Čtyřdobý zážehový motor Anna Fialková, Adéla Ondrouchová, Marie Kyliánová, Johana Ryšavá, Vu Hong Phong – Filip
Vznik Vynálezce Nikolaus August Otto Zkonstruoval ho roku 1877
Složení motoru Píst Válec Kliková hřídel (klikový mechanismus)
Činnosti motoru 1. sání: Do válce se nasává směs vzduchu a paliva. 2. stlačení (komprese): Směs se stlačuje - roste tlak a teplota.
3. expanze: Směs hoří a rozpínající se zplodiny tlačí píst dolů - jediná fáze, kdy píst koná práci – vzniká jiskra. 4. výfuk: Z válce jsou vyfouknuty spaliny. Pracovní prostor se vyprázdní, aby se oběh mohl opakovat.
Paliva Používá se benzín, alkohol, bionafta, plyn (LPG, CNG)
Účinnost Účinnost motoru se pohybuje přibližně od 20 % do 33 %
Využití Dříve: parní stroje Dnes: automobily
Výhody Nevýhody Lehčí než čtyřdobý vznětový Vyšší spotřeba Vyšší produkce skleníkových plynů