Michal Hapala Programování na konzolích: (hlavně) Nintendo DS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj technických prostředků pro záznam zvuku
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
DIAL – UP ISDN ADSL kabelová televize bezdrátové (WiFi) mobilní
JJ Mois Année Notebook pro studenty VŠ Informační materiál určený pro studenty Nabídka od
HARDWARE 1. část.
Vytvořil: Petrásek Jan
Aplikační a programové vybavení
Asus W90 - Radeon HD 4870 X2.  Herní notebooky jsou často velké obrovské stroje, které byste spojením "přenosný počítač" nejspíš nenazvali ani po pěti.
Multimediální počítač 3. tisíciletí Jakub Fiala IT - 2.
Sběrnice vývoj a charakteristika. Motherboard (základní deska)
Czech Technical University in Prague Faculty of Transportation Sciences Department of Control and Telematics Skládaní PC Ing. Roman Piekník.
Lego Mindstorms Martin Flusser.
Michal Neuwirth Partner Technical Readiness Microsoft s.r.o.
Copyright © 2011, atlantis CF-31. Copyright © 2011, atlantis Toughbook CF-31 Standard poskytuje terénním pracovníkům optimální podmínky k efektivní práci.
Principy překladačů Architektury procesorů Jakub Yaghob.
TOSHIBA Qosmio X G Josef Adam. Procesor Procesor typ : procesor Intel® Core™2 Extreme QX9300 frekvence procesoru : 2.53 GHz sběrnice FSB : 1066.
ITrashCan Projekt Č.29 – Modding a tuning PC. Autoři Šimon Máca Filip Líbal Tomáš Bartoň Milan Krotký.
Počítačové vybavení Gymnázium Šlapanice. Školní síť Server s OS Linux Stanice s OS Win98, NT, XP Možnost bootování OS Linux ze serveru Rychlost sítě 100.
Playstation Portable PSP 1. Technicke parametry jednotlivých modelů 2 a)P SP Fat b)P SP Slim&lite c)P SP Brite.
Počítačová grafika Základní pojmy.
Technické prostředky informačních systémů 4. Týden – Sběrnice.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Copyright © 2011, atlantis CF-19. Copyright © 2011, atlantis Nejprodávanější konvertibilní notebook s otáčivým displejem, který se stal měřítkem odolnosti.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Architektura a vývoj PC 2.
WiMAX - základy Mobilní systémy, PF, JČU. WiMAX forum Worldwide Interoperability Microwave Access Nezisková asociace založená v roce.
Výrok "Sedíme tady a snažíme se dát na hromadu několik PC a zapálit je. A ty zatracené věci ne a ne hořet. To je jediná věc, která se IBM skutečně povedla.
Řadič obrazového podsystému
Komprese zvuku na dsPIC Radek Dostál, Jaroslav Nušl.
Zdroj Parametry – napájení všech komponent PC
Kurz základů IT PhDr. PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.
Vývoj aplikace pro mobilní sběr dat Zpracovatel: Vladimír Havlík Vedoucí práce: Ing. Jan Stankovič Ph.D.
Copyright © 2011, atlantis CF-AX2. Copyright © 2011, atlantis V režimu notebooku je zařízení určeno řídicím pracovníkům v terénu, kteří potřebují psát.
Neuronové sítě na grafických akcelerátorech Ondřej Zicha, Jiří Formánek.
Hardware Vypracoval: Patrik Bejček.
Procesory.
Co budeme dělat dnes? Motherboard, základní deska, main board...
Ozdincová, Krížová. Učebna původně:
Datové typy a struktury
Počítačová grafika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
CryEngine3 Show Off Michal Hapala. Proč (ne)platit za hotové SDK Výhody obecně: –Hotové řešení (export, level editor, engine) Ušetří tisíce hodin práce.
Copyright © 2011, atlantis CF-31. Copyright © 2011, atlantis Toughbook CF-31 Standard poskytuje terénním pracovníkům optimální podmínky k efektivní práci.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Standardy a trendy kancelářského HW a SW Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Pokročilé architektury počítačů (PAP_09.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
JJ Mois Année Notebook pro studenty VŠ Informační materiál určený pro studenty Nabídka od
Windows 7 & Internet Explorer 8 vývoj aplikací a kompatibilita Štěpán Bechynský, Ondřej Štrba Developer Evangelists
Programování Windows 8 Jiří Danihelka PDA Katedra počítačové grafiky a interakce ČVUT v Praze.
Operační systémy. Výpočetní systém Stroj na zpracování dat vykonávající samočinně předem zadané operace.
U l t r a S p a r c T 1. 2 Program prezentace ₪ Zařazení procesoru ₪ Technická data ₪ Aplikace ₪ Shrnutí.
Procesory a paměti Petr Janoušek Miloš Bíba Tomáš Jelínek
Základní pojmy v informatice Bohumil Bareš. Základní pojmy Data – soubory, jiný výraz pro „informace“, jsou to údaje, které vypovídají o světě, mohou.
9 Family Pavel Mezera. ARM processors family jsou založené 32b RISC architektuře s ortogonálními instrukcemi dnes představují 75% trhu procesorů pro vestavěné.
Univerzita třetího věku kurz ECDL
IMac 27“ Martin Čollák. Obsah Výrobce HW – procesor – grafická karta a display – disk – komunikace SW Pohled uživatele.
Mainframe a Linux Dan Horák Software Engineer, Red Hat.
Web server SEA a monitorování dat pomocí tabletu nebo „chytrého“ telefonu Jan Voříšek.
Solid-state drive.  skládá se z boxu a ze základní desky  na desce najdeme NAND flash paměti, chip řadiče SSD disku a konektor SATA, či IDE.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafická karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/05 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Vývoj architektur mikroprocesorů Od 4 bitů k superskalárnímu RISC Vývoj architektur mikroprocesorů Od 4 bitů k superskalárnímu RISC Pavel Píša
PC základní jednotka.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní pojmy hardware, software NÁZEV ŠKOLY
NETBOOK. NETBOOK NETBOOK Označuje počítač menší než notebook, který se zaměřuje na mobilitu, upřednostňuje nízkou spotřebu, cenu i váhu, a orientuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Operační paměť
Intel Pentium (1) 32-bitová vnitřní architektura s 64-bitovou datovou sběrnicí Superskalární procesor: obsahuje více než jednu (dvě) frontu pro zřetěze-né.
Informační a komunikační technologie 5. ročník
Transkript prezentace:

Michal Hapala Programování na konzolích: (hlavně) Nintendo DS

Obsah Nintendo DS Programování Grafika Limity Výhody PS3 IBM Cell Letem světem

Nintendo DS BREAK THE MOLD CREATE A NEW GENRE

Nintendo DS Handheld 275 g 2 obrazovky, 256x192 2 ARM procesory 67/33 MHz 4 MB RAM Touch panel Wi-Fi IEEE Mikrofon

DS Lite 218g (21%) Objem menší o 42% Větší svítivost obrazovek Větší stylus Menší procesor Odolnější dotykový display Delší výdrž na baterku

DS vs PSP I pro „casual“ hráče Malé Nové herní možnosti Nintendo addons Vývoj limitován HW PS2-like handheld VRAM 3x větší RAM 8x větší Slabší výdrž na baterku Poškrábání obrazovky

Grafika 2x 2D engine, 1x 3D engine 3D ~ N64 2D > GBA 656KB VRAM v dedikovaných bankách RGB Víc do detailu za chvíli...

Stylus a mikrofon Rozpoznávání Obrazce Řeč Auto-sampling jen pro jeden modul Pressure? Homebrew Colors

Wi-Fi „Free, Comfortable, Simple“ LAN DS vs DS Wii vs DS Internet Wi-Fi Friends Rivals

Vývoj Code Hardware debugger CodeWarrior IDE (MSVS, Eclipse bez nativního debuggeru) Grafika Character Studio Photoshop …

Vývoj II

Vývoj III Nitro SDK psané v C Nitro System C++ bez problémů Žádná floating-point jednotka Pro čísla větší než nepřesné Aproximace sin/cos funkcí „Dělička „ a „ odmocňovačka„ Možné použít v async módu Omezený bandwith za frame do paměti Kooperativní multithreading Priorita Thread musí sám předat žezlo Možné čekat na přerušení

Zobrazení Line buffer OBJ overflow – omezení na frame Line overflow – omezení na řádek 3D je flexibilnější než 2D Pevně dané FPS 256 řádek 192 vykreslování 64 volno na práci s VRAM 3D dostat ven co nejdříve

Zobrazení II

2D Grafika Layers 4 pro BGR 4 pro OBJ (8x8 až 64x64) HW omezení 128 OBJ na obrazovku (64x64) 128 OBJ na řádek (8x8) Palety

2D Grafika II. Atom = 8x8 dlaždice = Character Palety 16 palet x 16 barev 1 paleta x 256 barev 16 palet x 256 barev (extended) VRAM Textury “Characters” “Screens”

3D Grafika 2048 tris / frame 6144 vert / frame Double buffered Alpha-blending, Mlha, AA Toon Shading Depth Buffer

Character studio Characters Background Cell Screens Cells Multi-Cells

Kam s tím? Do VRAM

Omezení VRAM

Kolik... Char background (256x256) 256 barev = 64kB 16 barev = 32kB Screen soubor pro VRAM 2,4,8kB Char OBJ (256x256) Pro 2D kompresi stejné jako bgr U 1D podle komprese Rozšířené palety 16x256 barev paleta = 8kB Textury a palety pro 3D

Double 3D 30fps Střídavé vykreslování 3D Buffer ve VRAM = méně prostoru pro grafiku 3D na obou obrazovkách 3D sprites Volnější HW omezení (Víc poly na řádku než OBJ) Zůstane: 192kB na 2D, 128kB na textury, 32kB na palety textur, 16kB na 2D palety Zbytek jsou buffery pro double3D a pro generovaní fontu

Omezení a přednosti Omezení Malá a neflexibilní VRAM Pevné FPS Omezení času na řádku Pevná řádová čárka Paletová grafika Nízké rozlišení Malý výkon pro efekty Přednosti Malé Přenosné Roztomilé ;) … Dvě obrazovky Touch screen Mikrofon WiFi

DS Závěrem Understand the capabilities! Design towards strengths! Co v DS talku nebylo... ? Minimum 3D ;) Přídavné zařízení (Rumble pack atp.) Otázky než přijde Cell?

PS3 a IBM Cell

PS3 IBM Cell 3.2GHz 1x PPU 6(7)x SPU ‘Supercomputer on a Chip’ RSX 'Reality Synthesizer‚ nVidia založená na NV47 (GF 7800) GB disk Bluetooth Gigabit Ethernet USB 2.0 HDMI Wi-Fi

Přehled

IBM Cell “… as programmers are usually used to the tranquil garden of modern x86s with abundance of memory, large caches, blazing branch prediction, out-of-order execution and other features that we take for granted. A move to these new architectures may be slow and painful...” Michal Hapala ;), Data structures for ray tracing on specialized hardware, 2009

Přehled II PPU PowerPC Jako moderní procesor Organizátor SPU RISC Branch hinting 256kB Local Store Instrukce Data Žádna HW cache Možná změna parametrů! 128x128b registrů

SPU aplikace Přistup Heterogenní Homogenní Lineární kód Maximálně předvídatelné skoky Vektorové instrukce Velké dávky výpočtu bez přerušení

Závěrem programátorský přehled Free Cell SDK Linux (Fedora 7+) Simulátor („AS IS“) Možné pouštět na PS3 Žádný přístup na grafiku PS3 SDK Windows (MSVS) Hardwarový debugger Performance statistiky nVidia GFX (OGL) Programming Cell Broadband Engine AKA Red Book 666 stránek.. není divu Otázky?