Danuše BAUEROVÁ VŠB – Technická Universita Ostrava The Importance of Collaborative Learning Workshop Ostrava 14. 11. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změna PARADIGMATU vzdělávání 1. celostátní konference lékařských fakult ČR na téma eLearning a zdravotnická informatika ve výuce lékařských oborů MEFANET.
Advertisements

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Replies to Offers 06C10 AutorLadislava Pechová.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
„Teleworking aneb Práce na dálku“, Praha IBM Learning: „Success is Making Others Successful“ © 2007 IBM Corporation Virtual Working Jana Pradlová.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Partnerská konference Solution Partners Clarion Congress Hotel Prague 1. října 2009.
Information Worker v období 2006/2007 People – ready business Drahoslav Dvořák Solution Specialist Microsoft.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Online piracy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_09.
READING – BRITISH LITERATURE
Podpora pro partnery zdroje pro obchodníky, studie návratnosti, případové studie atd. René Klčo Partner Account Manager.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
How To Upload and Download Flies using Filezilla ?
Systémy pro zpřístupňování eVŠKP DSPACE CZ Speech about Czech DSpace User Group by Pavla Rygelová Central Library of VSB – Technical.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
European Language Portfolio from Outside and Inside Channel Crossings.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
CZECH STATISTICAL OFFICE Na padesátém 81, CZ Praha 10, Czech Republic Blind Friendly Website Helena Koláčková Czech Statistical Office.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Basic Ecological Concepts Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Praktická doporučení pro PR a marketing – co v této oblasti může HR dělat lépe Dita Stejskalová.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Chytrá volba pro podnikání René Keyzlar Operator Channel Lead 1/3/2012.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: B2 – Verbs – Computers Číslo vzdělávacího materiálu: ICT12-19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ANOTACE: Prezentace je určena žákům pátých tříd ke zopakování a rozšíření učiva o určování času v angličtině. Žáci si nejdříve zopakují určování hodin.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Maturitní ústní zkouška Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast.
Životní prostředí (Environment) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
Department of Economics and Management in Civil Engineering, CTU in Prague, Václav BERAN, Petr DLASK, Dana ČÁPOVÁ, Jaroslava.
Konference k využívání ESF ve vzdělávání TOP HOTEL Praha
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Společnost (Society) B2
Přístupnost , univerzální design a přístupnost
Název vzdělávacího materiálu
TaHoma 2.0 – Connected Living
Interventional studies: Devices
Inovativní řešení Microsoft pro školství
The distribution of plants, where can plants grow
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Petr Michálek Datum konání:
Transkript prezentace:

Danuše BAUEROVÁ VŠB – Technická Universita Ostrava The Importance of Collaborative Learning Workshop Ostrava

Drivers &Active Network for European Citizenship in Vocational Education and Training

Překonávat vzdálenost mezi bruselskými politiky a evropskými občany

Aktivní občanství rozvojem digitálních, sociálních a občanských kompetencí

Otevřené zdroje vzdělávání Sociální média

8 partnerů

7 TraditionalLearning 2.0 Implied structureEmergent structures Top-down organisationBottom-up organisation Authoritarian environmentCollaborative supportive environment Restricted access to the curriculumOrganized access to the curriculum Local access to informationLive and global access to information Limited Communications within teamCommunications within global environment Separate subjectsHolistic approach to knowledge and skills Centralization of control and evaluationWeb-organised control and evaluation Overly robust and complex toolsEasy to run on public cloud tool resources Rigidity of toolsFlexibility of tools set KEY DIFFERENCES between Traditional Education and Learning 2.0

8 Tradiční vzděláváníLearning 2.0 Implicitně definovaná strukturaVznikající struktura Hierarchická organizaceSíťová struktura organizovaná od koncových uživatelů Autoritativní prostředíKolaborativní prostředí se vzájemnou podporou Omezený vliv na studijní plánAktivní přístup ke studijnímu plánu Izolované studium v jednotlivých předmětechHolistický přístup k získávání znalostí a dovedností Využívání lokálních zdrojů informacíŽivý přístup ke globálním informacím Chudá komunikace omezená na týmKomunikace v globálním prostředí Nedostatek sebereflexeZpětná vazba jako zdroj další motivace Centralizace kontroly a evaluaceSíťově organizovaná kontrola a evaluace Rigidita nástrojůFlexibilita množiny nástrojů Příliš těžkopádné a komplexní nástrojeJe snadné plynout ve volně plujících mracích webových aplikací! Srovnání Tradiční vzdělávání – Learning 2.0

eLearningLearning 2.0 Elektronický model třídy a učebnice („nové koně ke staré káře“) Vzájemně podporované (živené) učení se v síťové struktuře Předem daný obsahObsah generovaný koncovými uživateli Motivace tématem/předmětemSdílený zájem o zvýšení kvalifikace Omezená durace znalostí a dovedností Znalosti a dovednosti pro kontinuální uplatňování se Přehlížení metod osvojování si znalostí a dovedností Učit se jak se učit (metalearning) jako součást každého učení se Evaluace úspěšnosti v jednotlivých předmětech Evaluace profesní způsobilosti Srovnání eLearning – Learning 2.0

How to MINIMIZE MANAGING ( =STEERING ) (as expected from the so far practice) in order to MAXIMIZE USING? How to MAXIMIZE the processes of NEGOTIATION of meaning enabled by mutual INTERACTION? AUTHORITY-CENTRED  USER-CENTERED APPROACH !? ! Danuše Bauerová Communication Skills in Virtual Environment and Positive Digital (Personal) Identity Improvement10

After your learning with this material … The „World is FLAT“ [Thomas L. Friedman]. You´ll be able to be more than a consumer of information, to participate on web content creation, to start with acceptation that Internet is "a collaborative medium, a place where we all meet and read and write [Bernard-Lee].

Internet as a collaborative medium Bernard-Lee’s vision of the Web:  Internet is "a collaborative medium, a place where we [can] all meet and read and write".

What is Web 2.0? A Web 2.0 website allows users to interact and collaborate with each other. Users cooperate in a social media dialogue. Users are creators (prosumers) of user-generated content in a virtual community.

Web 2.0 application usage The Internet as a platform  for harnessing collective intelligence,  for personal presentation,  for positive digital identity improvement,  for archiving,  for …

User participation Essential attributes of the Web 2.0 according to the user participation openness, freedom, collective intelligence, rich user experience, user participation, dynamic content, scalability. Web 2.0 is transparent, offers all users the same freedom to contribute, opens the possibility for serious debate and collaboration, increases the incidence of spamming, increases trolling by unscrupulous or less mature users.

Web 2.0 technology allows NET STRUCTURE! With the Web 2.0 tools every work starts with the potential to be a Thought Paper that might be read and answered by millions!

Our LEARNING will be powered by technology Objectives: to create Openess Sharing Cooperation Global Acting

OPEN GLOBAL DIALOG The WEB 2.0 technology allows CONTINUAL RESPONSE of all attendants involved in the NETWORK composed of participants EQUAL ONE TO ANOTHER

19

Hierarchical structure is replaced with a network The educator presents students with challenges, not with exactly given problems with sharply defined goals. Challenges are only supposed to evoke particular situations of their future practical life. IMPROVING THEIR LEARNING !