Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Rodina v obraze dějin Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název vzdělávacího materiálu
Advertisements

Rodina jako sociální skupina
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace NA LOUCE Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Zdroj obrazového materiálu
Rozvoj rodové společnosti
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rodina jako sociální skupina
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pravděpodobné příčiny a důsledky reality rodiny v ČR
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurence schopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Předpokládaný vývoj počtu osob v produktivním a důchodovém věku
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Rozvod Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál.
Romantismus.
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Rodina 6. ročník.
D ĚJINY RODINY. P OČÁTKY LIDSKÉ RODINY ( PŮL MILIONU LET ) Silná sexuální vazba heterosexuálních párů, doprovázená spoluprací na výchově dětí. Dlouhé.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Běžný život ve starověkém ŘECKU BYDLENÍ, BYDLENÍ, OBLEČENÍ OBLEČENÍ RODINA RODINA ÚČESY ÚČESY STOLOVÁNÍ STOLOVÁNÍ.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Počítání s mocninami – I.
Přelom chápání rodiny Vít Jirků.
FUNKCE RODINY Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DENNÍ REŽIM Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Co je kulaté - Co je hranaté
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Rozklad čísel na desítky a jednotky
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DEN ZEMĚ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSLA SUDÁ A LICHÁ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Zdroj obrazového materiálu
Římská rodina Michaela Psíková.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
A KTUÁLNÍ OTÁZKY RODINNÉ POLITIKY ETF – Pastorační a sociální práce, 2014 Mgr. Michael Martinek, Th.D.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Průvodce Čínou 21. století “Children in Meeting #8″, Zhigang Tang, 2000.
Sociologie pro speciální pedagogy: Rodina
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Práva a povinnosti mezi manželi
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
RODINA A MANŽELSTVÍ.
Rodina, příbuzenství.
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
POPULAČNÍ VÝVOJ V ČESKÉ REPUBLICE V ROCE & AKTUÁLNÍ ÚDAJE ZA ROK 2005
Rodina jako sociální skupina
Je nízká plodnost opravdu problémem?
Rodina jako sociální instituce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Aktuální otázky rodinné politiky
RODINA A MANŽELSTVÍ.
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Rodina v obraze dějin Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Bc. Marií Leinerovou

Pravěk (10 tisíc let př. n. l) žili ve skupinách, pokrevně spříznění klany - stejný kult, obývali stejné místo vnitřní pravidla ( rada starších, pouze určitý druh sňatku ) rodiny malé , početně stabilizované, malá porodnost strategie.e15.cz muzeum-beroun.cz

Neolitická revoluce (8000 př. n. l.) rodina usazena déle na jednom místě (příznivější klima) vedoucí postavení muži počet dětí v rodině stoupá lidovky.cz

Období předklasické (homérské) – (1000 – 700 let př.n.l.) společnost organizována podle širších rodů rod (genos) - soubor rodin, původ od společného předka, uctívali ho a používali jeho jméno král - představitel kultu, nejvyšší politik a soudce rodina patriarchální (hlavní slovo měl muž) před svatbou – dívka - více nápadníků ( soutěže – řečnické, taneční, atletické, pěvecké), věno. svatba Muž kolem třicítky, kvůli udržení kultu. Musel zplodit mužského potomka. Ženy v pubertě

Rodina ve starověkém Římě 450 př.n.l. - první právní kodex (tzv. Dvanáct desek) – prohlášení důležitosti rodiny. Staré římské právo - 2 druhy sňatků: • PŘÍSNÝ • VOLNÝ Postupně zánik starých manželských forem(demoralizace) Augustus snaha o vydání legislativy – povinnost uzavřít sňatek, zvýhodnění rodiny, v které bylo více dětí, trestání cizoložství. zde více rozvodů než v Řecku, krátká manželství založená za politickým či ekonomickým zájmem, málo potomků

obtížné zjistit stav – málo pramenů Slovanská rodina – patriarchální Rodina ve středověku obtížné zjistit stav – málo pramenů Slovanská rodina – patriarchální SNACHOČESTVO – sňatek vykonaný otcem ženicha v zastoupení až do jeho plnoletosti Křesťanství – boj proti mnohoženství (nevěsty - panenství, po svatbě se očekávala absolutní věrnost) konec středověku - tendence k oddělenému životu starší a mladší generace – neplatí pro rodiny bohatých ztracenci.cz

Novověká rodina (18.st.) narušuje se patriarchát (prosazují se myšlenky emancipace žen) muži stále pevnou sociální roli 1791 - spisek PRÁVA ŽENY A OBČANKY rozpad patriarchismu muž přestává být jediným živitelem rodiny konflikty, mění se rodinné klima klesá stabilita rodiny

nukleární rodina – (krátká střední délka života) Stěžejní fáze vývoje rodiny od 16. – 19. století vymezil L. Stone (1977): období nukleární rodina – (krátká střední délka života) kontakty s celou komunitou především ekonomická funkce (záruka přežití) sňatky z majetkových důvodů „domácnost“ nebo „celý dům“, „rodina“ domácnost definována lokálně (nikoliv na základě pokrevního příbuzenského svazku) do domácnosti patřilo i služebnictvo t-antik.com

spíše jen ve vyšších vrstvách přelom 17. a 18. století 2. období spíše jen ve vyšších vrstvách přelom 17. a 18. století nukleární rodina se vymezovala oproti celé společnosti hlavní důraz kladen na mateřskou lásku a na přirozenou, racionálně podloženou autoritu otce. otapavel.cz

citový individualismus, svobodná volba partnera na základě lásky 3. období 19. století - dodnes citový individualismus, svobodná volba partnera na základě lásky uzavřenost vůči okolí důraz na soukromí spkp.cz

ZDROJ TEXTU: ipo.antee.cz/ipo/file.php?nid=6697&oid=1215153