Novověk: Soutěž ve dvojicích.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ
Advertisements

8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
zpracovaný v rámci projektu
Bouřlivý rok 1848.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl06
Z PODDANÉHO ČLOVĚKA OBČAN rok 1848
Řecké divadlo Dějepis 2. stupeň
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Mezinárodní situace na přelomu 19. a 20. století
Významní čeští panovníci
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_5 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
opakování učiva v 8. ročníku
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Pietrová. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.01/Pv.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
III/2 XV B
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_444.
v době metternichovského absolutismu a národní obrození v Čechách
Marie Terezie, Josef II. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Registrační číslo projektu:
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_11 Tematická.
MEZI VÍDEŇSKÝM KONGRESEM A REVOLUCÍ 1848
Habsburkové na českém trůně
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Praha,
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Bitva u Moháče Dějepis Autor: Pavel Hrstka
PŘÍRODNÍ A KULTURNÍ BOHATSTVÍ
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
Národní obrození 2 Dějepis 2. stupeň
Husitství v obrazech a v otázkách
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Registrační číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
NÁSTUP HABSBURKŮ NA ČESKÝ TRŮN
Bitva u Waterloo Dějepis Autor: Pavel Hrstka
MONTGOLFIÉRA.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, metternichovský absolutismus, národní obrození Označení materiálu: VY_32_INOVACE_19_ceske_zeme_habsburska_monarchie_do_roku_1848.ppt.
České země v první polovině 19. století
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_584_Románský sloh AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková ROČNÍK, DATUM:
Česká renesance Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Národní obrození – úvod
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Číslo materiálu: EU Název: Lucemburkové 7. Autor: Mgr. Marek Lengál Třída:
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Habsburská monarchie 1790 – 1848.
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Vídeňský kongres.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Naše země Evropa Francie Habsburská monarchie
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy

Národní obrození Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_08_Česká historie.
Název a číslo materiálu:
Transkript prezentace:

Novověk: Soutěž ve dvojicích

Spoj správně 1. Metternich 2. František II. 3. Ferdinand I. Dobrotivý 4. Josef II. A zrušil nevolnictví B poslední korunovaný český král C kancléř rakouský do r. 1848 D provdal dceru za Napoleona Bonaparta

Kdo nepatří do národního obrození. J. K. Tyl K. H. Mácha J. Božek F Kdo nepatří do národního obrození? J. K. Tyl K. H. Mácha J. Božek F. Palacký K. H. Borovský K. Čapek J.Jungmann A. Mucha

Seřaď události za sebou: Poprava Robespierra Bitva u Waterloo Vídeňský kongres Dobytí Bastily Napoleon císařem

zavedla zlatky rozdělila zemi gubernie http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Maria_Theresia11.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Levitzky_ekaterina.JPG

Napiš několik vět na téma „Průmyslová revoluce a její důsledky na počátku 19. století“. Použij tyto pojmy: Velká Británie, parní stroj, Stephenson, proletariát, urbanizace, těžba uhlí, parník

Pojmenuj stavební sloh. Je to budova Kapitolu v USA. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cb/USA_-_Colorado_-_Denver_-_Capitol%281%29.jpg/800px-USA_-_Colorado_-_Denver_-_Capitol%281%29.jpg

A v jakém slohu je zámek Hluboká? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cf/Schloss_Hlubok%C3%A1.jpg/789px-Schloss_Hlubok%C3%A1.jpg

Vzpomínáš na sgrafita? O jaký sloh jde? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bd/Schwarzenbersk%C3%BD_pal%C3%A1c.JPG/799px-Schwarzenbersk%C3%BD_pal%C3%A1c.JPG

Rotunda je příkladem ... slohu. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/RotundaRip.jpg/435px-RotundaRip.jpg

Národní divadlo v Praze je postaveno ve slohu novo… http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Narodni_divadlo_Praha_1881.jpg

vláda: 68 let sjednocení Německa nejvíce kolonií Čím byli významní? Otto von Bismarck královna Viktorie František Josef I. vláda: 68 let sjednocení Německa nejvíce kolonií

Řešení: 1C, 2D, 3B, 4A J. Božek, K. Čapek, A. Mucha Dobytí Bastily, poprava Robespierra, Napoleon císařem, Waterloo, VÍDEŇSKÝ kongres Marie Terezie, Kateřina II. Veliká Klasicismus, novogotika, renesance, románský sloh, novorenesance Bismarck – sjednocení Německa, Viktorie – nejvíce kolonií, František Josef I. – vládl 68 let

Další použité zdroje: HLAVAČKA, Milan. Dějepis pro 8 Další použité zdroje: HLAVAČKA, Milan. Dějepis pro 8. ročník základní školy: novověk. 2. vydání. Praha: SPN, 2005. ISBN 80-7235_299_7.