Umění učit se Petr Machala. …Obracím se na vás, protože mám problém. Pokaždé, když si sednu k učení, nejsem schopen myslet na to, co se mám učit, ale.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANIZACE TRÉNINKU ŽÁCI
Advertisements

Třebaže nejsi věřící, podívej se a popřemýšlej.
Proč mají někteří muži místo ženy psa … 1. Čím později přijdeš, tím více se tvůj pes raduje.
Kdyby ses zeptal/a....
Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Jak na to, aniž bychom se zničili
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
Jak se UČIT, aby mě to nebolelo
Výukový program pro 2. třídu ZŠ,
Několik rad, jak si udělat život krásnější … Každ ẏ den běž na procházku s úsměvem na tváři.
Pošli toto srdíčko každému, koho bys v roce 2010 nechtěla ztratit.
Naše škola Třída O3 Jindřichův Hradec  Naše škola sídlí v krásném městě-v Jindřichově Hradci.
Pozorně čti a vteřinu či dvě o tom popřemýšlej !
A … jdeme na to - klikni si Poloautomatické střídání stránek s hudbou a poučením :
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Čtěte pomalu a tiše!  .
Inspirujte děti, digitálně Petr Laštovka
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Rovnost a nerovnost Petr Machala.
Učení Petr Machala.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Efektivní učení.
MěVG Klobouky u Brna.
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Struktura Romana Straussová
Jak psát texty ke kombinované formě studia Projekt Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji.
KrIsTýNa VoLáNkOvÁ Mé StUdIuM nA 4.ZŠ v ChEbU.
které je stále třeba brát v úvahu !
Rodina jako vzor a příklad
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
V zaměstnání I. Petr Machala. zajdete na personální oddělení podepíšete pracovní smlouvu seznámíte se s pracovním řádem Víte co následuje po úspěšném.
Nebezpečí na internetu
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Úvod do učiva občanské výchovy
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
Chci vám vyjádřit, co pro mne znamená
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Dikt át L6 ex4 1. Rád ____ rozhlas.
Proč miluji důchod.
Druhá evaluace systému ARET pro automatické předčítání učebních textů a pro vytváření automaticky čtených učebních pomůcek Druhá evaluace systému ARET.
Každé povolání si žádá své
V zaměstnání III. Petr Machala. 1.Jaký je rozdíl mezi mzdou a platem? 2.Za co se dávají příplatky? 3.Co je to hrubá mzda? 4.Co se z hrubé mzdy odvádí.
Velká řecká kolonizace
Čas nezastavíš Petr Machala.
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Jak učit práci s grafikou
Je to trochu divné jak se to stalo. I když nejsi věřící, měl(a) by jsi se na to podívat.
Výchova ke zdraví Projekt POHYB.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
S Olgou hodinu za hodinou Mgr. Renata Nogolová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Nogolová. Autor obrázků Tomasz.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Algoritmizace a programování Algoritmy 5 – Myšlenkové mapy.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE FAKULTA STROJNÍ 29. října 2015 ROZVRH.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Efektivní Knowledge management
Prokrastinace Mgr. Dora Lukášová.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Třebaže nejsi věřící, podívej se a popřemýšlej.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit
Nápisy na našich tričkách, či spodním prádle
Paměť a soustředění.
které je stále třeba brát v úvahu !
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Pozornost a paměť, představivost
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Kdyby ses zeptal/a....
Transkript prezentace:

Umění učit se Petr Machala

…Obracím se na vás, protože mám problém. Pokaždé, když si sednu k učení, nejsem schopen myslet na to, co se mám učit, ale myšlenky mi běhají, kdo ví kde. Jak se mám soustředit, jak se naučit učit? Poradíte mi? A co vy, máte stejný problém? Za jakých podmínek se vám nejlépe učí?

Rady: 1)Zjisti rozsah toho, co se máš naučit a stanov si, co je hlavní a co vedlejší. 2)Najdi si motivaci. Snadněji se naučíš to, co tě baví.

3)Sestav si realistický studijní plán a snaž se jej dodržet. Někdy můžeš i slevit, ale musí k tomu být pádný důvod. 4)Snaž se na učení soustředit, těkající pozornost snižuje tvůj výkon.

5)Odkliď z dosahu věci, které s učením nesouvisí. To se týká i rádia nebo CD/MP3 přehrávače, protože rozptylují tvoje soustředění. 6)Studuj pokud možno na stejném místě, je jedno jestli vleže nebo vsedě, při chůzi, zda si text podtrháváš, čteš potichu nebo hlasitě předčítáš.

7)Místnost, v níž se učíš, má být dobře větratelná, nepřetopená a hlavně dobře osvětlená. 8)Během učení dodržuj krátké přestávky k osvěžení. Pozornost vydrží maximálně 45 minut – pak by měla následovat 15 minutová přestávka.

9)Nutné je opakování poprvé za hodinu podruhé následující den potřetí za týden pak za měsíc Víte, co je při učení nejdůležitější? jinak…

Děkuji za pozornost