Měření rozměrů součástí 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Digitální učební materiál
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Tato prezentace byla vytvořena
POSUVNÉ MĚŘIDLO – HLAVNÍ ČÁSTI
ÚSEČKA. MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Rýsování – úsečka Radka Smetanová VY_32_INOVACE_rysovani-usecka_17.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MĚŘENÍ A ORÝSOVÁNÍ - úvod
POSUVNÉ MĚŘÍTKO Měřidlo, které je přesnější než pravítko, měří s rozlišením na 0,1mm. Existují i posuvná měřítka s rozlišením na 0,05 - 0,02 mm (vernierová).
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jednotky délky. Délková měřidla
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Měření a měřidla v technické praxi
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Číslo v digitálním archivu školy
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Měření délky.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií Měření rozměrů součástí 2 Test.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
6. přednáška Metrologie délky Interference světla
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Jaroslav Mudrák
Přesnost a chyby měření
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
STROJÍRENSTVÍ Kontrola a měření
Tato prezentace byla vytvořena
Tolerování rozměrů součástí
Tato prezentace byla vytvořena
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření délek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Burešová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Tato prezentace byla vytvořena
Porovnání noniusových a digitálních měrek v oblasti metrologie
SK1 – Tolerance U12113 © Pospíchal 2006.
Přehled měřidel.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií Měření rozměrů součástí 2 Test.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_43_DÉLKA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Technologie – Lícování I
Tolerování rozměrů součástí
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
MĚŘENÍ I. POSUVNÉ MĚŘÍTKO
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
MĚŘENÍ II. MIKROMETR VY_32_INOVACE_30_600
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Měření délky.
Měření rozměrů součástí 1
Transkript prezentace:

Měření rozměrů součástí 1 Test Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Kterými měřidly provádíme měření skutečných hodnot? Otázka č. 1 Kterými měřidly provádíme měření skutečných hodnot? Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Uveď příklady měřidel pro nepřímé měření (měření porovnáváním)? Otázka č. 2 Uveď příklady měřidel pro nepřímé měření (měření porovnáváním)? Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Otázka č. 3 Na čem závisí přesnost měření na mechanickém posuvném měřítku a s jakou přesností na něm lze měřit? Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Co je tolerance součásti? Otázka č. 4 Co je tolerance součásti? Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Jaký je rozdíl mezi tolerováním a lícováním? Otázka č. 5 Jaký je rozdíl mezi tolerováním a lícováním? Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Odpovědi na otázky Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Otázka č. 1 Kterými měřidly provádíme měření skutečných hodnot? Jsou to například: svinovací metr; ocelové pravítko; posuvné měřítko; mikrometr. Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Otázka č. 2 Uveď příklady měřidel pro nepřímé měření (měření porovnáváním)? Jsou to například: třmenové kalibry; závitové kalibry; profilprojektory. Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Otázka č. 3 Na čem závisí přesnost měření na mechanickém posuvném měřítku a s jakou přesností na něm lze měřit? Závisí na provedení noniusové stupnice a měří se s přesností 0.1, 0.05 a 0.02 mm. Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Co je tolerance součásti? Otázka č. 4 Co je tolerance součásti? Je to dovolená nepřesnost rozměru součásti, při které je ještě součást schopna plnit svou funkci. Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Jaký je rozdíl mezi tolerováním a lícováním? Otázka č. 5 Jaký je rozdíl mezi tolerováním a lícováním? Tolerování se týká pouze jedné součásti, bez další rozměrové vazby, u lícování se vždy jedná o více součástí se vzájemnou rozměrovou vazbou. Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Otázka č. Počet bodů 1 4 2 3 5 celkem 15 Dosažený počet bodů Hodnocení 15 - 14 1  13 - 11 2  10 - 8 3  7 - 4 4  < 4 5  Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 škola moderních technologií