NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Advertisements

Název Fotosyntéza Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
Rostlinná říše, stélka, ruduchy, zelené řasy, kolonie, cenobium
Růst a vývoj rostlin Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Růst a vývoj rostlin.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Regulátory rostlinného růstu
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
HISTOLOGIE A ROSTLINNÁ PLETIVA
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
vegetativní a sexuální rozmnožování, genotyp, odkopky, oddělky
Název Rostlinná buňka Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_375.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1 VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.10/Li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název Smyslová soustava – rovnovážné ústrojí, chuť a čich
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ANATOMIE A MORFOLOGIE ROSTLIN
NázevMinerály 3 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – vlastnosti minerálů – lesk, hustota. Prezentace.
Název Tělní tekutiny, opakovací test Předmět, ročník
NázevDřeviny III Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Název Krytosemenné rostliny – zrání vajíčka Předmět, ročník
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
liliotvaré, kosatcotvaré, jednoděložné, plod, řád, čeleď, květenství
Název Vegetativní orgány rostlin - Kořen Předmět, ročník
Název Pohyby rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
hluchavkotvaré, mákotvaré, plod, řád, čeleď, souměrný květ
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_431.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název Vodní režim rostlin 1 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Jiří Kec,Pavel Matoušek
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název Smyslová soustava, úvod, čidlo Předmět, ročník
Název Vyšší rostliny Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď
NázevVodní režim rostlin 2 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prezentace způsobů výdeje vody rostlinou, doplněná fotografiemi.
Vyšší rostliny, kormus, rodozměna, gametofyt, stélka, sporofyt
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
RŮST A VÝVOJ ROSTLIN.
NázevRostliny malpighiotvaré, bukotvaré Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotkami, lze použít i jako materiál.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_04.
Název Nižší rostliny (Protobionta) Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Otázky k přednášce 1. 1.Jaké jsou charakteristické vlastnosti rostlin na rozdíl od živočišných organismů na úrovni buňky, pletiva a celého organismu? Jaký.
Kořen Biologie 1. ročník.
Název Dřeviny I Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Název Opakování - botanika Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
P OHYBY ROSTLIN, JEJICH VÝVOJ A RŮST Karolína Kleinová Oktáva 2015/16 Cvičení z biologie.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
NázevDřeviny II Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Název prezentace (DUMu): Růst rostlin
BUŇKA – základ všech živých organismů
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
Vegetativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová slova Růst, stimulátory, inhibitory, etiolizace, jarovizace AutorPaedDr. Svatava Rozsypalová Datum ŠkolaGymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/

Růst = zvětšování objemu a hmotnosti

Jednobuněčné rostliny-po dosažení určité velikosti se buňka rozdělí na dvě buňky dceřiné Vyšší rostliny-3 fáze růstu : embryonální - dělení buněk v dělivých pletivech (meristémy ) na vrcholu stonku a kořene a v druhotných děl. pletivech (kambium, felogen) Vysvětli! prodlužovací - buňky se již nedělí, ale vakuoly nasávají hodně vody diferenciační – buňky se tvarově odlišují a začínají vykonávat specifické funkce

Faktory růstu: vnitřní – fytohormony stimulátory - auxiny (tvoří se ve vrcholech stonků) - cytokininy (v kořenech) - gibereliny (v nejmladších listech a kořenech) Využití: řez dřevin (odříznutí vrcholu podnítí růst postranních pupenů) inhibitory – kyselina abscisová (způsobuje opad listů a plodů

vnější - světlo (nedostatek = etiolizace – prodlužování stonků, ztráta zeleného zbarvení) - teplota (optimální t. je individuální pro určitý rostlinný druh), jarovizace = působení nízké teploty pro vyvolání kvetení a tvorby plodů - voda - znečištěné prostředí (Vysvětli!)

Opakovací test:

1.Vyjmenuj 3 fáze růstu. 2.Které rostlinné hormony označujeme jako stimulátory? 3. Čeho se využívá při řezu dřevin? 4. S jakým hormonem to souvisí? 5. Co jsou to inhibitory? 6. Vyjmenuj vnější faktory růstu. 7. Kdy dochází k etiolizaci?

Zdroje: Jelínek, J., Zicháček, V. Biologie pro gymnázia. 9. vydání.Olomouc: Nakladatelství Olomouc, s. ISBN