Slovní úlohy s celými čísly. Zapiš ve tvaru číselného výrazu a pak vypočítej jeho hodnotu. a) Od čísla 0 odečtete čtyřnásobek čísla (-12). b) Od čísla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
základní pojmy posloupností
9 CELÁ ČÍSLA
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Nejmenší společný násobek
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
UMOŘOVÁNÍ DLUHU Užití GP v praxi 1.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o.
Úpravy algebraických výrazů
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Vlastnosti sčítání a odčítání
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Tvorba číselných výrazů
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Lineární rovnice – 1. část
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Příprava na čtvrtletní písemnou práci Vypracovala Petra Antlová.
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Úkoly nejen pro holky.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Opakování 5. ročník Matematické operace
Slovní úlohy na procenta Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu PowerPoint 2003 ZŠ Benešov Karlov.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Digitalizace výuky Příjemce
Transkript prezentace:

Slovní úlohy s celými čísly

Zapiš ve tvaru číselného výrazu a pak vypočítej jeho hodnotu. a) Od čísla 0 odečtete čtyřnásobek čísla (-12). b) Od čísla (-24) odečtete rozdíl čísel 14 a (-15). c) Součet čísel (-25) a (-5) vynásobte rozdílem čísel (-7) a (-6). 0 – 4. (-12) = 0 – (-48) = 48 (-24) – [14 – (-15)] = -24 – 29 = -53 [(-25) + (-5)]. [(-7) – (-6)] = -30. (-1) = 30

d) Rozdíl čísel 3 a (-6) zmenšete o součet čísel (-4) a 8. e) K součinu čísel (-30) a (+6) přičtěte podíl čísel (-20) a 4. f) Od podílu čísel (-40) a (-8) odečtěte součin čísel (-20) a (-3). 3 – (-6) – [(-4) + 8] = – 4 = 5 (-30). (+6) + (-20) : 4 = (-5) = -185 (-40) : (-8) – (-20). (-3) = 5 – 60 = -55

Hladina řeky byla na kontrolním místě 4cm nad normálem. Následujícího dne stoupla o 5cm a den na to klesla o 12cm. Urči výslednou odchylku hladiny od normálu. Zápis: Hladina …… 4 cm nad normálem …. +4 cm Stoupla ……. o 5 cm Klesla …….. o 12 cm Odchylka ….. ? cm Výpočet: – 12 = -3 Odpověď: Hladina vody je 3cm pod normálem.

Venkovní teploměr ukazoval +9°C. V průběhu noci klesla teplota o 3°C. Následující den stoupla o 4°C. Během noci opět klesla, a to o 11°C. V průběhu dne se zvýšila o 2°C. Jakou teplotu ukazoval teploměr po těchto změnách? Zápis: Počátek …… +9°C Klesla …….. o 3°C Stoupla …… o 4°C Klesla …….. o 11°C Stoupla …… o 2°C Konec ….. ? °C Výpočet: +9 – – = = 1°C Odpověď: Teploměr ukazuje 1°C.

Určete teplotu tání cínu, která je o 348°C vyšší než teplota tuhnutí lihu, která je -116°C. Teplota tání olova je 327°C. Vypočítej teplotu tuhnutí rtuti, která je o 366°C nižší = 232 °C = -39 °C

Na bankovním účtu byly evidovány tyto změny (viz tabulka). Doplň tab. a urči výslednou částku, která byla na kontě DenPříjem v KčVydání v KčStav v Kč

DenPříjem v KčVydání v KčStav v Kč