Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Prvouka - Neživá příroda 3. roč.
Neživé přírodniny jsou: 1. Vzduch, voda, půda, nerosty a horniny, světlo a teplo pocházející ze Slunce 2. Vzduch, voda, půda, domy, silnice 3. Vzduch, voda, půda, rostliny, živočichové 1 2 3 4 5
Živé přírodniny jsou: Rostlliny, živočichové,houby, bakterie Rostliny, živočichové, houby, vzduch 1 2 3 4 5
Lidské výtvory jsou : 1. domy, továrny, silnice, mosty, nábytek 2. domy, továrny, rostliny, živočichové 3. domy, továrny, silnice, rostliny 1 2 3 4 5
Skupenství látek je : Pevné, kapalné, plynné Pevné, kapalné, sypací Tvrdé, tekuté, plynoucí 1 2 3 4 5
Bod mrazu vody je : 0°C 10°C -10°C 1 2 3 4 5
Bod varu vody je : 100°C 1 000°C 10°C 1 2 3 4 5
Vzduch je : Bezbarvý plyn Bezbarvá kapalina Bezbarvá pára 1 2 3 4 5
Vzduch se skládá z : dusíku, kyslíku, oxidu uhličitého, ostatních plynů dusíku, kyslíku, půdy dusíku, oxidu uhličitého, půdy 1 2 3 4 5
Jediným zdrojem kyslíku na Zemi je : voda zelené rostliny větrák 1 2 3 4 5
Pitná voda je : sladká slaná někdy sladká, někdy slaná 1 2 3 4 5
Ornice je : nejsvrchnější část půdy, obdělávaná zemědělci 2. nejspodnější část půdy 3. půda ve městě 1 2 3 4 5
Rostliny uvolňují za denního světla do ovzduší: kyslík dusík oxid uhličitý 1 2 3 4 5
Tvar kapalných látek : je stálý není stálý někdy je a někdy není stálý 1 2 3 4 5
Slunce je pro živé organizmy na Zemi : zdrojem světla a tepla zdrojem jen světla zdrojem jen tepla 1 2 3 4 5
Téma: Prvouka – neživá příroda – 3. roč. Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional TurningPoint Internet učebnice Prvouka 3. roč., Nová škola Autor: Mgr. Alena Šmolíková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)