, která britská premiérka byla názorově blízká R. Reaganovi.Petrušky Šustrové – Letní sny Zhlédněte část pořadu Historie.cs od 0:29 do 4:24 minut a zapamatujte si, ve kterém roce 80. let 20. století navštívil M. Gorbačov ČSSR.Historie.cs Obr. 4

 Proces demokratizace s sebou musel přinést kritiku komunistické strany a přestavba zase toleranci soukromého podnikání, což znamenalo narušení hlavních pilířů komunistického totalitního státu.  Když dal Sovětský svaz najevo, že nebude zasahovat do záležitostí svých vazalských států, tyto státy se během roku 1989 zbavily komunistických vlád. Přečtěte si celý článek Ecce Homo a zapamatujte si, jakou funkci zastával B. Jelcin během rozpadu SSSR v Ruské federativní republice. Ecce Homo  Samotný rozpad Sovětského svazu způsobily snahy ostatních národů o samostatnost, šlo především o pobaltské a středoasijské národy. Když během roku 1991 vyhlásily samostatnost, přestal SSSR existovat. 10

 Přihlaste se kliknutím na odkaz Národní knihovna do databáze Národní knihovny České republiky a zadejte vyhledávání slov nebo slovního spojení, které je názvem tohoto výukového materiálu, s názvy a jmény autorů vyhledaných titulů na první stránce budete pracovat v křížovce.Národní knihovna 11

Klikněte na níže uvedený odkaz křížovky a křížovku vyplňte. Po vyplnění nahlaste vyučujícímu počet dosažených procent (scóre), prohlížeč zavřete. Křížovka – Studená válka v 70. a 80. letech 12

 Obr.1: Soubor:My Lai massacre.jpg - Wikipedie. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné pod licencí Creatie Commons Attribution-ShareAlike z:  Obr.2: File:Vietnamdem.jpg – Wikimedia Commons. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné pod licencí Creatie Commons Attribution-ShareAlike z:  Obr.3: Soubor:Mortar attack on Shigal Tarna garrison, Kunar Province, 87.jpg - Wikipedie. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné pod licencí Creatie Commons Attribution-ShareAlike z: Kunar_Province,_87.jpg 13

 Obr.4: File:NATO vs Warsaw ( ).png – Wikimedia Commons. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné pod licencí Creatie Commons Attribution-ShareAlike z: %29.png?uselang=cs  Prezentace byla vytvořena v programu MS PowerPoint  Křížovka byla vytvořena v programu Hot Potatoes