LEDOVCE TAJÍ REKORDNÍM TEMPEM ICEBERGS ARE MELTING AT A RECORD RATE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kde to jsem? Where am I?. Už jsem v tomhle obchodě někdy byl? Have I been in this store before?
Advertisements

Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Linking Words and phrases
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Semantic Translation Polysemy, meaning change and multiple interpretations. Final Presentation.
Jak se mu říká? What is he called?.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Jak jenom sakra přijdu s nějakým dalším testem? How the hell am I going to come up with another test?
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
First Conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Environment Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Natural disaters and extreme weather Global problems How to be green VY_32_INOVACE_3B3.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Culture By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Hobby By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Global Climate Changes Tomáš Jelen, Lukáš Zíka, David Beran.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová WORLD OF ENDANGERED ANIMALS POLAR BEAR (THE NORTH POLE) WHALES (OCEANS)
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 PAYMENT + INVOICE Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Maturitní ústní zkouška Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast.
Životní prostředí (Environment) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
Granici Olga Pařík Radim. Klimatické změny - změny v klimatické charakteristice jako je teplota, srážky, atmosférický tlak, nebo vítr.
GE - Vyšší kvalita výuky
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úřad průmyslového vlastnictví
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
What do you have to think about when planning something?
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název vzdělávacího materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Fakta o klimatických změnách
Climate and Soils Tematická oblast The Czech Republic Datum vytvoření
Název vzdělávacího materiálu
A healthy life with wine
Autor: Mgr. Helena Blechová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
WHAT IS BLUE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Důsledky globální změny klimatu
The enviromental problems
Transkript prezentace:

LEDOVCE TAJÍ REKORDNÍM TEMPEM ICEBERGS ARE MELTING AT A RECORD RATE

CO?.....JAK?....PROČ??!! Masivní klimatické změny Masivní klimatické změny Kritická hranice už byla překročena Kritická hranice už byla překročena V blízké budoucnosti se rozpustí všechny ledovce v tropickém podnebném pásu V blízké budoucnosti se rozpustí všechny ledovce v tropickém podnebném pásu Zalidněné oblasti přijdou o zásoby pitné vody Zalidněné oblasti přijdou o zásoby pitné vody

WHAT?.....HOW?....WHY??!! Massive climatic changes Massive climatic changes Critical line has already been crossed Critical line has already been crossed In the near future all icebergs in tropic climatic zone are going to dissolve In the near future all icebergs in tropic climatic zone are going to dissolve Populated areas will lose drinking water supplies Populated areas will lose drinking water supplies

Arktida bude kvůli oteplování brzy bez ledu Oblast severního pólu může být do roku 2040 zcela bez ledu, pokud bude lidstvo vypouštět do atmosféry stejné množství skleníkových plynů jako dosud Oblast severního pólu může být do roku 2040 zcela bez ledu, pokud bude lidstvo vypouštět do atmosféry stejné množství skleníkových plynů jako dosud V posledních dekádách ledovců ubývalo kolem 7 procent, v období to bylo 14 procent V posledních dekádách ledovců ubývalo kolem 7 procent, v období to bylo 14 procent Zmizelo 730 tisíc čtverečních kilometrů ledu severně od Eurasie, zatímco na americké straně nepatrně přibylo Zmizelo 730 tisíc čtverečních kilometrů ledu severně od Eurasie, zatímco na americké straně nepatrně přibylo

Arctic will be soon without ice due to global warming The area of the north pole could be totally without ice by 2040, as long as mankind releases the same quantity of greenhouse gas to the atmosphere as till now The area of the north pole could be totally without ice by 2040, as long as mankind releases the same quantity of greenhouse gas to the atmosphere as till now In the last decades the icebergs were decreasing by 7 per cent, between it was 14 per cent In the last decades the icebergs were decreasing by 7 per cent, between it was 14 per cent 730 thousand square kilometres of ice have disappeared north of Euroasia, while its quantity on American side has slightly increased 730 thousand square kilometres of ice have disappeared north of Euroasia, while its quantity on American side has slightly increased

Proces tání se zrychluje Stále větší, relativně tmavé plochy mořské vody, odkrývané ustupujícím bílým ledovcem, silněji přijímají teplo slunečních paprsků, víc zahřívají okolní vodní plochy a tedy zrychlují tání dalších ledních ker Stále větší, relativně tmavé plochy mořské vody, odkrývané ustupujícím bílým ledovcem, silněji přijímají teplo slunečních paprsků, víc zahřívají okolní vodní plochy a tedy zrychlují tání dalších ledních ker Arktické ledy mohou zcela zmizet do roku 2050 Od roku 1979 ubývá z této ledové masy devět procent ledu za jednu dekádu, tedy téměř jedno procento za rok Od roku 1979 ubývá z této ledové masy devět procent ledu za jednu dekádu, tedy téměř jedno procento za rok

Melting process is getting faster Constantly bigger, relatively dark areas of sea water, revealed by retreating white iceberg accept the sunray warmth more intensely, heat up surrounding water surface more, and this way speed up the melting of other icebergs Constantly bigger, relatively dark areas of sea water, revealed by retreating white iceberg accept the sunray warmth more intensely, heat up surrounding water surface more, and this way speed up the melting of other icebergs Arctic icebergs can vanish completely by 2050 Since 1979 nine per cent of ice have been vanishing from this ice mass in one decade. It means nearly one per cent a year Since 1979 nine per cent of ice have been vanishing from this ice mass in one decade. It means nearly one per cent a year

Příčina Nejméně polovina oteplování, které vzniklo Nejméně polovina oteplování, které vzniklo od roku 1979, má původ ve zplodinách, které vytvořil člověk a v následném skleníkovém efektu od roku 1979, má původ ve zplodinách, které vytvořil člověk a v následném skleníkovém efektu

The Reason At least half of warming, arised since 1979, comes from exhaust fumes made by a human being and from the consequent greenhouse effect At least half of warming, arised since 1979, comes from exhaust fumes made by a human being and from the consequent greenhouse effect

Strach či jen fobie? Opravdu by roztál polární led?? Opravdu by roztál polární led?? Co ale pak? Co ale pak? Lidé se bojí zvýšení vodní hladiny Lidé se bojí zvýšení vodní hladiny Jak je to ale doopravdy Jak je to ale doopravdy Archimédův zákon neboli samoregulační efekt Hmotnost ledu vcelku a po jeho rozpuštění je stejná Hmotnost ledu vcelku a po jeho rozpuštění je stejná Odtávající voda z ledovce zaujímá stejný objem jako jeho ponořená část Odtávající voda z ledovce zaujímá stejný objem jako jeho ponořená část Tudíž hladina oceánu zůstává v rovnováze Tudíž hladina oceánu zůstává v rovnováze

Fear or only Phobia? Self-regulation effect Is it real that the arctic ice would melt?? Is it real that the arctic ice would melt?? What then? What then? People are afraid of water level rising People are afraid of water level rising What is the reality like? What is the reality like? Weight of ice on a whole and after its dissolving is the same Weight of ice on a whole and after its dissolving is the same The melting water from iceberg takes the same capacity as its sunk part The melting water from iceberg takes the same capacity as its sunk part The ocean water level remains thus in balance The ocean water level remains thus in balance