15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Advertisements

Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Elektronická učebnice - II
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
CELÁ ČÍSLA.
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Elektronická učebnice - I
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Elektronická učebnice - I
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Elektronická učebnice - I
36.1 Obvod a obsah kruhu Výpočet obvodu dortové formy.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Počítáme s celými čísly
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
54.1 Pamětné násobení a dělení do
(4r + 2) . 1 −
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
49.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
Elektronická učebnice - I
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
21.1 Malá násobilka - dělení
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
31.1 Druhá a třetí mocnina Úkol:
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
Elektronická učebnice - II
16.1 ZLOMKY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
48.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
Elektronická učebnice - II
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
72.1 Odčítání desetinných čísel
Elektronická učebnice - II
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Početní výkony s celými čísly: násobení
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C. Nejhlubší místo v Tichém oceánu je Mariánský příkop -11 034m pod mořem. V některých hlavních městech Evropy byla naměřena tato teplota: Praha -2°C Madrid +6°C Londýn -4°C Řím +12°C Oslo -8°C Atény +7°C Berlín -3°C Najdeš tyto teploty na teploměru? Autor: Mgr. Yveta Hercogová

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 15.2 NOVÉ TERMÍNY A NÁZVY Číselná osa – celá čísla znázorňujeme na číselné ose. Absolutní hodnota – vzdálenost obrazu čísla od obrazu 0 na číselné ose, je to vždy číslo kladné nebo nula. I-3I = 3 absolutní hodnota čísla -3 je 3 I4I = 4 absolutní hodnota čísla 4 je 4 I0I = 0 absolutní hodnota čísla 0 je 0 Čísla opačná – dvě různá čísla, která mají stejnou absolutní hodnotu. opačné číslo k číslu -3 je 3 opačné číslo k číslu 7 je -7

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 15.3 CO SI ŘEKNEME NOVÉHO? * Porovnávání celých čísel * Sčítání, odčítání -6 + 9 = -5 -7 = 9 – 15 = 7 + (-6) = * Násobení -6 . (-8) = 7 . (-6) = -9 . 4 = * Dělení 3 : (-1) = -25 : (-5) = -18 : 2 =

15.4 PROCVIČENÍ A PŘÍKLADY . - = + - . + = - + . + = + + . - = - Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 15.4 PROCVIČENÍ A PŘÍKLADY Sčítání 5+ 3 = 8 obě čísla jsou kladná -5 + 3 = -2 jedno číslo je kladné, druhé záporné -5 + (-3) = -8 obě čísla jsou záporná -5 + 0 = -5 číslo celé plus nula Odčítání - platí znaménkové pravidlo: * pokud je před závorkou + znaménka v závorce se nemění * pokud je před závorkou - znaménka se změní na opačná Násobení Dělení . - = + - . + = - + . + = + + . - = - + : + = + + : - = - : - = + - : + = -

x - 15 . (-3) - 5 : x 15.5 PROCVIČENÍ A PŘÍKLADY -25 + ( -16 ) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 15.5 PROCVIČENÍ A PŘÍKLADY -25 + ( -16 ) - ( +12 ) - ( -10 ) x x - 15 . (-3) - 5 : x

. 2 -24 : (-5) x y . (+6) 15.6 PRO ŠIKOVNÉ Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 15.6 PRO ŠIKOVNÉ -24 . 2 x . (+6) y : (-5)

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Mathematics 15.7 CLIL – The temperature Write the temperature to the chart for each day and then note the temperature to the graph. Graph Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday

15.8 TEST Nejmenší trojciferné záporné číslo je: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 15.8 TEST Nejmenší trojciferné záporné číslo je: a/. -999 b/. -10 c/. -5 d/. 0 Pro která čísla platí, že jsou větší než -2 a menší než 3? a/. 0, 1, -1, 2 b/. -1, 0, 1, 2 c/. -2, 2, 0, 1 d/. 0, 1, -1, 3 Pokud násobíme dvě záporná celá čísla, výsledek je vždy: a/. 0 b/. záporný c/. kladný d/. stejný Které číslo -100 a +1 je větší? a/. +1 b/. jsou stejná c/. -100 d/. Žádné Ráno teploměr ukazoval -7°C, pak teplota stoupla o 4°C, pak opět stoupla o 9°C, klesla o 2°C, stoupla o 3°C, klesla o 6°C a nakonec opět klesla o 5°C. Jaká je konečná teplota? a/. 20°C b/. 100°C c/. -8°C d/. -4°C Odpověď 1. a 2. b 3. c 4. a 5. d

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 15.9 ZDROJ Šarounová, A: Matematika II pro 6. ročník ZŠ, Prometheus Šarounová, A: Matematika I pro 7. ročník ZŠ, Prometheus http://rvp.cz/ Obrázky Google

15.10 ANOTACE Autor Mgr. Yveta Hercogová Období 07 – 12/2011 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 15.10 ANOTACE Autor Mgr. Yveta Hercogová Období 07 – 12/2011 Ročník 7. ročník Klíčová slova Celá čísla, číselná osa, absolutní hodnota Anotace Prezentace popisuje pojem celé číslo a početní operace s celými čísly.