Osnova workshopu: Cíle workshopu Statistiky trhu práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak Nalézt PRACOVNÍ UPLATNĚNÍ?
Advertisements

Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
Počítačové kurzy v rámci projektu TyfloEmployAbility Mgr. Radek Pavlíček, TyfloCentrum Brno, o. p. s.
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Vědecká rada Fakulty bezpečnostního inženýrství 8. prosince 2010
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Žádost o místo K písemnostem, které vznikají při organizaci a řízení společnosti v oblasti personální, patří doklady o průběhu a ukončení pracovního poměru.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Profil HR poradce a školitele
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
Vítáme Vás na dnešním odpoledním setkání na téma…
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Centrum sdílených služeb GTS Brno cerven 2014 Roman Tesař.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Trainee Program SEKUNDA 2013 / 2014 Marie Mourková, Senior HR Business Partner Březen 2013.
TRAINEE-PROGRAM ŠkodaAuto
Prezentace společnosti Metrostav a.s.
Proškolení studentů k projektu Inovace a podpora praxí VŠPJ
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
„Talent 2020 aneb…“ TALENT – UNIVERZITA – PRAXE – ?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_07.
P R O J E K T C E N T R A 50+ CZ.1.04/2.1.01/ bfz – vzdělávací akademie, s.r.o. CZ.1.04/2.1.01/ bfz – vzdělávací akademie, s.r.o.
Jak na pracovní pohovor?
Získávání a výběr zaměstnanců
Logo společnosti Název společnosti Jméno a příjmení přednášejícího společnosti.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Personální řízení Cvičení 1
Filozofické fakulty a příprava budoucích učitelů Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Jiří Lach – děkan.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
Personální mamagement
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Odborná konference "Zvyšování kompetencí absolventů vysokých škol" Absolvent se firmě vyplatí.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
„Zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků Střední školy zemědělské, p.o.“ CZ.1.07/1.3.44/
Absolventi na trhu práce
Personální strategie mezinárodní firmy
Ze školy odpovědně na trh práce. Nositel projektu: Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje Spolupracující subjekty: Úřad práce Karlovy Vary, ZČU.
ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE osnova. PRÁCE A PRACOVNÍ SÍLA  Trh práce  Pracovní síla  Potřeby  Pracovní kapitál  Lidský kapitál.
Centrum jazykového vzdělávání Language Centre. VZNIK A ČINNOST CJV bylo zřízeno rozhodnutím Akademického senátu Fakulty humanitních studií na návrh děkanky.
Centrum celoživotního učení Projekt Knihovny Kroměřížska.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Praha, prosinec 2009SPAV - diseminační seminář1 Strukturované studium Projekt „Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
SIMPLY CLEVER Roční řízená praxe ve Škoda Auto v oblasti IT Ing. Jan Drtil, ŠKODA AUTO a. s.
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 2 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
MLADÍ A ÚŘAD PRÁCE – NEZAMĚSTNANOST MLÁDEŽE Z POHLEDU PŘÍMÉ PRÁCE Barbora Pšenicová mezinárodní konference v rámci Projektu realizovaného z programu Erasmus+
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Ostravská univerzita (1991 → )
Způsoby hledání zaměstnání, úřad práce 1 – Hledání zaměstnání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Informační seminář Projekt Dejte práci šanci
Assessment centrum.
Jak obstát na pracovním trhu aneb nalézt zaměstnání
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

Požadavky pracovního trhu ve vztahu k absolventům univerzit, aneb jak nalézt pracovní uplatnění

Osnova workshopu: Cíle workshopu Statistiky trhu práce Kompetenční model studenta Co dělat pro to, aby si absolvent nalezl práci po ukončení studií

Upozornit studenty na celkový stav TP Cíle workshopu Upozornit studenty na celkový stav TP Nastavit zrcadlo reality situace na trhu práce. Důvod Neznalost situace na trhu práce a jejím budoucím vývoji, skreslené představy o uplatnění po dokončení studia. Smysl Předat informace o tom, jaká kritéria by měl splňovat jejich potencionální zaměstnanec z řad budoucích absolventů. Docílit toho, aby co nejvíce absolventů nalezlo po ukončení studií pracovní uplatnění. Možnost konzultací Rady studentům ohledně možnosti pracovního uplatnění.

Všimněte si sloupce číslo 6 Něco málo ze statistik Okres / region Obyvatelstvo1 Prac. síla2 Nezaměstnaní3 Nezaměstnanost4 Uchazeči na 1 VPM5 Platy (CZK)6 Platy (EUR)7 Platy (USD)8 Olomoucký kraj 637 688 329 517 40 342 11,9 49,9 21 536 856 1 108 Jeseník 40 282 20 089 3 500 16,4 94,6   Olomouc 232 056 122 889 13 251 10,5 87,8 Prostějov 109 421 53 528 6 223 10,9 33,5 Přerov 132 692 68 199 8 910 12,8 40,9 Šumperk 123 237 64 812 8 458 39,0 Zlínsky kraj 588 104 303 037 32 100 10,4 25,3 21 467 853 1 105 Kroměříž 107 128 54 214 6 518 11,6 32,3   Uherské Hradiště 143 579 71 702 7 421 10,3 30,3 Vsetín 144 790 75 616 9 122 11,9 28,5 Zlín 192 607 101 505 9 039 8,8 18,0 Legenda: 1 - Počet obyvatel podle krajů a okresů, 3. čtvrt. 2012 (Český statistický úřad) 2 - Pracovní síla (klouzavý průměr) k 31. prosinci 2012 (Ministerstvo práce a sociálních věcí) 3 - Neumístění uchazeči o zaměstnání k 31. prosinci 2012 (Ministerstvo práce a sociálních věcí) 4 - Míra nezaměstnanosti k 31. prosinci 2012 (Ministerstvo práce a sociálních věcí) 5 - Počet uchazečů na 1 volné pracovní místo k 31. prosinci 2012 (Ministerstvo práce a sociálních věcí) 6 - Průměrné hrubé měsíční platy podle CZ-NUTS (přepočtené osoby), 1. pol. 2012 (Český statistický úřad) 7 - Přepočet platů v kurzu 1 EUR = 25.17 CZK (kurz České národní banky - 1. pol. 2012) 8 - Přepočet platů v kurzu 1 USD = 19.429 CZK (kurz České národní banky - 1. pol. 2012) Všimněte si sloupce číslo 6

Kompetenční model žádaného absolventa Práce na PC – Excel (kontingenční tabulky, makra, filtry apod. více než jen běžná uživatelská úroveň), taktéž Word, Power Point, Outlook, Access. Práce v některém z ERP systémů (SAP, Oracle, MS Navision apod.) Zkušenost s dalšími softwary dle toho, kam absolvent směřuje a jakému oborům se věnuje. Statistické softwary, softwary určené pro personalisty apod. Jazykové dovednosti minimální znalost anglického jazyka a to na úrovni B1 – středně pokročilý. Toto je minimální požadavek, ideálně s dalším jazykem a to v pořadí němčina, ruština, španělština apod. Odborné znalosti spojené s pracovní činností, která odpovídá oboru, který absolvent vystudoval, ideálně nabrané z praxe, nikoliv jen na teoretické bázi. Ovládání procesního a projektového řízení. Praxe ze zahraničí Psaní všemi 10 prsty Hard skills V rámci projektu UTB ve Zlíně, který byl zaměřen na uplatnitelnost studentů v oboru průmyslové inženýrství, byla provedena studie, která byla z části zaměřena na kompetenční model absolventa. Tato studie je obecně platná na veškerý typ studentů a dle Paretova pravidla se vztahuje na 80% všech studentů.

Kompetenční model absolventa - pokračování Soft skills a další požadavky podpora vedoucího/mentora, který by měl být vzorem a měl by umět nadchnout/zaujmout, prezentační dovednosti, týmová spolupráce aplikovatelná psychologie (motivace, stimulace), silné komunikativní a prezentační schopnosti, včetně dovednosti prezentaci sám připravit, obecně komunikativnost (také napříč firmou, nejen se zákazníkem), ochota učit se a růst, chuť pracovat, proaktivní přístup, nadšení, mít pozitivní přístup, morálka, důvěryhodnost, loajalita, pracovitost, motivace (vnitřní touha, nikoliv jen finanční motivace), otevřenost k změnám, pružnost, kreativita, odvaha a méně studu, pokora (v komunikaci, ve vystupování), zvídavost, samostatnost, iniciativa.

Co dělat pro to, aby si absolvent nalezl práci Praxe Bez adekvátní praxe sežene po ukončení studií práci v oboru který studovali méně než 20% studentů, viz školní statistiky, které má každá univerzita k dispozici. Kde nalézt vhodnou praxi Univerzitní programy a projekty Oslovení větších společností, které nabízejí praxi Praxe skrze známé , příbuzné a kamarády Web, LinkedIn a Facebook, kamarádi (www.jobs.cz , www.prace.cz, www.itpoint.cz , allas.ma , www.agentka.cz, www.aprace.cz, www.4-construction.com, www.cvmarket.cz, www.dobraprace.cz, www.eutree.cz, www.eurec-prace.cz, www.expats.cz, www.fajn-brigady.cz, www.itkariera.cz, jobdnes.idnes.cz, jobs.justlanded.com, www.jobguru.cz, www.joblist.cz, www.jobsik.cz, www.nabidky-prace.cznetacadadvantage.com, www.onlineprace.cz, www.prace-job.cz , www.profesia.cz, www.prolekare.cz, www.pracovniprilezitost.cz, www.pracevpraze.cz, www.pracevhradci.cz, prace.ryxoo.cz, www.studentskefinance.cz , www.sprace.cz, www.toplanguagejobs.co.uk, www.superkariera.cz, www.uplatnimse.cz, www.zamestnani.cz, kariera.zoznam.sk Musíte vycházet z předchozích požadavků, které byly uvedeny na předchozích dvou slajdech, především z požadavků na tvrdé kompetence. Měkké kompetence a další požadavky rozvíjet při praxi a neustále si rozšiřovat znalosti a učit se novému.

Předpoklady k úspěšnému absolvování výběrového řízení Kvalitně zpracovaný životopis v českém a anglickém jazyce, případně i v dalších jazycích dle požadavků + dobře zpracovaný motivační dopis dle požadavků v inzerátu. Aktivita (minimálně 5 odeslaných životopisů za týden) Aktivita ve smyslu doptávání se na důvody případného zamítnutí, či nulové odpovědi, zjišťování chyb a jejich náprava Excelentní příprava na pracovní pohovor (příprava na behaviorální metodu rozhovoru, příprava na zkoušku z cizího jazyka, příprava na assassement centre, případně psychometrické testy)

Dotazy