Starověký Egypt Materiál byl vytvořen v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Doba železná na našem území.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
Starověký EGYPT.
Název školy: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor Autor: Mgr
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
EGYPTSKÁ KULTURA A VZDĚLANOST
EGYPT KLÁRA KOŘÍNKOVÁ 2010.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Planeta Země Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
III/2 XV A
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Starověký Egypt.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Kultura starého Egypta
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Egypt – historický vývoj
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Kultura Egypta Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
Románský sloh. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Starověký EGYPT.
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Střední Amerika Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Gotický sloh. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vrchol a pád řeckých civilizací.
Rusko Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Počátek řeckých civilizací.
Od římského císařství do středověku.
Severní Afrika Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vývoj člověka. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: PaedDr. Dana Studničková.
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Vzdělanost, písmo a literatura Písmo  vznik ve 4.tis.př.n.l.  obrázkové – 1 znak = 1 obrázek  hieroglyfy  psalo se na papyrus  asi 700 znaků  rozluštil.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_10
Dějepis 6. ročník Marek Kryška
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Visuté zahrady Semiramidiny
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_19_STAROVĚK - EGYPT
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Starověký Egypt Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.3311 Autor: PaedDr. Dana Studničková ZŠ praktická a ZŠ speciální Liberec, Orlí 140/7

Vznik egyptské civilizace. Egyptská civilizace vznikla ve dvou státech v povodí řeky Nilu . Horní Egypt – na jižním Nilu Dolní Egypt – na severním Nilu Kolem roku 3100 př.n.l. Byly tyto státy spojeny – začala minulost starověkého Egypta : období Staré, Střední a Nové říše

Stará říše. Nejvíce se proslavila pyramidami. Pyramidy – velké stavby, tvar jehlanu, sloužily jako hrobky faraonů. Nejstarší pyramidy byly stupňovité, pozdější měly hladké stěny. Egypťané věřili v mnoho bohů, je možné setkat se s nimi i po smrti. Proto stavěli také velké chrámy a z mrtvých těl vytvářeli mumie.

Pyramidy.

Egyptská společnost. Byla ovládána tzv. vládnoucí vrstvou – tvořil ji faraon, členové jeho rodiny, kněží, vojenští velitelé a úředníci. Nižší vrstvu tvořili řemeslníci, lékaři, umělci a zemědělci. Bez práv byli otroci – většinou váleční zajatci.

Kultura a vzdělanost Egypťanů. Vytvořili obrázkové písmo – tzv. hieroglyfy . Psali na zvláštní listy vyrobené z rostliny zvané papyrus. Umění – nádherné malby v hrobkách, palácích a chrámech, sochy zvané sfingy a kolosy. Věda – ovládali lékařství, matematiku, chemii, zeměpis , astronomii. Vytvořili kalendář – 12 měsíců po 30 dnech.

Ukázka egyptského písma – hieroglyfy.

Pyramida se sfingou.

Ukázka Egyptského sochařství.

Střední a Nová říše. Ve Střední říši se rozšiřovalo ovládané území a vzrůstal dálkový obchod. Zlatým obdobím – Nová říše. Vznikly nádherné stavby chrámů – např. chrámový komplex v Luxoru, skalní hrobky – např. Údolí králů ( již nestavěli pyramidy ). Nová říše začala upadat pod nájezdy nepřátel. K moci se dostali Řekové, po nich přišli Římané – roku 30 př.n.l. skončila samostatnost Egypta.

Egyptský chrám.

Opakujeme. Doplň do textu chybějící slova : Nová říše nevydržela a začala upadat pod nájezdy ______________. K moci se dostali _________, kteří postavili v Alexandrii první muzeum a největší knihovnu. Královnu Kleopatru porazili ____________, kteří roku 30 př.n.l.ukončili samostatnost Egypta. 2. Zařaď správně : pyramidy v Gize, sfinga, Údolí králů,chrámový komplex v Luxoru. Stará říše : Nová říše :

Nápověda. . Zařaď správně : Nová říše nevydržela a začala upadat pod nájezdy nepřátel. K moci se dostali Řekové, kteří postavili v Alexandrii první muzeum a největší knihovnu. Královnu Kleopatru porazili Římané, kteří roku 30 př.n.l.ukončili samostatnost Egypta. . Zařaď správně : Stará říše : pyramidy v Gize, sfinga Nová říše : Údolí králů, chrámový komplex v Luxoru

Odkazy, prameny : MŰLLER,Oldřich.Dějepis pro 2.stupeň základní školy praktické.1.díl.1.vydání.Praha : Nakladatelství PARTA,s.r.o.,2008.ISBN 978–80–7320–112– 8. File:Karnak03.JPG. ROWAN. Http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Karnak03.JPG [online]. 2007 [cit. 2014-07-17]. Dostupné z: Wikimedia Commons File:Pharaoh Akhenaten.jpg. GOTTROP, Muriel. Http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pharaoh_Akhenaten.jpg [online]. 2005 [cit. 2014-07-17]. Dostupné z: Wikimedia Commons File:Egypt.Giza.Sphinx.01.jpg. HAJOR. Http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Egypt.Giza.Sphinx.01.jpg [online]. 2002 [cit. 2014-07-17]. Dostupné z: Wikimedia Commons File:Papyrus Ani curs hiero.jpg. FLEMBLES. Http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Papyrus_Ani_curs_hiero.jpg [online]. 2006 [cit. 2014-07-17]. Dostupné z: Wikimedia Commons File:All Gizah Pyramids.jpg. LIBERATO, Ricardo. Http://commons.wikimedia.org/wiki/File:All_Gizah_Pyramids.jpg [online]. 2006 [cit. 2014-07-17]. Dostupné z: Wikimedia Commons

jméno autora PaedDr. Dana Studničková název projektu Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3311 číslo šablony III/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět/ ročník Dějepis / 6 . ročník pořadové číslo DUM  08 datum  27.1.2014 název DUM  Starověký Egypt. metodická poznámka k využití Materiál je přednostně určen žákům se speciálními vzdělávacími potřebami ( LMP ). Výuková prezentace určená pro frontální výuku - lze využít pro výklad učiva i pro opakování. V závěru prezentace kontrolní úkoly - žáci mohou pracovat samostatně nebo ve skupinkách, společná kontrola. Prezentaci je možné použít i jako předlohu pro zápis učiva do sešitu.