KLASICISMUS EMPÍR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Ludvík XIV Autor: Martin Pelák z 1.E . Vytvořeno 28.října 2004.
III/2 XV A
Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
Románský sloh.
KLASICISMUS.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
19. století Klasicismus.
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
Evropa po třicetileté válce
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
století vznik kapitalistické společnosti
17. století = tzv. Velké století = Revoluce ve vědě
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Obecná charakteristika Architektura
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
MONTGOLFIÉRA.
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Kateřina Hrudková, Amálie Knotová, 1.B.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
HISTORICKÉ STAVEBNÍ SLOHY A JEJICH PROJEVY V LIDOVÉ ARCHITEKTUŘE
Evropská kultura na prahu moderní doby
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Empír Charakteristika uměleckého směru. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Klasicismus a osvícenství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-14
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
VY_32_INOVACE_
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
Anglická revoluce Stuartovci - Karel I. - rozmařilý král
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
KLASICISMUS.
Architektonické směry
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Osvícenství, klasicismus
Transkript prezentace:

KLASICISMUS EMPÍR

Klasicismus je umělecký sloh, který vznikl ve Francii 17 Klasicismus je umělecký sloh, který vznikl ve Francii 17. století na královském dvoře „krále Slunce“ Ludvíka XIV., odkud se dále šířil do Evropy. První fáze klasicismu je také často nazývána barokní klasicismus, protože se zde mísí barokní prvky s prvky klasicistními. Historicky se toto období řadí ještě do kultury baroka. Po něm přichází rokoko, které se od klasicismu do jisté míry odvrací. Nový nástup klasicismu přinesla v podstatě až Velká francouzská revoluce. Toto období, které se v naší literatuře obecně nazývá klasicismus, bývá v anglické a francouzské literatuře často nazýváno neoklasicismus. Ve velikém umění klasicismus doznívá v první polovině 19. století, v lidovém prostředí ještě mnohem později.

zámek Kačina

stavovské divadlo v Praze

letohrádek Kinských na Smíchově

zámek Kynžvart

letohrádek Mitrovských Brno

Klasicismus souvisel s racionalistickou filozofií, jejímž předním představitelem ve Francii byl René Descartes. Proslulou větou „Myslím, tedy jsem“ vyjádřil názor, že jediným pevným bodem, o němž nelze pochybovat, je představa sebe samého jakožto bytosti myslící.

císařovna Josefína

Kapitol ve Washingtonu, USA

Bílý dům, Washington, USA