Média a reprezentace reality

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Iluze a realita virtuálních přátelství klíč k sociálním problémům PhDr. Vojtěch Bednář
Advertisements

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Žánry a formáty Žánr (druh, rod, způsob, styl, sloh) je obecné pojmenování pro všechny materiály (díla) se společnými znaky žánrové oblasti např. v literatuře.
ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
VY_32_INOVACE_ * a) fungování mocenských institucí, společenského a filozofické systému * b) fungování ekonomických systémů * c) fungování států,
Média a reprezentace reality
Žádoucí těla, Leni Riefenstahlová a vizuální sociologie
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Politika, politické strany, politický pluralismus
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING
1 2. Problematika služeb A. Teoretická a metodologická východiska.
Etnicita a rasa KSS/S2SŠO ZS 07.
Média: nástroj vládnoucí třídy
Politologie jako věda Politika moc
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Sociální konstruktivismus
VILFREDO PARETO.
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Světové hospodářství Quinta, první ročník.
Veřejnost – dav - masa Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/08.
ICT = informační a komunikační technologie
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Média a reprezentace reality
SOCIOLOGIE 10 Náboženství
Sociální konstrukce životního prostředí a kulturní krajiny Katedra geografie Fakulty pedagogické Technické univerzity v Liberci Tomáš HENDRYCH.
Ochrana a ohodnocování duševního vlastnictví
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Vertikální sociální diferenciace Sociální diferenciace je součástí problematiky sociální struktury. Znamená vydělování a rozlišování jednotlivých částí.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici bajek, jejich hlavní znaky a představitele. Žáci se seznámí s vývojem bajek.
Popis uživatele služeb prizmatem současné rétoriky
Psychologie trhu Úvod.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_9 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Monika Mikulášková, Pavlína Lukešová 2.MP
Sociální diferenciace
Marxismus a jeho varianty
Sur la route Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Publicité Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Panneaux Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Tri des déchets Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Masmédia.
2. téma: Zákl. teoretické směry sociologie
Postmoderní identita. Klasická sociologická pojetí identity se soustřeďují na její původ v sociální a/nebo kulturní struktuře –Například Bourdieu a jeho.
Alexis de Tocqueville / / Karl Marx /1818 – 1883/
Sociální teorie II. Konzultace 11:30 – 12:30 na katedře sociologie ZČU.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ SYSTÉMY
Magasins Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Sociologie ?.
3. téma: Kultura
KULTURA kognitivní prvky normativní prvky jazyk materiální prvky.
Název politologie je složen z následujících slov:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
RANDALL COLLINS TEORIE KONFLIKTU
Mentální reprezentace
DIGITÁLNÍ MÉDIA Filip Uhlíř
MÉDIA A KOMUNIKACE.
VOYAGE DE PROSPECTION EN INDE, POUR DEVELOPPER NOS AFFAIRES.
Ing. Veronika Dostálková MBA
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Ideologie v digitálních hrách
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.20_Zivoni_prostredi_trideni_organismu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Specializace na nepříznivé sociální situace rodin s dětmi
Základní filozofické otázky
MÉDIA A KOMUNIKACE.
filosofický proud, který navazuje na učení Karla Marxe
Transkript prezentace:

Média a reprezentace reality Konstruktivistické teorie RR II  Genetický řetězec konstruktivismu: Thomas - Schutz - Berger, Luckmann  Berger, Luckmann: nositelem konstruování reality instituce přímá zkratka ke konstruování reality v médiích (média jako instituce s velmi silnou schopností konstruovat realitu)  Jean Baudrillard: zástupce filozofického konstruktivismu  Baudrillardovo 1. období: spor s politickou ekonomií Baudrillardovo 2. období: simulakra, simulace, hyperrealita, tři řády simulakrů

Baudrillardovo 1. období (1968 - 1973) Diagnóza spotřební společnosti ve sporu s PE  Polemika s Marxovými pojmy „užitná hodnota“ a „směnná hodnota“  V postindustriální době třeba zboží charakterizovat v kategoriích sémiologických zboží se mění ve znak  Užitná hodnota nepodstatná, význam zboží vzniká v rámci hry znaků, v oblasti reklamy  Díla: „Le systéme des objets“ (1968), „La société de consommation (1970), „Pour une critique de l´economie politique du sign“ (1972)

Média a reprezentace reality Konstruktivistické teorie RR II  Genetický řetězec konstruktivismu: Thomas - Schutz - Berger, Luckmann  Berger, Luckmann: nositelem konstruování reality instituce přímá zkratka ke konstruování reality v médiích (média jako instituce s velmi silnou schopností konstruovat realitu)  Jean Baudrillard: zástupce filozofického konstruktivismu  Baudrillardovo 1. období: spor s politickou ekonomií Baudrillardovo 2. období: simulakra, simulace, hyperrealita, tři řády simulakrů

Baudrillardov 2. období Simulakra a simulace  Vypařování reality: řetězení médií, předávání obrazů od jednoho ke druhému  Simulacrum (lat. podoba, přízrak, přelud) = obrazy bez předlohy, nejsou odvozeny z reality, ale jen z jejích již hotových modelů  Hyperrealita: výsledek hromadění simulákrů, je reálnější než realita sama

Simulakra: obrázky, jež se odlučují od předmětů citace dle Lukretia: „Nemysli však, těkají samotny světem jenom ty obrázky, které se od věcí rodí. Jsou tu i takové, které vznikají samy a samy se ve vzduchu, takzvaném povětří, tvoří“. Jean Baudrillard v roce 1999

Baudrillardovo 2. období Simulakra a simulace  Vypařování reality: řetězení médií, předávání obrazů od jednoho ke druhému  Simulacrum (lat. podoba, přízrak, přelud) = obrazy bez předlohy, nejsou odvozeny z reality, ale jen z jejích již hotových modelů  Hyperrealita: výsledek hromadění simulákrů, je reálnější než realita sama

Média a reprezentace reality Konstruktivistické teorie RR II  Genetický řetězec konstruktivismu: Thomas - Schutz - Berger, Luckmann  Berger, Luckmann: nositelem konstruování reality instituce přímá zkratka ke konstruování reality v médiích (média jako instituce s velmi silnou schopností konstruovat realitu)  Jean Baudrillard: zástupce filozofického konstruktivismu  Baudrillardovo 1. období: spor s politickou ekonomií Baudrillardovo 2. období: simulakra, simulace, hyperrealita, tři řády simulakrů

Tři řády simulakrů  Simulakra I. řádu: spojení znaku a věci pevné, počátky rozvolňování (do prům. revoluce)  Simulakra II. řádu: problematizace vztahu kopie-originál, rozvoj sériové výroby (od průmyslové revoluce do 2. pol. 20. stol.)  Simulakra III. řádu: originál nepodstatný mezi technologicky dokonalými kopiemi