Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JV Asie Autor: Mgr. Marian Solčanský
Advertisements

VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
VY_52_INOVACE_03/2/13_ZEMĚPIS J a JV Asie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie - Úvod Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Jižní Asie Se rozkládá na poloostrově Přední Indie a v přilehlých regionech a ostrůvkách v Indickém oc. Tvoří ji Indická tabule, která se připojila v III.horách.
VY_32_INOVACE_07 Asie - obyvatelstvo
Jihovýchodní Asie.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_180 NázevVietnam Téma hodinyJihovýchodní.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Tlak a proudění vzduchu
JIHOVÝCHODNÍ ASIE zahrnuje státy, které leží východně od Indie a jižně od Číny je geograficky rozdělená do dvou oblastí, jmenovitě Indochina a Malay souostroví.
VY_32_INOVACE_14 Asie - Jihovýchodní Asie
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Jihovýchodní Asie Barma Brunej Filipíny Kambodža Thajsko Vietnam Laos
Zemědělství.
ASIJŠTÍ TYGŘI. Tyto státy se nacházejí v monzunové oblasti. Mají dobrou polohu na pobřeží Tichého oceánu. V posledních letech se velice rychle zlepšilo.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Střední Amerika.
VY_52_INOVACE_03/2/15_ZEMĚPIS
Jižní Asie Anotace Prezentace zpracovává informace o regionu Jižní Asie i jednotlivých státech této oblasti. Obsahuje mapy, fotografie a křížovku. Autor.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
VIETNAM Originální název: Cong Hoa Xa Hoi Chu Nghia Viet Nam
Islám, ropa, oblast napětí
VY_32_INOVACE_12 Asie - Jižní Asie
VY_52_INOVACE_03/2/12_ZEMĚPIS
Asie – socioekonomická sféra
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
- Oblast poloostrova Zadní Indie a Malajského poloostrova
JV Asie Zabírá poloostrov Zadní Indie, Malajský poloo. a souostroví v Tichém oc. (Sundy, Filipíny). Menší část regionu leží již na jižní polokouli. Povrch.
VY_32_INOVACE_13 Asie - Jižní Asie - pracovní list
Obyvatelstvo a sídla.
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
Asie Jihovýchodní. Přírodní podmínky  Poloostrovy  Zadní Indie, Malajský X  Ostrovy  Sundy  Velké - Borneo, Sumatra, Jáva, Celebes,  Malé,  Filipíny.
Klepněte pro vložení textu ASIE. Eurasie Jedna velká pevnina = Eurasie Proč se dělí na Evropu a Asii? Hranice mezi Evropou a Asií: Ural – Kaspické moře.
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
Státy Jihovýchodní Asie. Indonésie - Jakarta  Ostrovní stát   Jáva, Borneo (Kalimanthan), Sumatra, Celebes  4. nejlidnatější stát  230 mil.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Jihovýchodní Asie Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_JIHOVÝCHODNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_143_Státy JV Asie Šablona Identifikátor školy:
Afrika.
JIHOVÝCHODNÍ ASIE Do JV Asie řadíme: Barmu, Laos, Thajsko, Vietnam, Kambodžu, Malajsii, Indonésii a Filipíny.
INDONÉSIE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_Z7. 17 ASIE Autor: Mgr
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 2
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_Světadíly
REGIONY AFRIKY.
ASIE – JIHOVÝCHODNÍ ASIE
Transkript prezentace:

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Zeměpis Cílová skupina: 2. ročník (sexta) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Roman Bartoníček Téma: Makroregion jihovýchodní Asie Datum vytvoření: 16.10.2012 Přílohy: VY_52_INOVACE_ZEM.2.02

VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 Anotace: Souhrnné opakování přírodních, historických a socioekonomických charakteristik makroregionu JV Asie s důrazem na upevnění základní terminologie spojené s tímto územím a vymezením okruhu typologických problémů. Práce se slepou mapou.

1) Vyznač do slepé mapy níže vypsané základní přírodní pojmy JV Asie: VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 1) Vyznač do slepé mapy níže vypsané základní přírodní pojmy JV Asie: Pol. Zadní Indie Mekong Filipíny Borneo Sumatra Velké Sundy Malajský pol. Malacký průliv Celebes Filipínské moře Andamany Jáva Bengálský záliv

2) Lokalizuj do slepé mapy tyto státy: VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 2) Lokalizuj do slepé mapy tyto státy: Brunej Singapur Thajsko Barma Indonésie Malajsie Vietnam Filipíny Kambodža Laos Východní Timor

3) Přírodní podmínky: Nehodící se škrtni! VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 3) Přírodní podmínky: Nehodící se škrtni! Přírodní podmínky jsou na mnoha místech příznivé / nepříznivé. Sever regionu lemují pohoří / nížiny. Většina území se nachází v tropickém / subtropickém podnebném pásu, kterému odpovídají tropické lesy / tajga a savany / pouště. Pro ostrovní část v okolí rovníku je typické stálé klima s velkým / malým množstvím srážek a malým / velkým kolísáním teploty během roku. Na kontinentální části lze klima hodnotit jako monzunové / pasátové. Velký význam pro místní obyvatele má moře. A to nejen z hlediska cestovního ruchu, ale také z hlediska rybolovu a těžby nerostných surovin, zejména cínu / mědi nebo uhlí / ropy.

Přečti svůj text o obyvatelstvu třídě! VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 4) Obyvatelstvo JZ Asie. Rozšiř pracovní text o další charakteristické poznatky! Obyvatelé JV Asie jsou mongoloidní rasy. Zástupci europoidní rasy jsou zde pozůstatkem z doby koloniální minulosti regionu. Dominantní zastoupení má buddhismus (pevnina) a islám, který se nachází zejména v té ostrovní části. Vedle původních národů lze v mnoha zemích nalézt významné menšiny Indů a Číňanů, které pomáhaly s rozvojem obchodu a dopravy. Zejména Číňané dominují v některých ekonomikách i dnes. Hustota obyvatelstva je značně nerovnoměrná a vyplývá z přírodních podmínek. Nejhustěji obydlené jsou Jáva a údolí řek, kde se pěstuje rýže. Oblasti s nejmenším počtem obyvatel jsou pak pohoří a husté tropické pralesy. Přečti svůj text o obyvatelstvu třídě!

VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 4) Který ze symbolů odpovídá buddhismu? Dokážeš určit i symboly islámu, judaismu, hinduismu a křesťanství? Jud. Buddh. Islám Křesť. Hind.

Kambodža Ho Či Min nejmladší stát regionu VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 5) Přiřaď k sobě, vytvoř trojice v řádku. V případě potřeby použij www portály. Kambodža Ho Či Min nejmladší stát regionu Vietnam Pol Pot Su Ťij Východní Timor Myanmar Rudí Khmérové Barma Indonésie Saigon

zemědělské státy HITECH obory nízké HDP orientace na export VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 6) Vyber z nabídky ty charakteristiky, které odpovídají Asijským tygrům nebo-li drakům. zemědělské státy HITECH obory nízké HDP orientace na export orientace na import porušování lidských práv rychlá industrializace volný trh kapitálové investice vyspělý terciér urbanizace Správná odpověď je zobrazena červeně.

7) Z nabídky vyber ty plodiny, které jsou typické pro tropický pás: VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 7) Z nabídky vyber ty plodiny, které jsou typické pro tropický pás: Banány, proso, palma olejná, agáve, kakao, cukrová třtina, bavlník, káva, řepa, kaučukovník, batáty, len, kokosová palma, pšenice

8) Urči podle nápovědy stát v JV Asii: VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 8) Urči podle nápovědy stát v JV Asii: islám, ostrovy, tsunami, Sumatra INDONÉSIE sultanát, ropa, ministát, nulový státní dluh BRUNEJ republika, Manila, bývalá kolonie USA, FILIPÍNY Siam, Angorská říše, Zlatý trojúhelník KAMBODŽA

VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 9) Odpověz na otázky: Asi můžeme označit dvě příčiny Vietnamské války – 1) boj proti setrvání francouzských kolonizátorů v Vietnamu a 2) boj Američanů proti připojení jižního Vietnamu k severní části pod hlavičku komunismu Jedná se zejména o sexuální turistiku, lepší osvětu a prevenci a absenci ochranných pomůcek Hongkong a Taiwan (původně britské kolonie) byly připojeny podle smluv k Číně a staly se jejich součastí V důsledku nerovnoměrného ohřívání zemského povrchu a vygenerování vysokého a nízkého tlaku při střídání letního a zimního období (vítr vané z tlakové výše do tlakové níže) Nesmyslná politika Rudých Khméru proti vlastnímu obyvatelstvu vedená Pol Potem

Rozšiřující pojmy k zapamatování VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 Rozšiřující pojmy k zapamatování ASEAN – sdružení národů JV Asie; integrace, která si vytkla urychlit ekonomický růst, sociální pokrok, kulturní rozvoj a vzájemné vztahy členských států žďárové zemědělství – systém vypalování lesa za účelem zisku zemědělské půdy; ta je však úrodná pouze několik a tak se proces opakuje plantážnictví – systém zemědělství, na kterém dochází k intenzivnímu pěstování monokulturní plodiny za účelem sklizně a následného prodeje, zejména do zahraničí letní monzun – vítr přinášející srážky z moře na pevninu zimní monzun – vítr pevninu vysušující, neboť fouká z pevniny na moře sultanát – systém státního zřízení založený na absolutistické vládě (absolutistická monarchie); např. Brunej tajfun – regionální termín pro cyklón, tedy ničivou bouři přicházející k pevnině od oceánu Vietnamská válka – regionální válka mezi severovietnamskými komunistickými vojsky a armádou Jižního Vietnamu a USA Indočína – koloniální název pro oblast poloostrova Zadní Indie (francouzské kolonie Vietnam, Laos a Kambodža) opiáty – drogy, např. z nezralých makovic máku setého dekolonizace – společensko-politické procesy osamostatnění koloniálních držav od koloniální správy

Použitá literatura: Mapa 1. http://www.urbanpaving.co.uk Obr. 1 VY_32_INOVACE_ZEM.2.02 Použitá literatura: Mapa 1. http://www.urbanpaving.co.uk Obr. 1 http://www.stockphotos.cz/image.php?img_id=15904195&img_type=1