Německá gramatika – slovosled

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Skladba vět - slovosled
Advertisements

Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Temporalsätze/A Střední odborná škola Otrokovice
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Rozcvička Urči typ funkce:
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce lichoběžníku 1
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_05
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
DRUHY PŘÍSLOVEČNÝCH URČENÍ A TVOŘENÍ PŘÍSLOVEČNÝCH VĚT
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Podmiňovací způsob modálních (způsobových) sloves ≈ Konjunktiv von Modalverben Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Německý jazyk slovesa pravidelná časování – malen - préteritum aktivně posun myší Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Německý jazyk slovesa pravidelná časování – malen - préteritum pasivně 1 sekunda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav.
Skloňování přídavných jmen po členu neurčitém EIN EINE EIN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Elblová. Dostupné.
Německý jazyk předložky se 3. pádem nácvik pasivně i aktivně 2 sekundy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Pěnička.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 6: Unsere Freizeit Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A 20_Spojky Téma: Německá gramatika pro 8. a 9. ročník.
SPOJKY SOUŘADNÉ - spojují jen věty hlavní. Souřadicí spojky neovlivňující slovosled věty UND - a ABER - ale ODER - nebo SONDERN - ale, nýbrž DENN - neboť.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Familie III.
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
Převody jednotek délky - 2.část
Wie spät ist es? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Skloňování přídavných jmen po členu určitém
Orofacionální cvičení III.
Německý jazyk předložky se 3
Převody jednotek času – 2. část
Transkript prezentace:

Německá gramatika – slovosled Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slovosled Oznamovací věty hlavní Tázací věty Souvětí slovosled přímý slovosled nepřímý slovosled vedlejší věty

Oznamovací věty hlavní Zpět na úvodní stránku V oznamovacích větách je přísudek vždy na 2. místě! Ich gehe heute Abend ins Kino.  /  Dnes večer jdu do kina. Heute Abend* gehe ich ins Kino.  *  jedná se o jeden větný člen (příslovečné určení času) Ich will heute Abend ins Kino gehen*.  /  Dnes večer chci jít do kina.  *  infinitiv je zde vždy na konci věty Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Tázací věty Gehst du heute Abend ins Kino? / Jdeš dnes večer do kina? Zpět na úvodní stránku Existují dva typy těchto vět: Tázací věty začínající slovesem (přísudkem) – otázky zjišťovací. Gehst du heute Abend ins Kino?   /  Jdeš dnes večer do kina? Möchtest du heute Abend ins Kino gehen*?   /  Chtěl bys jít dnes večer do kina? *  infinitiv je zde vždy na konci věty Tázací věty začínající tázacím zájmenem – otázky doplňovací. Wann gehst du ins Kino?   /  Kdy jdeš do kina? Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Souvětí Existují 3 typy slovosledů: Zpět na úvodní stránku Existují 3 typy slovosledů: Slovosled přímý (v souvětí s hlavními větami) - týká se těchto spojek: und / a; aber / ale; oder / nebo; sondern / nýbrž, ale; denn /neboť. Slovosled nepřímý (v souvětí s hlavními větami) - týká se především těchto spojek: deshalb / proto; sonst / jinak; trotzdem / přesto; außerdem / kromě toho. Slovosled vedlejší věty - týká se především těchto spojek: dass / že, aby; weil / protože; wenn / když, až; als / když (v minulosti u jednorázového děje); damit / aby (u účelových vět). Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Souvětí - přímý slovosled Zpět na úvodní stránku Při spojení 2 hlavních vět nedojde ke změně slovosledu. Martin geht ins Kino. Peter bleibt zu Hause. Martin geht ins Kino und Peter bleibt zu Hause. / Martin půjde do kina a Petr zůstane doma. - Týká se těchto spojek: und / a; aber / ale; oder / nebo; sondern / nýbrž, ale; denn /neboť. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Souvětí - nepřímý slovosled Zpět na úvodní stránku Při spojení 2 hlavních vět dojde ke změně pořadí mezi podmětem a přísudkem (u věty po spojce). Heute ist Fußball im Fernsehen. Er bleibt zu Hause. Heute ist Fußball im Fernsehen, deshalb bleibt er zu Hause. / Dnes je v televizi fotbal, proto zůstane doma. - Týká se především těchto spojek: deshalb / proto; sonst / jinak; trotzdem / přesto; außerdem / kromě toho. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Souvětí - slovosled vedlejší věty Zpět na úvodní stránku Ve vedlejší větě je přísudek vždy na konci věty. Ich glaube, dass er bald kommt. / Myslím, že brzo přijde. Er kommt bald, weil er den Film sehen will. / Přijde brzo, protože chce vidět ten film. Wenn ich nach Hause komme, rufe* ich dich an. / Až přijdu domů, zavolám ti. *Začíná-li souvětí větou vedlejší, začíná hlavní věta přísudkem! Týká se především těchto spojek: dass / že, aby; weil / protože; wenn / když, až; als / když (v minulosti u jednorázového děje); damit / aby (u účelových vět). Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.