Kompozice Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 20

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obsazování orbitalů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
Advertisements

SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 11 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Co vím.
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Kaligram Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 11
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Elektronová konfigurace
Excitovaný stav CH-1 Obecná chemie, DUM č. 11 Mgr. Radovan Sloup
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Výpočty z rovnic I. Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-4 Chemické.
Poznej obraz podle detailu
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 13 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.
Digitální učební materiál
Kyslík, sloučeniny CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 9
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_564 _Sámova říše AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková ROČNÍK, DATUM:
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Aminy, klasifikace a názvosloví
POHYBY MOŘSKÉ VODY.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Dopočítávání rovnic II.
Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 10 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Aldehydy názvosloví CH-2 Organická chemie, DUM č. 6 Mgr. Radovan Sloup
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
alkalických zemin - cvičení
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_6 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
VY_32_INOVACE_FOTF11660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně
Mgr. Andrea Cahelová Cvičení z matematiky
Elektrochemie, úvod Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Roláž Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 14 Sekunda osmiletého gymnázia
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Mgr. Luboš Káňa Gymnázium Sušice kvinta osmiletého studia a první.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Karboxylové kyseliny názvosloví
Chemická vazba, elektronová konfigurace
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Transkript prezentace:

Kompozice Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 20 Sekunda osmiletého gymnázia Gymnázium Sušice Mgr. Bohumila Skrbková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II

Kompozice Skládaní prvků v celek, (lingv.) tvoření slov skládáním, (hud.) skládání, komponování, (liter.) záměrné uspořádání jednotlivých jazykových i tematických složek lit. díla v celek… Kompozice ve výtvarném umění - souhrn pravidel a doporučení pro uspořádání všech prvků s využitím barvy a světa… Místo pro hlavní motiv? Na střed? Do některé z třetin? Na zlatý řez...? Jak se vyvarovat zmatečných nebo rušivých prvků… http://moodle.gvid.cz/wiki/images/Zlaty-rez-aprox.png

Zlatý řez Vznikne rozdělením úsečky na dvě části tak, že poměr větší části k menší je stejný jako poměr celé úsečky k větší části. http://cs.wikipedia.org/wiki/Zlat%C3%BD_%C5%99ez#mediaviewer/Soubor:Rechteck_GoldenerSchnitt.gif http://voho.cz/wiki/matematika/zlaty-rez/ Poměr založený na zlatém řezu používali údajně již Egypťané při stavbě pyramid. Rhindův papyrus (asi 1788-1580 př.n.l.)  První písemné zmínky - antika Eukleides (asi 340–287 př.n.l.) K zlatém řezu vrací se vrací až renesance. (např. Poslední večeře Leonarda da Vinci), v architektuře (chrám Notre-Dame v Paříži)

Centrální kompozice Ideální pro symetrický motiv, jinak bývá považována za neestetickou. http://cs.wikipedia.org/wiki/Angkor_Vat#mediaviewer/Soubor:North_west_gallery_Angkor_Wat.jpg

Vertikální kompozice Pevná - vede oko diváka obrazem. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/Goya_Alba1.jpg

Horizontální Působí uklidňujícím dojmem http://cs.wikipedia.org/wiki/Obrazov%C3%A1_kompozice#mediaviewer/Soubor:Zuger_See_SK_0009.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Horizont#mediaviewer/Soubor:Sonnenaufgang.jpg

Diagonální kompozice Působí dynamicky - zvýrazní perspektivu a prostor http://cs.wikipedia.org/wiki/Diagon%C3%A1ln%C3%AD_kompozice#mediaviewer/Soubor:Drucilla.jpg Působí dynamicky - zvýrazní perspektivu a prostor Pokračování x ukončení děje… http://cs.wikipedia.org/wiki/Francisco_Goya#mediaviewer/Soubor:Goya_Maja_ubrana2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Francisco_Goya#mediaviewer/Soubor:Goya_Maja_naga2.jpg

Křížová kompozice Tady a teď… (horizontála a vertikála) Tradiční řešení. http://en.wikipedia.org/wiki/Christ_of_Saint_John_of_the_Cross

Trojúhelníková Ideální kompozice – od antiky k renesanci… http://cs.wikipedia.org/wiki/Renesan%C4%8Dn%C3%AD_mal%C3%AD%C5%99stv%C3%AD#mediaviewer/Soubor:Raffael,_Sixtinska_madonnan.jpg

Zkřížené diagonály Diagonální linie vyvolávají dojem prostoru, pohybu, rychlosti… http://cs.wikipedia.org/wiki/Obrazov%C3%A1_kompozice#mediaviewer/Soubor:Paris_Eiffelturm_August_2008.JPG

Třetinová kompozice – zlatý řez Obraz je rozdělený na tři stejné části. Dalším cílem je umístit objekty do průsečíků třetinových linií. http://cs.wikipedia.org/wiki/Obrazov%C3%A1_kompozice#mediaviewer/Soubor:Rule_of_thirds_photo.jpg

Praktický úkol Projděte volně dostupné fotografie a ke každé kompozici najděte jeden konkrétní příklad. Najděte zajímavý motiv a objektivem fotoaparátu zachyťte základní kompoziční uspořádání. (centrální, vertikální, horizontální, diagonální, křížovou, diagonální zkříženou a třetinovou kompozici). http://cs.wikipedia.org/wiki/Obrazov%C3%A1_kompozice#mediaviewer/Soubor:Chicago_Union_Station_1943.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Obrazov%C3%A1_kompozice#mediaviewer/Soubor:Y12_Calutron_Operators.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Obrazov%C3%A1_kompozice#mediaviewer/Soubor:Pleasant_Hill_-_Shaker_Centre_Family_Trustees%27_Office.jpg

Kompozice Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Bohumila Skrbková, Gymnázium Sušice Předmět: Informatika, Počítačová grafika Datum vytvoření: duben 2014 Třída: sekunda osmiletého gymnázia Označení: VY_32_INOVACE_Inf-1_20 Anotace a metodické poznámky: Materiál – Grafika – Kompozice mapuje základní typy kompozičního uspořádání (kompozici centrální, vertikální, diagonální, křížovou, trojúhelníkovou, zkřížené diagonály, třetinovou). V praktickém úkolu studenti vyhledají příklady všech zmiňovaných kompozic a následně vytvoří vlastní fotografie v každém kompozičním uspořádání. Použité materiály: PROKOP, Vladimír, Kapitoly z dějin výtvarného umění, O.K.-Soft, 2011, Sokolov Přímo u použitých obrázků je uveden zdroj, ostatní obrázky jsou dílem autora. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.