RACIONÁLNÍ / FUNKČNÍ ELEMENT Respektování technické úrovně (kvalita / nabídka funkcionalit výrobků této značky odpovídá mým potřebám) Zalíbení Značka je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Advertisements

OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
NÁRODNÍ ZNAČKA KVALITY KLASA Informace o výsledcích kampaně v letech
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Využití zákaznických dat v retailu pro lepší komunikaci a relevantní nabídku.
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Spotřebitel a jeho práva
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Distribuční strategie
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
Servisní koncepty Meteor – Trost Řešení pro firemní vozové parky
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Návrh designu obalů pro značku ETA , PRESTIGE Management pro ETA.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Marketingový mix Petra Krajníková.
Strategie značky a komunikace
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Korporátní, produktové, prodejně-taktické, brandové zprávy... Kdy pro koho a jak? Message Mix.
Brand identity & positioning
Aktivní a věcná komunikace je základem kvality každodenně poskytovaných služeb. V Sodexo ji rozdělujeme na několik stupňů, které umožní věnovat se různé.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
úvod pojetí a obsah marketingu
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Věrnostní klub - ČEDOK.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Zákazník v maloobchodě
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Franchisa. Co je franchisa Za úplatu poskytnutí vyzkoušeného podnikatelského konceptu/modelu/ značky a podpory jiným podnikatelům. Podnikatel Franchisant.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
DISTRIBUCE.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
L O společnosti - Rodinná společnost Matějovský byla založena v první polovině 90. let - Více než 20 let je úspěšným výrobcem ložního povlečení a jedničkou.
STAVBy pro obchod a služby
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Prezentace časopisu Vydavatel: ECONOMIA a.s. – leader na trhu ekonomických a odborných periodik v ČR.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
MM – system s.r.o. MM - system s.r.o Prezentace společnosti.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

RACIONÁLNÍ / FUNKČNÍ ELEMENT Respektování technické úrovně (kvalita / nabídka funkcionalit výrobků této značky odpovídá mým potřebám) Zalíbení Značka je garant nejen kvality výrobku, ale i doplňkových a následných služeb (reklamace, servis, doplňkové vybavení) Znaky kvality jsou velmi úzce napojeny na benefity běžného používání. No 1 znak kvality: Vysavače – Příkon (kolik vysaje) Žehličky – Váha (neboli pak ruka) Rychlovarna konvice – Snadnost manipulace (otevřu jednou rukou) Roboty / mixery / šlehače - regulace rychlosti Fény – nastavitelnost teplovy Kulmy a žehličky na vlasy - šetrnost k vlasům Kartáče – snadná manipulace Vlastní zkušenost se značkou a z toho vyplývající spokojenost / nespokojenost je kritická pro budoucí nákup. Primární cílová skupina (FF, FS) vnímá značku ETA jako: Znaky kvality jsou velmi úzce napojeny na zákaznické vnímání expertnosti značky v dané oblasti. Většina cílové skupiny se domnívá, že jedna značka nemůže garantovat nejlepší výrobky ve všech kategoriích SDA spotřebičů. Implicitně expertnost znamená inovaci a nové trendy v uspokojování zatím neidentifikovaných potřeb. EXPERT Kroky na cestě zákazníka k nákupu

Pilíře řešení: Zalíbení Dlouhodobé a stabilizující: Vybudovat prestižní ocenění „Pomocník roku“ (obdoba Multiservis Obchodník roku) ETA Pomocník roku EXPERT pro 4 kategorie Quick Fix: Komunikovat oba proudy: 1.Kvalita / pozice Experta: - Testovací laboratoř - Patenty - PR – expertní rady 2.Zákaznické porozumění - Česká přidaná hodnota -„Back to the roots“ -Dát zažít „kvalita“ zkušenost – předvádění -KATALOG Vybrat 4 kategorie SDA, ve kterých chce ETA být expertem, těm dát větší váhu v komunikaci, neopomínat i ty ostatní. Tak vznikne pocit, že ETA má široký sortiment a je expertem ve 4 oblastech. Začlenit se do výběru výrobků pro nezávislé testy. V současné době je ETA zařazována podproporčně vzhledem ke své prezenci a historii. A komunikovat výsledky (předpokládá dostatečnou produktovou kvalitu) PR, new launches To the home : Katalog Kroky na cestě zákazníka k nákupu

ETA Katalog Cíl: Dostat se k cílové skupině blíže a zvýšit tak pravděpodobnost „zásahu“ Zvýšit KVALITU zásahu Zvýšit KVANTITU zásahu díky opakovanému čtení Možnost propojovat brand, produkt, corporate a hard-sell zprávy pro ucelenější dojem Stát se součástí obývacího pokoje Pro prezentaci byly pouzity obrazky z databanky PIXMAC

ETA Katalog Formát: A5 – A4 Nutné zvážit finanční a exekuční náročnost distribuce a možnosti nestandardních formátů pro vyjímečnost Rozsah: 100 – 150 stran Náklad: (postupné navyšování) Frekvence: 2 x ročně Look and Feel: Magazín/Časopis (kvalita obsahu, fotografií, tisku a papíru) Cílová skupina: Family First, Fashionable and Sexy Distribuce: Možnosti: Distribuce s partnerem (DM drogerie, IKEA časopis atd.) Distribuce v příbalu časopisu Distribuce „PNS“ Roznos do poštovních schránek ve vybraných lokalitách

ETA Katalog 1/3 katalog výrobků a oznámení akcí na následující období Představení výrobků a jejich BENEFITU Teaser promo akcí (ala IKEA) Teaser BONUS knížek Tvorba „potřeby“ 1/3 life-style cílové skupiny nenavázaný na produkt Rozhovory s ETA celebritami Povídky na „léto“, „zimu“ Příběhy čtenářek – ETA klub „Děti“ – témata výchovy Cestování na rodinnou dovolenou 1/3 „product-related“ informace Expert radí jak nakupovat, na co se zaměřit Tipy, jak efektivněji uklízet (experta nebo čtenářek) Kuchařka Beauty and style tipy a triky (expert nebo čtenářky) Trendy na následující období ETA patenty a inovace Atd. Pro prezentaci byly pouzity obrazky z databanky PIXMAC

Pomocník roku Cíl: Pozicionovat se v roli experta na péči o domácnost, rodinu a „sebe“ v očích spotřebitelů Kategorie navázané na výrobky ETA Vlasová kosmetika Čistící prostředkyPotravinářské výrobky Cíl: Posílit vztah s distributory (obchody) Kategorie navázané prezentaci výrobků Kvalita personálu Design prodejní plochyServis nebo

Klíčové aspekty „Zalíbení“ – Výzvy a odpovědi VZTAHOVÝ ELEMENT Odpovídající poměr kvality a ceny (férová cena, respektují mne/berou mne jako partnera) Drtivá většina populace vnímá cenu v kontextu kvality. (Jen pro 24% lidí je cena jako taková důležitější než kvalita) Většina lidí si před nákupem porovnává ceny. (83% provádí srovnání) Rozhodování v kontextu … Zalíbení Teorie Kontextového rozhodování: Dan Ariely, profesor behaviorální ekonomie MIT /Sloan School of Management, expertem Federální rezervní banky v Bostonu, člen Institute for Advance Study v Princetonu Lidé při výběru vždy porovnávají. Porovnání je složitý proces. Pokud mohou, podvědomě volí raději alternativy, které se porovnávají snadno. Pokud firma chce, aby se spotřebitel rozhodl pro její výrobek, prezentujte jej spolu s návnadou. Zvýšíte tak svůj prodej. Domácí pekárna chleba a jak ji Williams Sonoma konečně začali prodávat... Launch pekárny za 275 USD - > neúspěch -> konzultace a rada kontextového výběru -> u vedení dražšího modelu pekárny -> prodejní ÚSPĚCH „starého“ modelu

Klíčové aspekty „Zalíbení“ – Výzvy a odpovědi VZTAHOVÝ ELEMENT Odpovídající poměr kvality a ceny (férová cena, respektují mne/berou mne jako partnera) Drtivá většina populace vnímá cenu v kontextu kvality. (Jen pro 24% lidí je cena jako taková důležitější než kvalita) Většina lidí si před nákupem porovnává ceny. (83% provádí srovnání) Rozhodování v kontextu … Zalíbení Teorie Kontextového rozhodování: Dan Ariely, profesor behaviorální ekonomie MIT /Sloan School of Management, expertem Federální rezervní banky v Bostonu, člen Institute for Advance Study v Princetonu Lidé při výběru vždy porovnávají. Porovnání je složitý proces. Pokud mohou, podvědomě volí raději alternativy, které se porovnávají snadno. Pokud firma chce, aby se spotřebitel rozhodl pro její výrobek, prezentujte jej spolu s návnadou. Zvýšíte tak svůj prodej. Pokus s předplatným Economistu... Internetová verze: Economist.com59 USD Tištěná A internetová verze125 USD Tištěná verze125 USD Internetová verze: Economist.com59 USD16 zájemců Tištěná A internetová verze125 USD84 zájemců Tištěná verze125 USD0 zájemců Internetová verze: Economist.com59 USD Tištěná A internetová verze125 USD Internetová verze: Economist.com59 USD68 zájemců Tištěná verze125 USD32 zájemců

Klíčové aspekty „Zalíbení“ – Výzvy a odpovědi VZTAHOVÝ ELEMENT Odpovídající poměr kvality a ceny (férová cena, respektují mne/berou mne jako partnera) Drtivá většina populace vnímá cenu v kontextu kvality. (Jen pro 24% lidí je cena jako taková důležitější než kvalita) Většina lidí si před nákupem porovnává ceny. (83% provádí srovnání) Rozhodování v kontextu … Zalíbení Teorie Kontextového rozhodování: Dan Ariely, profesor behaviorální ekonomie MIT /Sloan School of Management, expertem Federální rezervní banky v Bostonu, člen Institute for Advance Study v Princetonu Lidé při výběru vždy porovnávají. Porovnání je složitý proces. Pokud mohou, podvědomě volí raději alternativy, které se porovnávají snadno. Pokud firma chce, aby se spotřebitel rozhodl pro její výrobek, prezentujte jej spolu s návnadou. Zvýšíte tak svůj prodej. Jak se dobře, ale opravdu DOBŘE vdát... Skandální výzkum se skandálními výsledky... Použitelné i pro ženění... Pro prezentaci byly pouzity obrazky z databanky PIXMAC

Klíčové aspekty „Zalíbení“ – Výzvy a odpovědi VZTAHOVÝ ELEMENT Odpovídající poměr kvality a ceny (férová cena, respektují mne/berou mne jako partnera) Drtivá většina populace vnímá cenu v kontextu kvality. (Jen pro 24% lidí je cena jako taková důležitější než kvalita) Většina lidí si před nákupem porovnává ceny. (83% provádí srovnání) Rozhodování v kontextu … Zalíbení Teorie Kontextového rozhodování: Dan Ariely, profesor behaviorální ekonomie MIT /Sloan School of Management, expertem Federální rezervní banky v Bostonu, člen Institute for Advance Study v Princetonu Pro prezentaci byly pouzity obrazky z databanky PIXMAC

Klíčové aspekty „Zalíbení“ – Výzvy a odpovědi VZTAHOVÝ ELEMENT Odpovídající poměr kvality a ceny (férová cena, respektují mne/berou mne jako partnera) Drtivá většina populace vnímá cenu v kontextu kvality. (Jen pro 24% lidí je cena jako taková důležitější než kvalita) Většina lidí si před nákupem porovnává ceny. (83% provádí srovnání) Rozhodování v kontextu … Zalíbení Teorie Kontextového rozhodování: Dan Ariely, profesor behaviorální ekonomie MIT /Sloan School of Management, expertem Federální rezervní banky v Bostonu, člen Institute for Advance Study v Princetonu Fotografie 30 krásných, atraktivních mužů Fotografie 30 krásných, atraktivních žen Párování krásných mužů s krásnými muži Párování krásných žen s krásnými ženami Výběr 6 nejvyrovnanějších párů Tvorby „ošklivějších“ sourozenců Pro prezentaci byly pouzity obrazky z databanky PIXMAC

ABB- Klíčové aspekty „Zalíbení“ – Výzvy a odpovědi VZTAHOVÝ ELEMENT Odpovídající poměr kvality a ceny (férová cena, respektují mne/berou mne jako partnera) Drtivá většina populace vnímá cenu v kontextu kvality. (Jen pro 24% lidí je cena jako taková důležitější než kvalita) Většina lidí si před nákupem porovnává ceny. (83% provádí srovnání) Rozhodování v kontextu … Zalíbení Teorie Kontextového rozhodování: Dan Ariely, profesor behaviorální ekonomie MIT /Sloan School of Management, expertem Federální rezervní banky v Bostonu, člen Institute for Advance Study v Princetonu AA-B A B ABB- Pro prezentaci byly pouzity obrazky z databanky PIXMAC

Klíčové aspekty „Zalíbení“ – Výzvy a odpovědi VZTAHOVÝ ELEMENT Odpovídající poměr kvality a ceny (férová cena, respektují mne/berou mne jako partnera) Drtivá většina populace vnímá cenu v kontextu kvality. (Jen pro 24% lidí je cena jako taková důležitější než kvalita) Většina lidí si před nákupem porovnává ceny. (83% provádí srovnání) Rozhodování v kontextu … Zalíbení Teorie Kontextového rozhodování: Dan Ariely, profesor behaviorální ekonomie MIT /Sloan School of Management, expertem Federální rezervní banky v Bostonu, člen Institute for Advance Study v Princetonu Řídí se tedy výběr partnera přítomností návnady? ANO! Pokud měl u sebe ošklivější návnadu, byl člověk preferovanější... průměru v 75% případů.

VZTAHOVÝ ELEMENT Odpovídající poměr kvality a ceny (férová cena, respektují mne/berou mne jako partnera) Drtivá většina populace vnímá cenu v kontextu kvality. (Jen pro 24% lidí je cena jako taková důležitější než kvalita) Většina lidí si před nákupem porovnává ceny. (83% provádí srovnání) Rozhodování v kontextu … Zalíbení Quick Fix: V ATL a letáku vždy prezentovat 2-3 zástupce jedné produktové řady (cenové kategorie: laciné/střední/luxusní) s jasným odližením benefitů „navíc“ (koncept A, A-, B). Dlouhodobé a stabilizující: Dlouhodobě vybudovat vnímání vysoké kvality (viz předchozí kapitola) Pilíře řešení: BONUS knížky Pro komunikaci produktové kategorie mít časově omezené (měsíční) „akční ceny“ a časovou omezenost jasně komunikovat (Eta brand stores, Eta e-shop). Akční ceny na úrovni nabídek renomovaných e-shopu (alza, bile zbozi atd.) +: Účinný hard sell, zachování zdání KVALITY a EXKLUSIVITY Efektivita větší než print Pokračovat SELEKTIVNĚ v komunikaci bundle (produkt plus dárek). Dárek minimálně ve vnímané hodnotě 10% ceny spotřebiče. Vyčíslovat hodnotu dárku. Pokud prezentováno Value Added (prodloužená záruka atd.) vyčíslit (case: průměrná poruchovost, průměrná cena->úspora) Konzistentně vysokou kvalitu a líbivost ve stylu komunikace, prezentace ve všech oblastech komunikačního mixu. Být přítomni v ATL, jako potvrzení přítomnosti značky, s relevantní message – CELEBRITA a kvalita (back to the roots) nebo inovace Podporovat hodnotu „férovosti“ v komunikaci obecně. Neskrývat podstatné věci v nečitelných „legal lines“. Podporovat hodnotu „partnerstvi“ v rámci aktivit ETA KLUBU (lokalizované aktivity v mateřských centrech – ETA KLUB clubbing) Design výrobků musí působit jako design pro výrobky „o třídu dražší“ ALE jednoduchý A ZÁROVEŇ jednoduché ovládání ETA katalog Kroky na cestě zákazníka k nákupu