Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo : Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Litosféra a litosférické desky
Austrálie a Oceánie orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Zemětřesení Název školy
Číslo a název šablony klíčové aktivity
POHYBY MOŘSKÉ VODY 6. třída Mgr. Jakub Karásek
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základy hospodářství Beneluxu
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Krasové oblasti Název školy
ZEMĚTŘESENÍ A SOPEČNÁ ČINNOST
JAK VZNIKAJÍ OSTROVY PEVNINSKÉ OSTROVY
Vzdělání 179,7 km2 1/3 zemského povrchu obr. 1
Jak vznikají ostrovy V mořích a oceánech se nachází velké množství ostrovů Známe 3 hlavní druhy ostrovů Obr. 1.
Atmosféra Země Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Oceánie Mgr. Petr Krákík.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
VŠEOBECNÁ CIRKULACE ATMOSFÉRY
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Zelená revoluce Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
Národy světa Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_52_INOVACE_03/2/23_ZEMĚPIS Oceánie. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace a.
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
VY_52_INOVACE_PŘ.9.22 – ZEMĚTŘESENÍ – pracovní list
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Východoasijská náboženství
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VNITŘNÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Socioekonomická geografie - opakování
OCEÁNIE.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Oceánie.
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Vzdělávací materiál: Litosféra a litosférické desky Operační systém:
Digitální učební materiál:
Digitální učební materiál:
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Dělení Oceánie Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_20 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Austrálie a Oceánie Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia

- vymezení není jednoznačné Jaké znáš dělení? – použij atlas - Polynésie, Mikronésie, Melanésie - někdy dělení: Polynésie, Mikronésie, Melanésie a Nový Zéland Obr.1 Nový Zéland nebudeme řadit

Dle atlasu charakterizuj: (mimo Nového Zélandu) - jednoznačně teplé vlhké oceánské klima Co ovlivňuje jejich klima? - mořské proudy - už zmiňovaný jev El Niňo a mechanismus ENSO - stručně popiš: ENSO se skládá ze dvou vzájemně propojených složek; El Nino (změny teploty vody a cirkulace vody) a Southern Oscillation - jižní oscilace (změny cirkulace v atmosféře, včetně změny intenzity rovníkových pasátů).

Z hlediska zemětřesení a sopečné činnosti se jedná o jakou oblast? - značně neklidnou - část je součástí tzv. Ohnivého kruhu Obr.1 Ještě se zde nachází tzv. hot spots neboli horké skvrny mimo litosférická rozhraní Znáš nějaký příklad? Dle atlasu Havajské ostrovy

jsou místa v zemském tělese, která jsou charakteristická zvýšeným tokem geotermální energie Magma následně vystupuje na povrch a vznikají oblasti sopečné činnosti, které však nekopírují místa, kde se setkávají litosférické desky. Vznikají celé řetězce sopečných ostrovů Obr.2

Sopečné souostroví – na obrázku je vidět posun ostrovů díky pohybu litosférické desky Obr.3

- jeden typ ostrovů už známe… ….vulkanické - další typ určitě znáte …. ….korálové, ale většinou se jedná o kombinaci vulkanické činnosti a korálů, které vytváří tzv…. …atoly sopky-na-souostrovi-tonga/ sopky-na-souostrovi-tonga/

Atoly vznikají postupnou přeměnou podmořských sopek Mořské sopky se mohou pohybem tektonických desek pomalu posouvat a v místě původního epicentra mohou postupně vznikat další a další sopečné ostrovy. Další nezbytnou podmínkou pro vznik atolu je teplá a čistá voda Jedině tak se kolem vyhaslé sopky začne vytvářet korálový útes, lemující pobřeží sopečného ostrova. Pokles geologického podloží a eroze způsobují, že se sopečný kužel začne rozpadat a pomalu se potápí zpět do vod oceánu. Korálový útes se naopak rozrůstá a v cestě za světlem se stále více přibližuje k mořské hladině.

Obr.4

Obr.5

1. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2. WÖLBERN, Ingo. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3. ROBINSON, Joel E.. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 4. NASA. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 5. US AIR FORCE. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: